  • 1. Data: 2012-08-26 22:46:53
    Temat: Zakup działki - podanie niższej wartości
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Opis sytuacji:
    Mam możliwość zakupu działki, której właściciele dokonali
    zakupu <5lat temu. Aby nie płacić podatku, obecny właściciel zaproponowali
    sprzedaż
    tej działki z wpisem u notariusza niższej ceny niż faktycznie zapłacę.

    Pytanie:
    Zagrożeniem dla nich jest zapewne fakt, że mógł bym nie zapłacić
    faktycznej kwoty a tylko to co w akcie notarialnym - oczywiście tego nie
    biorę pod uwagę.
    Jakie są zagrożenia dla mnie? - to mnie najbardziej interesuje.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2012-08-26 23:02:29
    Temat: Re: Zakup działki - podanie niższej wartości
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Jakie są zagrożenia dla mnie? - to mnie najbardziej interesuje.

    US może wpaść na pomysł, że jednak za mało zapłaciłeś i zażąda od Ciebie
    dopłaty wraz z stosownymi odsetkami. Ma na to 5 lat, co w praktyce
    oznacza kalendarzowo 6.
    Z tego co mi wiadomo - nie spieszą się i mają zazwyczaj własne
    propozycje, jeżeli różnica wydaje się duża. Biorą za to pod uwagę zdanie
    zainteresowanego, jeżeli może udowodnić swoją rację.
    Ciekawe, czy tak jest wszędzie, czy w jakimś stopniu zależy to od regionu?

    Wiesz, dla Ciebie oznacza to 2% z kwoty zakupu, czy warto się później
    martwić przez taki czas, że coś nie jest zakończone?
    Jest nawet stosowne przysłowie na taką okazję :)

    Irek.N.

  • 3. Data: 2012-08-26 23:04:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.08.2012 22:46, Darek pisze:

> [...]
    > biorę pod uwagę.
    > Jakie są zagrożenia dla mnie? - to mnie najbardziej interesuje.

    Oszustwo podatkowe. Kryminał.

    Dodatkowo zaniżasz ludziom w okolicy wartość nieruchomości.

  • 4. Data: 2012-08-26 23:11:04
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    > Oszustwo podatkowe. Kryminał.
    >
    > Dodatkowo zaniżasz ludziom w okolicy wartość nieruchomości.

    Czyli żadne..

  • 5. Data: 2012-08-26 23:16:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.08.2012 23:11, arturs pisze:

    > Czyli żadne..

    Kolina, to ty?

  • 6. Data: 2012-08-26 23:59:15
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Oszustwo podatkowe. Kryminał.

    Pod warunkiem, że ktoś to udowodni. W jaki sposób miał by to zrobić.

    > Dodatkowo zaniżasz ludziom w okolicy wartość nieruchomości.

    w zasadzie nieruchomość ma taką wartość za jaką można ją sprzedać
    a nie wartość wirtualnych średnich.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2012-08-27 00:12:46
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >jeżeli różnica wydaje się duża. Biorą za to pod uwagę zdanie
    >zainteresowanego, jeżeli może udowodnić swoją rację.

    swoją drogą, jeżeli faktycznie kupię za cenę bardzo okazyjną, jeżeli ktoś
    ma nóż na gardle (np. bank) i sprzeda po cenie znacznie poniżej średniej,
    to co na to US?

    Jeżeli w ciągu 5 lat stwierdzą, że jednak powinno być więcej, to
    cóż wtedy? Z jakiego powodu ja mam dopłacać i to wraz z odsetkami,
    przez czyjejś wirtualne wyceny? Ok. dopłacić do jakieś średniej te 2%
    jeszcze mogę z bólem zrozumieć ale ... dlaczego z odsetkami.
    Czy jako podatnik mam obowiązek sam szukać średnich w regionie i
    dokonać smoukarania wpłacając więcej niż wynika z faktycznej umowy i kwoty?

    >Ciekawe, czy tak jest wszędzie, czy w jakimś stopniu zależy to od regionu?

    a o jakim regionie Ty napisałeś?

    >Wiesz, dla Ciebie oznacza to 2% z kwoty zakupu, czy warto się później
    >martwić przez taki czas, że coś nie jest zakończone?
    >Jest nawet stosowne przysłowie na taką okazję :)

    To nie chodzi o mnie dla mnie te 2% nie gra tu większej roli, ponieważ
    różnica nie wyniesie
    nie więcej niż 30-40tys -> mówię o wartości działki.
    Jednak dla sprzedającego będzie to dość bolesne podatkowo.
    Mam obawę, że jeżeli nie wejdę w taki układ, to nie kupię tej działki przez
    kolejny rok
    ponieważ obecnemu właścicielowi został rok do przekroczenia 5lat.
    Mnie zależy na czasie i na jak najszybszym rozpoczęciu budowy, nie chcę i
    nie
    mogę czekać rok.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 8. Data: 2012-08-27 07:51:36
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-27 00:12, Darek pisze:
    > Czy jako podatnik mam obowiązek sam szukać średnich w regionie i
    > dokonać smoukarania wpłacając więcej niż wynika z faktycznej umowy i kwoty?

    Otóż to! Tak się w socjalizmie tresuje społeczeństwo, że zaczyna myśleć
    w odpowiednim kierunku ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2012-08-27 07:53:03
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-26 23:59, Darek pisze:
    > w zasadzie nieruchomość ma taką wartość za jaką można ją sprzedać
    > a nie wartość wirtualnych średnich.

    Nie w socjalizmie!
    Nie tłumacz tego Lawie - to budowniczy socjalizmu, on tego nie zrozumie ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2012-08-27 08:17:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.08.2012 23:59, Darek pisze:

    > Pod warunkiem, że ktoś to udowodni. W jaki sposób miał by to zrobić.

    Pieniądze zawsze jakiś ślad zostawią.

    Ktoś gdzieś coś chlapnie (np. tutaj jest już ślad, że dość konkretny
    ktoś kombinuje), ktoś gdzieś coś zauważy, strony popełnią klasyczny błąd
    - kupujący wypłaca ze swojego konta rzeczywistą cenę, sprzedający tego
    samego dnia wpłaca tę samą kwotę na swoje konto.

    > w zasadzie nieruchomość ma taką wartość za jaką można ją sprzedać
    > a nie wartość wirtualnych średnich.

    Chodzi o wycenę do np. celów kredytowych.