  • 21. Data: 2012-08-27 14:35:49
    Temat: Re: Zakup działki - podanie niższej wartości
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-08-27 14:31, Andrzej Lawa pisze:

    > Akurat urząd skarbowy to raczej nie jest organem uprawnionym do
    > zabierania dowodu rejestracyjnego i wysyłania na badanie techniczne - w
    > końcu ich interesuje, czy kupiłeś, a nie czy zamierzasz nim jeździć.

    No nie US - dowodu nie zabrał ten - zaakceptował cenę, DR zabrali mi jak
    chciałem przerejestrować samochód - tz. nawet nie zabrali bo go jeszcze
    nie miałem ale zanim mi wydali nowy musiałem im przedstawić badania
    techniczne.
    Ariusz

  • 22. Data: 2012-08-27 17:01:29
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > swoją drogą, jeżeli faktycznie kupię za cenę bardzo okazyjną, jeżeli ktoś
    > ma nóż na gardle (np. bank) i sprzeda po cenie znacznie poniżej średniej,
    > to co na to US?

    Uzna, że odniosłeś korzyść i nie przejmując się tym naliczy podatek od
    wartości jaka będzie ich zdaniem miarodajna.

    > Jeżeli w ciągu 5 lat stwierdzą, że jednak powinno być więcej, to
    > cóż wtedy? Z jakiego powodu ja mam dopłacać i to wraz z odsetkami,
    > przez czyjejś wirtualne wyceny? Ok. dopłacić do jakieś średniej te 2%
    > jeszcze mogę z bólem zrozumieć ale ... dlaczego z odsetkami.

    Ponieważ powinieneś zapłacić ten podatek przy okazji transakcji, a nie 5
    lat później. Z powodu opóźnienia (bo w końcu jednak płacisz) skarb
    odniósł straty i zażąda ich pokrycia. Tutaj zupełnie jak z płatnościami
    za faktury, możesz nie płacić w terminie, ale wtedy zgadzasz się
    zapłacić więcej.

    > Czy jako podatnik mam obowiązek sam szukać średnich w regionie i
    > dokonać smoukarania wpłacając więcej niż wynika z faktycznej umowy i kwoty?

    Transakcje są zgłaszane do US (powinien notariusz to zrobić), możesz
    wystąpić do nich o decyzję, ale nie sądzę aby wcześniej niż po 1
    miesiącu był sens. Poza tym wiesz, US powoła swojego rzeczoznawcę
    dopiero jak będzie pewny wygranej, jak różnice małe to im się nie
    opłaca, bo w razie przegranej oni płacą za wycenę.

    > a o jakim regionie Ty napisałeś?

    To bez znaczenia, nawet w obrębie miasta masz czasami kilka US-ów :)

    > Mam obawę, że jeżeli nie wejdę w taki układ, to nie kupię tej działki
    > przez kolejny rok ponieważ obecnemu właścicielowi został rok do przekroczenia 5lat.
    > Mnie zależy na czasie i na jak najszybszym rozpoczęciu budowy, nie chcę
    > i nie mogę czekać rok.

    Rozumiem, a nie możecie jakiejś umowy spisać - przedwstępnej?
    Dobrze znasz sprzedającego?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 23. Data: 2012-08-27 22:26:41
    Od: w2023 <w...@p...fm>

    On Aug 26, 10:46 pm, "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Opis sytuacji:
    > Mam możliwość zakupu działki, której właściciele dokonali zakupu <5lat temu. Aby
    nie płacić podatku, obecny właściciel zaproponowali sprzedaż
    > tej działki z wpisem u notariusza niższej ceny niż faktycznie zapłacę.
    >
    > Pytanie:
    > Zagrożeniem dla nich jest zapewne fakt, że mógł bym nie zapłacić faktycznej kwoty a
    tylko to co w akcie notarialnym - oczywiście tego nie biorę pod uwagę.
    > Jakie są zagrożenia dla mnie? - to mnie najbardziej interesuje.
    >
    > Pozdrawiam
    > Darek

    Cześć,

    Zadzwoń/udaj się do US i spytaj, ile wg nich warta jest taka działka,
    bo nie wiesz, czy sprzedawca nie chce Cię przypadkiem oszukać. Oni Ci
    podadzą ichniejszą wartość działki. Ja tak zrobiłem (mam to na piśmie)
    - chyba nie podważą własnej opinii :-)
    A sprawa ma się tak: jeśli ich wycena (oparta o ceny transakcji
    sąsiednich działek o podobnej powierzchni i podobnych wskaźnikach
    wzrostu/obniżenia wartości) różni się od Twojej ceny o >=30%, to wtedy
    powołują biegłego. Jeśli biegły potwierdzi Twoje zaniżenie ceny, to
    obciążą Cię kosztami biegłego oraz dołożą podatek. Jeśli wycena
    biegłego różni się o < 30 % od Twojej ceny, to oni płacą za wycenę i
    dają spokój. W taki sposób mnie pouczono (na piśmie).

    Pozdrawiam,

    W.

  • 24. Data: 2012-08-28 06:34:32
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-08-27 14:35, Ariusz pisze:
> [...]
    > chciałem przerejestrować samochód - tz. nawet nie zabrali bo go jeszcze
    > nie miałem ale zanim mi wydali nowy musiałem im przedstawić badania

    może się zbiegło z końcem badań, jak w czasie odbioru DR nie są aktualne
    to trzeba je zrobić

    Lukasz

  • 25. Data: 2012-08-28 06:39:44
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-08-27 17:01, Irek N. pisze:
    > Uzna, że odniosłeś korzyść i nie przejmując się tym naliczy podatek od
    > wartości jaka będzie ich zdaniem miarodajna.

    biznes is biznes (najważniejsze żeby US wyszedł na swoje)

> [...]
    > odniósł straty i zażąda ich pokrycia. Tutaj zupełnie jak z płatnościami
    > za faktury, możesz nie płacić w terminie, ale wtedy zgadzasz się

    heh, spróbuj to wyegzekwować :) prawda jest taka że jak trafisz na
    złodzieja to ty jesteś na z góry przegranej pozycji, a skarbówka ci
    jeszcze dopierdoli bo przecież nie może odnieść strat z tytułu
    niezapłaconego przez ciebie podatku (nie ważne że pieniędzy od których
    masz zapłacić podatek nie masz)...

    Lukasz

  • 26. Data: 2012-08-28 23:07:03
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Gdy Państwo zechce zabrać ci kawałek działki na coś, np. drogę, to
    > odszkodowanie dostaniesz od ceny jaką zapłaciłeś, czyli zaniżonej.

    Oczywiscie to dziala tez w druga strone, jak Panstwo zabierze kawalek
    dzialki kupionej za zawyzona cene, to tez zaplaci wiecej.
    ;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa