  • 11. Data: 2020-05-24 20:13:11
    Temat: Re: Zbiornik na deszczówkę w ziemi - co z mrozem?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-24 o 18:02, Adam Lubszczyk pisze:

    > A ja czuje jakiś strach na myśl o takim pustym zbiorniku (szambie) pod ziemią,
    > zwłaszcza jeśli on lekki plastikowy a wody gruntowe wysoko.
    > Czy siła wyporu nie wypchnie takiego zbiornika na powierzchnie wyrywają przy okazji
    przyłącza?

    Oczywiście że może i tak się dzieje, dlatego robiłem betonowy, pusty
    jest tylko jak jest susza a wtedy poziom wód gruntowych mam nisko, na
    dodatek jestem na zboczu lekkim.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2020-05-24 22:14:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.05.2020 o 12:49, Marek pisze:
> [...]
    > zdecydowanie powyżej przemarzania gruntu, czy nie ma problemów z ich
    > zamarzaniem? Co z samym zbiornikiem czy powinien przed mrozami być

    śląsk. mam dwie beczki 200 litrów, jedna na drugiej. dno dolnej jest na
    80 cm nad ziemią, żeby można było wiaderko podstawić. PArę lat temu, na
    zimę otwierałem zawory żeby wyciekło. od paru lat - mam to w nosie.
    beczek nie rozerwało, zawory też działają.

    ToMasz

  • 13. Data: 2020-05-28 12:21:01
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-05-24 o 16:27, Marek pisze:

    > Dobrze, pomińmy kwestię zbiornika. Co z tymi rurami płytko prowadzonymi?

    Mam płytko poprowadzone rury PCV od rynny. Żeby uzyskać spadek, początek
    rury musiał być jakieś 30 cm pod ziemią.
    Od 15 lat deszczówka spływa i żaden mróz nic temu nie zrobił

  • 14. Data: 2020-05-28 13:01:52
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Mam płytko poprowadzone rury PCV od rynny. Żeby uzyskać spadek, początek
    > rury musiał być jakieś 30 cm pod ziemią.
    > Od 15 lat deszczówka spływa i żaden mróz nic temu nie zrobił

    Przecież zimą deszcze nie padają.
    K.

  • 15. Data: 2020-05-28 16:24:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2020 o 13:01 Kadar <o...@g...com> pisze:

    > Przecież zimą deszcze nie padają.
    > K.

    W PL ostatniej zimy to prawie sam deszcz. Snieg może ze 2-3 razy padał.
    W Hiszpanii - grudzień, styczeń to też pora deszczowa.

    TG

  • 16. Data: 2020-05-28 20:54:52
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > W Hiszpanii - grudzień, styczeń to też pora deszczowa.

    Tak mniej więcej. Tylko ten deszcz to tak jakby go nie było. Raz tylko siąpiło przez
    prawie tydzień ale nie cały dzień oczywiście tylko przez 2 3 godz. potem przestawało.
    W ten sposób skończył się deszcz. Za to zeszłego roku w październiku spadł taki
    deszcz że woda, która szła przez działki zmywała ogrodzenia i wszystkie mniejsze
    budowle (Tu są góry więc szła z gór). W regionie zginęło (nie wiem w jaki sposób) 6
    osób. Było to coś w rodzaju powodzi.
    K.

  • 17. Data: 2020-05-29 09:35:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 May 2020 04:01:52 -0700 (PDT), Kadar
    <o...@g...com> wrote:
    > Przecież zimą deszcze nie padają.

    Chodziło mi raczej o takie sytuacje przejściowe w zmianach pogody.
    Np. w dzień odwilż, woda sobie powoli ciurka. W nocy silny przymrozek
    przy gruncie. Zamarza rura w ziemi, wyżej cieplej i rynną spustową
    nadal ciurka, wypełnia całą rynnę. W następny dzień wraca silny mróz
    i pełna wody rynna spustowa pęka...:)

    --
    Marek

  • 18. Data: 2020-05-29 12:33:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-29 o 09:35, Marek pisze:

    > Chodziło mi raczej o takie sytuacje przejściowe w zmianach pogody. Np. w
    > dzień odwilż, woda sobie powoli ciurka. W nocy silny przymrozek przy
    > gruncie. Zamarza rura w ziemi, wyżej cieplej i rynną spustową nadal
    No nie, szybciej zamarza otoczenie niż ziemia więc wpierw przestaje ciurkać
    a potem mróz wypełnia rury:) a nie odwrotnie.

    > ciurka, wypełnia całą rynnę. W następny dzień wraca silny mróz i pełna
    > wody rynna spustowa pęka...:)
    Tak jak pisałem, nic takiego nie ma miejsca.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2020-05-29 20:24:36
    Temat: Zbiornik na deszczówkę w ziemi - co z mrozem?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jaki to w XXI wieku problem położyć przed położeniem rury kabel grzewczy?

  • 20. Data: 2020-05-30 08:23:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jaki to w XXI wieku problem położyć przed położeniem rury kabel grzewczy?

    A po ch.....?

    Co niby ma dać ten kabel grzewczy poza bezsensownymi kosztami?