  • 21. Data: 2015-11-04 23:06:05
    Temat: Re: Żelazko ze stacją parową - ktoś ma? używa? poleca?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > W telewizorze widziałem nawet takie, którym prasowano garderobę bez
    > jej zdejmowania z wieszaka. Czy to jest ta sławetna stacja parowa?

    Chyba tak.

    > Natomiast teorię znam z lat bardzo dawnych. Od pewnego krawca
    > mężczyźnianego. Żelazka używał do zaprasowywania elementów szytych
    > właśnie garniturów. Niekoniecznie lnianych, wełnianych raczej.
    > Pomstował na nowe lekkie żelazko, którego musiał używać, kiedy stare
    > kilkukilogramowe poszło do naprawy.

    Metody produkcyjne może mają inne wymagania. Choć sądzę, że i tutaj są
    teraz lepsze (czyt. lżejsze) rozwiązania. Choćby parowe.

    > Czcigodny ów rzemieślnik kłęby
    > pary wzniecał spryskując drobnokropelkowo prasowany materiał metodą
    > paszczową.

    Po ujrzeniu raz takiego obrazka przestałam oddawać pościel do magla, bo
    jakoś mi zbrzydło.

    Ewa

  • 22. Data: 2015-11-04 23:14:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Po ujrzeniu raz takiego obrazka przestałam oddawać pościel
    > do magla, bo jakoś mi zbrzydło.

    Odkąd wynaleziono Usenet, instytucja magla mocno podupadła.

    Jarek

    --
    Już mnie nic nie korci
    Już mnie nic nie nęci

  • 23. Data: 2015-11-04 23:17:41
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Odkąd wynaleziono Usenet, instytucja magla mocno podupadła.

    Co racja, to racja. Szkoda tylko, że od tego nie sypia się lepiej.

    Ewa

  • 24. Data: 2015-11-04 23:31:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Co racja, to racja. Szkoda tylko, że od tego nie sypia się lepiej.

    Nigdy nie lubiłem zbyt sztywnej pościeli. A tutaj, cóż, dobre słowo
    na dobranoc czasem jednak się trafi.

    Jarek

    --
    Dobranoc, dobranoc niewiasto,
    skłoń główkę na miękką poduszkę.

  • 25. Data: 2015-11-04 23:53:37
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Nigdy nie lubiłem zbyt sztywnej pościeli. A tutaj, cóż, dobre słowo
    > na dobranoc czasem jednak się trafi.

    No to dobranoc.

    Ewa

  • 26. Data: 2015-11-04 23:55:30
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-11-04 o 22:05, Ikselka pisze:

> [...]
    > zapasowe urządzenie.
    > Starszy pan w serwisie przyjął zelazko i to bez krzty zdziwienia czy
    > pogardy, następnego dnia było naprawione.
    > I wiesz co? - prasuję nim do tej pory, jest nadal nie do zdarcia. A "nowa
    > generacja z supermarsjańską stopą" leży sobie w szafie. Nawet córki nie
    > chciały, bo mają inne, prostsze, tańsze, lepsze.
    > Mój stary Kenwood hula jak młodzieniaszek, bo ŻADNE żelazko na świecie tak
    > dobrze mi nie leży w dłoni, żadne nie ma takiego fajnego poślizgu, żadne
    > nie ma takiego fajnego zbiornika na wodę, żadne nie jest tak odporne na

    No to widzę, że mamy takie samo podejście do tematu. Niestety, z
    przyczyn obiektywnych ślubu wziąć nie możemy, choć żyłoby nam się
    świetnie razem wśród przydatnych rupieci :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 27. Data: 2015-11-05 00:59:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Nov 2015 23:06:05 +0100, FEniks napisał(a):

    > Po ujrzeniu raz takiego obrazka przestałam oddawać pościel do magla, bo
    > jakoś mi zbrzydło.

    A odkąd to w maglu paszczowo spryskują? No pierwsze słyszę. Przecież przy
    tej ilości pościeli to by im paszcze poodpadały i te płuca wyplute, co nie
    bolą ("O Ludwiku Waryńskim opowieść"). W "moim" maglu panie używały
    spryskiwacza a la ogrodniczy albo wręcz oddawało się do maglowania posciel
    już (jak to one określały) "nakropioną", samodzielnie, w domu - i wtedy
    maglowanie było wykonane w tym samym dniu, bo "mokre" nie może czekać.
    --
    XL
    http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

  • 28. Data: 2015-11-05 01:05:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Nov 2015 23:55:30 +0100, wolim napisał(a):

    > No to widzę, że mamy takie samo podejście do tematu. Niestety, z
    > przyczyn obiektywnych ślubu wziąć nie możemy, choć żyłoby nam się
    > świetnie razem wśród przydatnych rupieci :)
    >
    > Pozdrawiam,

    Oj tak,oj tak - ja już żyję z takim właśnie, zgodnym co do szacunku dla
    ukochanych rupieci. Dlateg, aby w nich nie utonąć, wspólnie co 5 lat
    bohatersko odgracamy dom, choć z bólem serca. Zdarza się jednak, że ja albo
    on chyłkiem wyciągamy ze sterty jakiś ukochany badziew i się to drugie
    pewnego pięknego dnia nagle nad nim pochylając dziwi "Jak to, czy my juz
    tego raz nie wyrzucilismy?"
    :-D :-)

  • 29. Data: 2015-11-05 08:23:17
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-11-05 o 01:05, Ikselka pisze:

> [...]
    > on chyłkiem wyciągamy ze sterty jakiś ukochany badziew i się to drugie
    > pewnego pięknego dnia nagle nad nim pochylając dziwi "Jak to, czy my juz

    U mnie takie odgracanie kończy się zwykle wyrzuceniem kilku sprzętów i
    poukładaniem całej reszty, od dawna nie używanych, w nowym porządku :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 30. Data: 2015-11-05 09:03:54
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-11-05 o 00:59, Ikselka pisze:

> [...]
    > już (jak to one określały) "nakropioną", samodzielnie, w domu - i wtedy
    > maglowanie było wykonane w tym samym dniu, bo "mokre" nie może czekać.

    Tak jest. Urban legend odkładam między półki. No, chyba że te
    doświadczenia są sprzed wojnia. Swoją drogą, czytnik podkreśla mi
    "wojnia". Widać nie dostosowany do polskich warunków :)

    Oczywiście, pozdrawiam.

    MW