  • 1. Data: 2011-02-02 16:17:11
    Temat: Znowu ceny gazu...
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    http://www.sfora.biz/Ceny-gazu-pojda-w-gore-Przez-re
    wolucje-w-Egipcie-a28810

    Chociaż nie bardzo rozumiem, bo przecież my jedziemy głównie na ruskim
    gazie...

    mimo to pozdrawiam i współczuję...
    Robert G

  • 2. Data: 2011-02-02 16:55:07
    Temat: Re: Znowu ceny gazu...
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Inwestujcie w styropian.
    Albo odzież podgrzewaną elektrycznie. Wtedy nie trzeba wogóle ogrzewać domu.
    ;)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2011-02-02 17:28:45
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:

    > Albo odzież podgrzewaną elektrycznie. Wtedy nie trzeba wogóle ogrzewać
    > domu. ;)

    Hmmm...
    Werbiński, a czy Ty nie jesteś czasem jakimś najemnym pracownikiem
    zakładów energetycznych, że tak promujesz to ogrzewanie elektryczne?

    Nie dociera do Ciebie jeszcze, że w Polsce jest raczej deficyt energii
    elektrycznej i będzie jej bardziej brakowało, niż miałaby być w
    nadmiarze...? Co za tym idzie...?

    No... zgadniesz??? :-DDD

    Będzie drożała !!!

    pozdr
    Robert G

  • 4. Data: 2011-02-02 18:00:33
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    >
    > Nie dociera do Ciebie jeszcze, że w Polsce jest raczej deficyt energii
    > elektrycznej i będzie jej bardziej brakowało, niż miałaby być w

    Co będzie, to nie wiem. Nie jestem wróżką.
    Wiem co było. Energia el podrożała przez ostatnie 10 lat kilka razy mniej od
    gazu. Chyba około 20%. Gaz o 100%.

    Jak będzie deficyt, to zmienię rodzaj ogrzewania. Nie inwestowałem
    kilkudziesięciu tysięcy i mogę w każdej chwili wybrać coś innego. Gaz mam
    doprowadzony, miejsce na ewentualną kotłownię węglową też mam.

  • 5. Data: 2011-02-02 18:09:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.02.2011 18:28, robercik-us pisze:

    > Nie dociera do Ciebie jeszcze, że w Polsce jest raczej deficyt energii
    > elektrycznej i będzie jej bardziej brakowało, niż miałaby być w
    > nadmiarze...? Co za tym idzie...?

    Hmm... A ponoć jeszcze nie tak dawno temu mieliśmy jej nadmiar...

    Czy może problem jest z sypiącą się infrastrukturą? (tj. wyprodukować
    można, ale jest problem z przesłaniem)

    Swoją szosą - kiedy ma ruszyć budowa jądrowej?

  • 6. Data: 2011-02-02 18:41:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Lut, 19:09, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Czy może problem jest z sypiącą się infrastrukturą? (tj. wyprodukować
    > można, ale jest problem z przesłaniem)

    Raczej z infrastruktura. Ciekawostka:

    http://www.dziennik.pl/gospodarka/article581584/Najw
    ieksza_elektrownia_swiata_w_Polsce.html

    > Swoją szosą - kiedy ma ruszyć budowa jądrowej?

    http://niezalezna.pl/artykul/elektrownia_jadrowa_wcz
    esniej_niz_zakladano/41197/1

    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-02-04 23:21:35
    Od: "kamtzu" <...@...pl>

    .googlegroups.com...
    wrote:
    >Raczej z infrastruktura. Ciekawostka:
    >http://www.dziennik.pl/gospodarka/article581584/Naj
    wieksza_elektrownia_swiata_w_Polsce.html

    tytuł jak w Fakcie... 190MW? zdaje się że Bełchatów ma ponad 20x tyle... no
    ale nie jest "zielony" ;)

  • 8. Data: 2011-02-06 07:25:37
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    kamtzu napisał(a):

    ieksza_elektrownia_swiata_w_Polsce.html

    > tytuł jak w Fakcie... 190MW? zdaje się że Bełchatów ma ponad 20x tyle...
    > no ale nie jest "zielony" ;)

    Yyy... 4440MW/190MW=~23razy wiecej mocy.
    Ale
    Tu chodzi o to, ze ten najwiekszy na swiecie blok ma byc pedzony tylko i
    wylacznie biomasa. OIDP w Anglii taka "elektrownia" na biomase ma jakies
    kilkadziesiat MW.
    Obecnie najwieksze w Polsce wspolspalanie w zawodowej/przemyslowej
    energetyce jest chyba w Ostrolece - mieli duze zasoby odpadow z
    produkcji przemyslu drzewnego.
    Z tym Polancem mogloby sie zgadzac:
    - Taki blok zalatwi Belgom sprawe udzialu zielonej energii w calej
    produkcji (a moze i jeszcze cos na handelek emisjami wystarczy).
    - blisko do Ukrainy, skad mozna sciagac paliwo, a w razie czego w
    okolicy rowniez duze zasoby zieleni do wyciecia.
    Nooo... Ma to sens.
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 9. Data: 2011-02-09 06:26:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik robercik-us napisał:
    > bo przecież my jedziemy głównie na ruskim gazie...

    http://biznes.onet.pl/gazu-malo-ceny-w-gore,18567,41
    68888,1,prasa-detal

    Nie bardzo to optymistyczne dla gazowców... :-/

    pozdr
    Robert G