  • 41. Data: 2012-05-07 21:06:50
    Temat: Re: Zużycie energii w trybie standby
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4fa81900$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...

    > Z definicji cos fi jest parametrem opisującym prądy sinusoidalnie zmienne,
    > dlatego byłem ciekaw jak to mierzysz dla prądów impulsowych:)

    Definicja definicją a jak człowiek chce coś trudnego zmierzyć to zadowala
    się wynikiem nawet w przybliżeniu. Dlatego odpisałem że z przyzwoitą
    dokładnością będziesz miał często wynik dla pierwszej harmonicznej.

    Marek

  • 42. Data: 2012-05-08 11:12:35
    Od: i...@...pl

    On Fri, 4 May 2012 07:58:33 -0700 (PDT), robertr <e...@o...pl>
    wrote:

    >Wczoraj zanotowałem wiekopomny pomiar: pomimo obecności żony w domu
    >(gotowanie i pranie) wynik miałem poniżej 10 kWh/dobę.

    ostatnio widzialem rozwinienie skrotu ŻONA (W.I.F.E)

    Washing
    Ironnig
    Fucking
    Etc.....

    Czyli 2 pierwsze czynnosci, to pozeracze energii

    u mnie jeszcze odkurzanie, codziennie zona "lata" na odkurzaczu (nawet
    w niedziele i swieta panstwoe i koscielne).

    Wniosek: najwieksze oszczednosci, to pozbyc sie zony z domu.

  • 43. Data: 2012-05-08 15:26:22
    Od: <news>

    Użytkownik "4CX250" napisał:
> [...]
    > zadowala się wynikiem nawet w przybliżeniu. Dlatego odpisałem
    > że z przyzwoitą dokładnością będziesz miał często wynik dla

    hm... powtórzę: cos fi jest parametrem wyłącznie przebiegów sinusoidalnie
    zmiennych i nie występuje w przypadku prądów innych niż sinusoidalnie
    zmienne, więc ja tu widzę próbę mierzenia czegoś na siłę i nie wiem po co.
    A co do twojego kombinowania to powiedz mi że liczysz cos fi między pierwszą
    harmoniczną prądu i którą harmoniczną napięcia?
    Bo jak by nie kombinować to z sieci masz głównie napięcie sinusoidalne a co
    najwyżej prąd możesz pobierać impulsowo, co nie sprawi że napięcie sieciowe
    stanie się nagle impulsowe, więc liczenie cos fi między składową podstawową
    napięcia a pierwszą, czy kolejną harmoniczną prądu jest czystą iluzją.

    A wątkotwórca jeśli chce poprawnie mierzyć moce urządzeń domowych to
    powinien zaopatrzyć się w amperomierz TrueRMS i to w zupełności wystarczy.
    A swoją szosą to nie mam pojęcia jaką moc tak naprawdę mierzy domowy licznik
    energii.

  • 44. Data: 2012-05-08 21:52:45
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > hm... powtórzę: cos fi jest parametrem wyłącznie przebiegów sinusoidalnie
    > zmiennych i nie występuje w przypadku prądów innych niż sinusoidalnie
    > zmienne, więc ja tu widzę próbę mierzenia czegoś na siłę i nie wiem po co.

    Każdy przebieg odkształcony skłąda się z wielu wielu wielu sinusoid, tzw.
    harmonicznych.

    > A co do twojego kombinowania to powiedz mi że liczysz cos fi między
    > pierwszą harmoniczną prądu i którą harmoniczną napięcia?

    Miernik i całe po drodze ustrojstwo przepuści jako filtr, najczęściej
    dolnoprzepustowy, czyli najczęściej pierwszą.

    To jest pomiar orientacyjny to jest pewne ale im mniej odkształcony przebieg
    tym dokładniejszy.

    Marek

  • 45. Data: 2012-05-08 22:04:33
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Miernik i całe po drodze ustrojstwo przepuści jako filtr, najczęściej
    > dolnoprzepustowy, czyli najczęściej pierwszą

    a wyższe znacznie stłumi.

  • 46. Data: 2012-05-09 09:58:51
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Wątek ten założyłem bo szczerze się zdziwiłem wskazaniami
    amperomierza. Faktycznie mało mnie interesuje Cos fi, czy faktyczna
    moc urządzeń w stanie standby.
    Interesuje mnie ile wskaże miernik energii elektrycznej (który spisuje
    elektrownia) po podłączeniu tych urządzeń - za to płacę. Pomiary
    przeprowadziłem dość starannie mając podłączoną pralkę, kuchenkę
    mikrofalową, mikrowieżę i dzwonek bezprzewodowy. Wynik wyszedł 72 %
    pomiaru wynikającego z samego pomiaru prądu miernikiem. Zagadką dla
    mnie jest dzwonek bezprzewodowy - małe urządzenie z obliczoną mocą
    (oczywiście tylko przez pomiar prądu) prawie 25 W, właściwie się nie
    grzeje a powinno. Być może bez niego miałbym wynik nie 72 % a np
    95% ???
    Zabawę w pomiary potraktowałem jako lekcję fizyki dla dzieci - polecam
    - łatwiej wytłumaczyć dlaczego trzeba wyłączać, ile np kieszonkowego
    można zaoszczędzić.
    Obecnie staram się wyłączać urządzenia gdy nie pracują - oszczędność
    energii odczuwam jakieś ponad 2 kWh dziennie.
    I jeszcze jedna śmieszna sprawa - od momentu jak wszystko wyłączam na
    noc zacząłem lepiej sypiać - być może to tylko sugestia wszystko
    jedno.
    Pzodrawiam

  • 47. Data: 2012-05-09 12:13:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Obecnie staram się wyłączać urządzenia gdy nie pracują - oszczędność
    >energii odczuwam jakieś ponad 2 kWh dziennie.

    W rozdzielce zainstalowałem zegar czasowy który w godzinach 23:00-06:00
    odłącza zasilanie obwodów zasilania mechanizmów bramy wjazdowej i garazowej
    i paru innych pierdół które w nocy są nie używane. Gdyby jednak zaszła
    konieczność to ręcznie można włączyć w każdej chwili ale automat i tak w
    następnym cyklu będzie wyłaczanie kontynuował. Dzięki temu też znacznie
    spadło zużycie u mnie.

    >I jeszcze jedna śmieszna sprawa - od momentu jak wszystko wyłączam na
    >noc zacząłem lepiej sypiać - być może to tylko sugestia wszystko

    Smog elektromagnetyczny. Coś może w tym jest.

    Marek

  • 48. Data: 2012-05-09 20:29:29
    Od: <news>

    Użytkownik "4CX250" napisał:
    > Każdy przebieg odkształcony skłąda się z wielu wielu wielu sinusoid,
    > tzw. harmonicznych.

    To wiemy, ale w tym przypadku jedynie prąd jest odkształcony i tylko prąd
    zawiera harmoniczne, natomiast napięcie harmonicznych nie zawiera.
    Więc jak chcesz mierzyć cos fi między prądem odkształconym a napięciem
    nieodkształconym?