  • 1. Data: 2009-01-31 00:34:57
    Temat: bateria z fotokomórką - nie wyłącza się
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Witam

    Jak w temacie - mam taką baterię - made in china, ale wyglądała na całkiem
    porządną - http://www.chinamdl.com/about.html

    Działała sobie rok albo dłużej i ostatnio zaczęła mieć problemy z
    wyłączaniem, włącza się zawsze bez problemu natomiast nie wyłącza.

    Zaobserwowałem, że pod czarnym plastikiem (tam gdzie jest ta cała
    fotokomórka) miga sobie dioda - i normalnie jest tak, że jak się zbliży
    ręce to ona zaczyna sobie migać (tak ze 2 mignięcia na sekundę), woda się
    włącza, dioda miga cały czas, zabieram ręce, dioda przestaje migać, woda
    się wyłącza. Problem jest kiedy przysuwam ręce, dioda miga raz i przestaje
    a woda leci nadal (ręce nadal w zasięgu czujnika). Żeby wyłączyć trzeba
    teraz pomachać rękami, aż do skutku :)

    Uprzedzając pytania - baterie (4 paluszki) wymieniłem.

    Czy ktoś wie co się mogło stać temu biednemu kranowi?

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994

  • 2. Data: 2009-01-31 15:09:42
    Temat: Re: bateria z fotokomórką - nie wyłącza się
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2009 01:34:57 +0100, Marcin Gryszkalis napisał(a):

> [...]
    >
    > Uprzedzając pytania - baterie (4 paluszki) wymieniłem.
    >
    > Czy ktoś wie co się mogło stać temu biednemu kranowi?

    Przetechnologizowanie...

  • 3. Data: 2009-01-31 19:07:10
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 31 Sty, 01:34, Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Uprzedzając pytania - baterie (4 paluszki) wymieniłem.
    >
    > Czy ktoś wie co się mogło stać temu biednemu kranowi?

    Instrukcja obsługi przeczytana? Bo może jest tak, że jest sekwencyjne
    sterowanie - mycie rąk lub ciągła praca aby np. napełnić wiaderko
    ciepłą wodą?

  • 4. Data: 2009-01-31 23:04:52
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2009 11:07:10 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

    > Instrukcja obsługi przeczytana? Bo może jest tak, że jest sekwencyjne
    > sterowanie - mycie rąk lub ciągła praca aby np. napełnić wiaderko
    > ciepłą wodą?

    Ja jednak myślę, że zamiast machać rękami, trzeba zacząć fikać koziołki ;-D

  • 5. Data: 2009-02-01 04:02:52
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 1 Lut, 00:04, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    > Ja jednak myślę, że zamiast machać rękami, trzeba zacząć fikać koziołki ;-D- Ukryj
    cytowany tekst -

    > - Pokaż cytowany tekst -

    Może potrzebuje - dentysta sadystka na primier...

  • 6. Data: 2009-02-01 18:16:08
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Marcin Gryszkalis pisze:
    > Witam
    >
    > Czy ktoś wie co się mogło stać temu biednemu kranowi?
    moze cos sie ubrudziło?
    kamien sie osiadl?

    Michał

  • 7. Data: 2009-02-02 01:36:30
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Panslavista wrote:
    > Instrukcja obsługi przeczytana? Bo może jest tak, że jest sekwencyjne
    > sterowanie - mycie rąk lub ciągła praca aby np. napełnić wiaderko
    > ciepłą wodą?

    Niestety instrukcję zjadło, inna rzecz, że była to jedna karteczka głównie
    na temat jak wymienić baterie - i wątpię, żeby był to model z taką opcją
    (tym bardziej, że to zachowanie nie jest przewidywalne - czasem się wyłącza
    od razu a czasem nie.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-02-02 01:38:03
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Ikselka wrote:

    > Przetechnologizowanie...

    > Ja jednak myślę, że zamiast machać rękami, trzeba zacząć fikać koziołki
    > ;-D

    masz jakiś kompleks na punkcie baterii bezdotykowych?

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-02-02 01:40:39
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Usrobo wrote:
    > moze cos sie ubrudziło?
    > kamien sie osiadl?

    no też tak pomyślałem, ale z drugiej strony nie bardzo mam pomysł gdzie,
    tzn. na czujniku nie (bo zresztą czyściłem go specjalnie), natomiast w
    samej baterii - być może, tyle, że nie wiem jak działa zawór więc nie wiem
    czy to może mieć taki wpływ - dlatego tutaj pytam.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-02-02 08:23:34
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 2 Lut, 02:40, Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> wrote:

> [...]
    > samej baterii - być może, tyle, że nie wiem jak działa zawór więc nie wiem
    > czy to może mieć taki wpływ - dlatego tutaj pytam.

    Raczej elektronika - to może być flip-flop, lub tryger z histerezą lub
    z założonym opóźnieniem czasowym, nie znam tej konstrukcji więc
    gdybam...