  • 21. Data: 2011-06-19 00:53:06
    Temat: Re: bednarka - gdzie lepiej ?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Cze, 20:43, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ale tych pr t w jest cztery, a pioruny raczej nie be seriami wali y w dom i
    > ciagle sp ywa y do ziemi.

    Tak czy siak... Spawa sie zwykle jeden drut i finito ;)
    Nie bede sie spieral -niech kazdy robi jak chce. Ja wrzucilem bednarke
    za 200 pln i uwazam ze postapilem dobrze ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 22. Data: 2011-06-19 13:15:09
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    bb.googlegroups.com...
    > Nie bede sie spieral -niech kazdy robi jak chce. Ja wrzucilem bednarke
    > za 200 pln i uwazam ze postapilem dobrze ;)

    ale to jest metoda kikiego - zrobic tak dobrze ze az za dobrze :-)))))

    b.

  • 23. Data: 2011-06-20 17:14:38
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie bede sie spieral -niech kazdy robi jak chce. Ja wrzucilem bednarke
    > za 200 pln i uwazam ze postapilem dobrze ;)

    Dobrze, ze nie posluchales pseudoelektryków z grona "a po co az tak? ".

  • 24. Data: 2011-06-20 17:16:02
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [......]
    > powiedz co chciałeś osiągnąć dając dodatkowy(pomijając że nie potrzebnie
    > ocynkowany) metal do żelbetu, wystarczyło zespawać punktowo zbrojenie i
    > wyprowadzić bednarką na zewnątrz. Po co ta bednarka w betonie bo naprawdę
    > nie wiem? I dla czego jeszcze ma być w środku i w połowie wysokości? Jakoś
    > się to liczy? Są na to jakieś teorie?
    >
    > Miała by ona sens, jak by była poza ławami, w ziemi, najlepiej mokrej
    > ziemi, a ze zbrojeniem tylko połączona w kilku miejscach.

    A co zrobić jeśli nie ma się prądu na budowie i spawarki ?

  • 25. Data: 2011-06-20 17:19:23
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    y.googlegroups.com...
    > On 16 Cze, 09:35, Albercik <n...@g...pl> wrote:
    [......]
    > Osiagnalem uziom fundamentowy - wedlug elektrykow SEP i wedlug
    > wiekszosci zachodnich krajow - najlepszy rodzaj uziomu.
    >
    > A ocynk bo akurat taka sie nawinela - za 200 pln dostalem ~70mb grubej
    > solidnej bednarki z "garazowej wyprzedazy".
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam

    Od bednary w betonie lawy wazniejsza jest jakosc zacisków/spawów
    wyprowadzen. Jezeli sa szpilki uziemiajace polaczone ze zbrojeniem to
    wystarczy. Nie zwracaj uwagi na komentarze, które mówia o wywaleniu kasy w
    bloto.

  • 26. Data: 2011-06-21 07:43:07
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 20-06-2011 o 19:16:02 Jacek B. <j...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > U?ytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisa? w
    > wiadomo?ci
    > [......]

    > A co zrobiae je?li nie ma sie pr?du na budowie i spawarki ?

    Wtedy należy załatwić na budowę prąd i spawarkę. Prąd jeśli nie od sąsiada
    to z agregatu. A spawarkę z dowolnego źródła.. pewnie każdy mechanik
    samochodowy w okolicy posiada i potrafi spawać. Przy budowie domu trzeba
    się czasem wykazać inwencją.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 27. Data: 2011-06-21 10:17:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 21 Cze, 09:43, Shaman <s...@o...com> wrote:

> [...]
    > to z agregatu. A spawarkę z dowolnego źródła.. pewnie każdy mechanik
    > samochodowy w okolicy posiada i potrafi spawać. Przy budowie domu trzeba

    Latwiej, prosciej i szybciej bylo zalatwic bednarke. Zeby pospawac
    sensownie prety fi 14 trzeba minimum zabezpieczenia 3 x 25A i gruby
    dlugi kabel. Jak ja budowalem mialem zabezpieczenia 3 x 10A, a do
    najblizszego sasiada mialem 250mb. Zalatwilbys taki dlugi kabel ? :) I
    na co to wszystko - moze jak lubisz robic cos naprzekor to spoko. Ja
    wolalem zrobic zgodnie z zaleceniami i sztuka i miec porzadny uziom, a
    kosztowo wyszlo to tyle samo co flaszka dla spawacza, flaszka za
    pozyczenie spawary i flaszka dla sasiada za prad + paliwo i telefony
    za jezdzenie i szukanie. Czasem tez na budowie liczy sie czas. Tyle
    kombinowania zeby zrobic inaczej niz zalecaja wszyscy elektrycy... Nie
    warto ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 28. Data: 2011-06-21 12:24:33
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 21-06-2011 o 12:17:58 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > za jezdzenie i szukanie. Czasem tez na budowie liczy sie czas. Tyle
    > kombinowania zeby zrobic inaczej niz zalecaja wszyscy elektrycy... Nie

    Ależ ja wcale Cie nie krytykuję. Uważam, że zrobiłeś dobrze.
    Odpowiedziałem tylko co zrobić jak na budowie nie ma prądu i spawarki :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 29. Data: 2011-06-21 20:13:38
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-16 20:38, Jacek B. pisze:
    > U?ytkownik "ark_fx"<a...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Je?eli nie b?dzie u Ciebie odgrom?wki to uziom ma niewielkie znaczenie i
    > mo?e by? to tylko jedna wbita g??boko szpila. Je?eli planujesz odgrom?wk? to
    > R uziemienia powinna by?<10 om?w a co za tym idzie wykorzystaj te 50 kilo
    > bednary ale raczej w zbrojeniu. Zr?b za to min. 1 wyj?cie do ewentualnej
    > rozbudowy.

    popraw kodowanie - krzaczysz..

    Michał

  • 30. Data: 2011-06-22 18:56:24
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    Dnia 20-06-2011 o 19:16:02 Jacek B. <j...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    [.....]
[...]
    ----
    .... i głową.
    Koszt wypożyczenia mocnego agregatu + paliwo + koszt wypożyczenia spawarki
    =(+/-) kosztowi kupna bednarki. O ewentualnych nieprawidłowych spawach i
    zużytym czasie nie wspomnę. Lepiej użyć zaciski śrubowe na wcześniej
    wyczyszczone z rdzy zbrojenie na drodze przynajmniej dwóch prętów !