  • 11. Data: 2009-07-08 16:59:30
    Temat: Re: bloczki fundamentowe 30cm - czy to aż taka rzadkość?
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Właśnie wróciłem i przegladam w necie oferty producentów bloczków betonowych
    o szer 30 cmi widzę że jest ich wielu. Np.:
    http://ale.gratka.pl/ogloszenie/1928764_bloczki_beto
    nowe_fundamentowe_b_15.html
    l ub pustaki do wypełnienia betonem
    http://ale.gratka.pl/ogloszenie/1928764_bloczki_beto
    nowe_fundamentowe_b_15.html
    Gdybym wiedział w jakiej okolicy mieszkasz to z pewnością bym znalazł.
    Przecież odległość dla ciebie nie ma znaczenia bo oni podadzą cenę wraz z
    dowozem i wtedy zdecydujesz.
    Z pewnościa najbliższe Ci zakłady produkujące wyroby betonowe chętnie
    wykonają na zamówienie takie bloczki jesli zamówisz na całość fundamentów.
    Technicznie nie powinno to stanowić problemu. Wydaje mi się że trzymanie się
    w tym momencie projektu jest najłatwiejsze, najszybsze i najtańsze.
    Ale może masz jeszcze inne problemy to pytaj
    Adam

  • 12. Data: 2009-07-08 17:04:49
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    he he dwa razy ten sam adres dałem
    tu jest inny
    http://www.radbet.com.pl/oferta.html

    Adam

  • 13. Data: 2009-07-09 07:29:12
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Adam pisze:
> [...]
    > Gdybym wiedział w jakiej okolicy mieszkasz to z pewnością bym znalazł.
    > Przecież odległość dla ciebie nie ma znaczenia bo oni podadzą cenę wraz z

    a no właśnie :) Przy kilku tyś. sztuk różnica nawet 50gr. urasta do
    znaczących kwot. Więc odległość jak najbardziej ma dla mnie znaczenie.

    > Z pewnościa najbliższe Ci zakłady produkujące wyroby betonowe chętnie
    > wykonają na zamówienie takie bloczki jesli zamówisz na całość fundamentów.

    I to jest myśl! Podzwonię i popytam.

    > Technicznie nie powinno to stanowić problemu. Wydaje mi się że trzymanie się
    > w tym momencie projektu jest najłatwiejsze, najszybsze i najtańsze.
    > Ale może masz jeszcze inne problemy to pytaj

    haha :) nie kuś - ja ostatnio mam _same_ problemy (w sensie zagadnień
    techniczno-logistycznych) :)

    PZDR
    Shaman

  • 14. Data: 2009-07-09 10:45:23
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Wed, 08 Jul 2009 14:06:09 +0200, shaman napisał(a):

    > to już taniej będzie chyba poszerzyć ławę i wymurować ścianę 38cm.

    Liczyłeś?

    T.

  • 15. Data: 2009-07-09 10:50:39
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Też się tym martwiłem, ale mieszkam praktycznie w lesie, gdzie wszelkiej
    drobnej zwierzyny jest dostatek i tylko raz coś mi się zagnieździło w
    wełnie pod dachem, ale przejściowo. W styropianie jak dotąd - nic. Może
    dlatego, że wszędzie są porządne listwy startowe i drobne ząbki nie za
    bardzo mają gdzie się w ten styropian wgryźć.
    A styropianowe bloczki szalunkowe są naprawdę bardzo interesującym
    rozwiązaniem, tyle, że chyba mało popularnym u nas, co rodzi problemy z
    dostępnością

    T.

  • 16. Data: 2009-07-09 12:51:47
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Tomasz Nowicki pisze:

    > Liczyłeś?

    z bloczków:
    - ławy 40cm: 10m3 * cena B15/m3
    - ściany 38: 4900 * cena bloczka
    - robocizna_1 (ławy + ściany)

    monolityczne:
    - ławy 35cm: 9,7m3 * cena B15/m3
    - ściany 35: 45m3 * cena B15/m3
    - wynajęcie deskowań systemowych wg. projektu
    - robocizna_2 (ławy + złożenie/rozłożenie szalunków + betonowanie)

    założenia cenowe:
    - B15 = 260zł/m3
    - bloczek = 3zł/szt.
    - robocizna_1 = 9000zł
    - robocizna_2 = ????

    koszt z bloczków...: 26300zł
    koszt monilitycznej: 14200zł + wynajem + robocizna

    hmm.. może się okazać że szalowanie się opłaci - tylko kto mi powie ile
    może kosztować wynajem szalunków oraz robota przy nich?

    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2009-07-09 13:02:00
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    shaman pisze:

    > hmm.. może się okazać że szalowanie się opłaci - tylko kto mi powie ile
    > może kosztować wynajem szalunków oraz robota przy nich?

    szalunków nie musisz wynajmować, możesz je zrobić z desek 32 mm. Nie
    mogę jakoś teraz dojrzeć ile tych ścian masz, mógłbym sobie to policzyć
    z danych w Twoich wcześniejszych wypowiedziach, ale... nie chce mi się :-).

    W każdym razie przyjmij, że z kubika desek 32 wyjdzie Ci 30 m2 szalunku
    na jedną stronę, a jak masz wysoką tą ścianę, to musisz dokupić jeszcze
    trochę kantówek.

    Dechy i tak na budowie się przydadzą, więc nie ma co tu oszczędzać, a
    robocizna...? Jakoś mi się zdaje, że mniej zapłacisz cieślom za
    zbudowanie szalunku, niż murarzom za wymurowanie ściany z bloczka.

    Ja też będę lał fundament, ale wynajmowania szalunków nie biorę pod
    uwagę... mam przecież jeszcze strop do zrobienia... :-).

    pozdr.
    robercik-us

  • 18. Data: 2009-07-09 13:31:44
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    robercik-us pisze:

    > szalunków nie musisz wynajmować, możesz je zrobić z desek 32 mm. Nie
    > mogę jakoś teraz dojrzeć ile tych ścian masz, mógłbym sobie to policzyć
    > z danych w Twoich wcześniejszych wypowiedziach, ale... nie chce mi się :-).

    270m2 (zew + wew) :) licząc bardzo minimalistycznie

    > W każdym razie przyjmij, że z kubika desek 32 wyjdzie Ci 30 m2 szalunku
    > na jedną stronę, a jak masz wysoką tą ścianę, to musisz dokupić jeszcze
    > trochę kantówek.

    ok :) no to mała errata:
    monolityczne z drew.szalunkiem:

    - ławy 35cm: 9,7m3 * cena B15/m3
    - ściany 35: 45m3 * cena B15/m3
    - drewno : 9m3 * cena kubika desek
    - robocizna_3 (ławy + zbicie/rozbicie szalunków + betonowanie)

    założenia cenowe:
    - B15 = 260zł/m3
    - bloczek = 3zł/szt.
    - drewno = 400zł/m3
    - robocizna_1 = 9000zł
    - robocizna_2 = ????
    - robocizna_3 = ????

    koszt z bloczków....: 26300zł
    koszt mono.szal.syst: 14200zł + wynajem + robocizna
    koszt mono.szal.drew: 17800zł + robocizna

    znów pytanie o robociznę..
    Ale jeśli szalowanie, zbrojenie i betonowanie ław kosztuje 3tyś.. to
    ścian chyba odpowiednio więcej. Do tego dochodzi zbrojenie, o którym
    zapomniałem licząc ściany monolityczne.

    > Dechy i tak na budowie się przydadzą, więc nie ma co tu oszczędzać, a
    > robocizna...? Jakoś mi się zdaje, że mniej zapłacisz cieślom za
    > zbudowanie szalunku, niż murarzom za wymurowanie ściany z bloczka.

    zdaje Ci się czy jesteś tego pewien - masz jakąś kalkulację robocizny?

    > Ja też będę lał fundament, ale wynajmowania szalunków nie biorę pod
    > uwagę... mam przecież jeszcze strop do zrobienia... :-).

    no jeśli masz lane stropy to dechy tak czy siak musisz kupić.

    PZDR
    Shaman

  • 19. Data: 2009-07-09 13:49:48
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    shaman pisze:

    Jakoś mi się zdaje, że mniej zapłacisz cieślom za

    > zdaje Ci się czy jesteś tego pewien - masz jakąś kalkulację robocizny?

    Zdaje mi się, bo mi majster powiedział za robociznę wraz z wykonaniem
    wszystkich prac dodatkowych - drenaż opaskowy, zasypanie drenażu i
    fundamentów wewnątrz, wylanie chudziaka... i takie tam - cztery tyś,
    więc nie wiem ile by chciał za wymurowanie :-). Mam świadomość, że tu
    obowiązują inne realia cenowe, dlatego mówię, że zdaje się. Zresztą nie
    ma przeszkód, byś po prostu popytał wykonawców, w końcu jakieś ekipy
    musiałeś spotkać i z nimi rozmawiać. Tu cen wiążących nikt Ci nie poda,
    bo... co region, to inne ceny ;-).

    pozdr
    robercik-us

  • 20. Data: 2009-07-09 14:03:22
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Robociznę przyjąłbym podobną w obu wypadkach - ale zawsze możesz poprosić o
    mini-kosztorys wg KNR i będziesz miał jakieś porównanie. Ja bym w każdym
    razie wolał ściany monolityczne, zwłaszcza w opcji z piwnicą, ale i bez
    niej też - bo szybciej. Poza tym ostatnio widziałem ścianę piwniczną z
    bloczków wepchniętą do wnętrza przez jakieś dziwne ruchy gruntu i po co kou
    ten kłopot?

    T.