  • 71. Data: 2014-04-29 18:51:25
    Temat: Re: bojler elektryczny dla 2 starszych osob
    Od: "A_K" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@g...com> :

    > I kodowanie popraw baranie bo krzaki
    > u ciebie jak i twojej baby pod pachami.

    Zmień czytnik to nie bedzie Ci krzaczylo - u nas nic nie krzaczy.

  • 72. Data: 2014-04-29 18:55:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.04.2014 18:51, A_K pisze:
    > Użytkownik <k...@g...com> :

    > Zmień czytnik to nie bedzie Ci krzaczylo - u nas nic nie krzaczy.

    Drób jest niereformowalny - nie umie cytować, nie umie łamać wierszy i
    nie umie poprawnie obsługiwać i oznaczać polskich znaków. A i tak uważa,
    że wie lepiej...

  • 73. Data: 2014-04-29 19:30:24
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 29 kwietnia 2014 18:55:06 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Dr�b jest niereformowalny - nie umie cytowa�, nie umie �ama� wierszy i
    >
    > nie umie poprawnie obs�ugiwa� i oznacza� polskich znak�w. A i tak uwa�a,
    >
    > �e wie lepiej...
    >

    > --
    >
    > �wiadomie psuj�cy kodowanie i formatowanie wierszy
    >
    > s� jak sraj�cy z lenistwa i g�upoty na �rodku pokoju.
    >
    > I jeszcze ci durnie t�umacz� to nowoczesno�ci�...

    Możesz się odpierdolić. Ja z tobą nie gadam bo nie jestem w stanie tak zniżyć swojego
    poziomu żebyś cokolwiek zrozumiał.

  • 74. Data: 2014-04-29 22:27:38
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-04-24 22:50, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > potrzebuje wybrac bojler elektryczny dla 2 starszych osob (rodzice 76
    > lat) - zastosowanie: prysznic i zmywanie naczyn.
    >
    > Jaka pojemnosc bylaby optymalna?
    >
    > Macie jakies typy: producent, cena. Myslalem o jakims poziomy aby
    > zamontowac blizej sufity (zajmowalby mniej miejsca). Pobor wody:
    > lazienka i kuchnia sasiaduja scianami.

    Jeśli w mieszkaniu jest prąd trójfazowy to nie bojler tylko ogrzewacz
    przepływowy.
    Taniej, mniej miejsca zajmuje

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 75. Data: 2014-04-29 22:29:08
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-04-25 10:04, Andrzej Lawa pisze:

    > Zdecydowanie nie. Podgrzewacze przepływowe mają sens wyłącznie kiedy
    > najważniejszym kryterium jest miejsce.

    Mylisz się - jeśli sa trzy fazy bez problemu da wodę i do kąpieli i na
    prysznic - warunek jednak to trzy fazy

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 76. Data: 2014-04-29 22:49:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.04.2014 22:29, SJS pisze:

    > Mylisz się - jeśli sa trzy fazy bez problemu da wodę i do kąpieli i na
    > prysznic - warunek jednak to trzy fazy

    Co po 3 fazach jak maksymalny przydział mocy masz np. 8kW?

    Ogrzewacze przepływowe zaczynają działaś w miarę komfortowo przy minimum
    16kW, a do czegoś takiego instalacje w mieszkaniach co do zasady nie są
    dostosowane. Trzeba by ciągnąć nowe przewody.

    Swoją drogą mieszkanie z gazowym podgrzewaniem wody bieżącej jest
    zapewne dość stare, czyli instalacja może być cienka i aluminiowa.

    Czyli w opisywanym przypadku mają sens tylko wtedy, jak najważniejszym
    kryterium jest miejsce - inaczej woda będzie chłodna lub tylko lekko
    kapiąca albo trzeba będzie ciągnąć solidny kabel ze skrzynki
    rozdzielczej. Powodzenia.

  • 77. Data: 2014-04-30 12:19:32
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 29 Apr 2014 22:27:38 +0200, SJS <s...@p...pl> wrote:

    >Jeśli w mieszkaniu jest prąd trójfazowy to nie bojler tylko ogrzewacz
    >przepływowy.
    >Taniej, mniej miejsca zajmuje

    nie ma i na klatce tez nie ma.

    G.