  • 1. Data: 2009-02-13 19:06:34
    Temat: "bolt" u roślin - jak po polsku?
    Od: "Fiora" <f...@g...pl>

    Kupiłam nasiona ziół u Richters'a i przy opisie kolendry
    jest informacja "slowest to bolt". I znajomośc angielskiego nie bardzo tu
    pomogła...
    Dopiero znalazłam forum - z którego wynika, że to nie tylko mój problem:
    http://forums.gardenweb.com/forums/load/herbs/msg071
    4105912614.html
    Czy jest jakieś polskie określenie na to zjawisko - że rośliny po kwitnieniu
    robią się do niczego? Znam to rzeczywiście u pietruszki, trybuli etc.
    Pozdrawiam specjalistów
    Fiora

  • 2. Data: 2009-02-13 19:44:30
    Temat: Re: "bolt" u roślin - jak po polsku?
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gn4gbk$8d$1@inews.gazeta.pl Fiora
    <f...@g...pl> napisał(a):

    > Czy jest jakieś polskie określenie na to zjawisko - że rośliny po
    > kwitnieniu robią się do niczego? Znam to rzeczywiście u pietruszki,
    > trybuli etc. Pozdrawiam specjalistów Fiora

    Hejka. Może tu chodzić o pośpiechowatość, roln. skłonność roślin
    2-letnich (np. buraków, marchwi, cykorii) do wytwarzania pędów generatywnych
    (kwiatowych), a niekiedy także nasion.
    Pozdrawiam translatorsko Ja...cki

  • 3. Data: 2009-02-13 20:13:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Fiora" <f...@g...pl> writes:

> [...]
    > robią się do niczego? Znam to rzeczywiście u pietruszki, trybuli etc.

    Zdaje się, że "przedwczesne kwitnienie".

    http://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/botany/2
    433485-bolting.html
    http://nauka.opi.org.pl/raporty/opisy/synaba/83000/s
    n83912.htm

    MJ

  • 4. Data: 2009-02-13 20:21:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Także "(przedwczesne) wybijanie w pędy kwiatostanowe".

    MJ