  • 1. Data: 2009-02-13 15:49:56
    Temat: chore kaktusy
    Od: "StClaus" <s...@a...pl>

    Witam,

    Moze ktoś pomoże w zidentyfikowaniu chorowy. Na kaktusach i sukulentach mam
    takie małe białe kropki jakby meszku. Zdjęcia rzuciłem na
    http://picasaweb.google.com/stclaus25/ChoreKaktusy?f
    eat=directlink.

    Ktoś wie co to i czym to zwalczyć? Szkoda mi roślinek a widze ze zaczeło mi
    sie to przenosic na sukulenty kaktusopodobne

    Dzieki za pommoc

    Janusz

  • 2. Data: 2009-02-13 15:57:41
    Temat: Re: chore kaktusy
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Moze ktoś pomoże w zidentyfikowaniu chorowy.

    Wełnowce

  • 3. Data: 2009-02-14 10:47:41
    Od: "StClaus" <s...@a...pl>

    > Wełnowce

    Dziękuję za pomoc. Mam środek na welnowce - Tarcznik substralu w formie
    brykietu. Czy to przy tak zaawansowanym ataku da rade czy użyć coś jeszcze?
    i co najważnisze czy użyć cos ekstra lub inaczej jako ze to są kaktusy i
    sukuletny?

    Dzieki za pomoc

    stclaus

  • 4. Data: 2009-02-14 22:24:28
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

> [...]
    > i co najważnisze czy użyć cos ekstra lub inaczej jako ze to są kaktusy i

    Actellic 50 EC w stężeniu 0,1% lub Mospilan. Zabieg opryskiwania należy
    powtórzyć dwu-trzykrotnie, w siedmiodniowych odstępach.

  • 5. Data: 2009-02-15 07:04:31
    Od: "StClaus" <s...@a...pl>

    Użytkownik "skryba" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Actellic 50 EC w stężeniu 0,1% lub Mospilan. Zabieg opryskiwania należy
    > powtórzyć dwu-trzykrotnie, w siedmiodniowych odstępach.

    Dzięki. Ide zakupic i po walczyć

    Pozdrawiam

    Janusz

  • 6. Data: 2009-02-23 14:04:11
    Od: "StClaus" <s...@a...pl>

    Użytkownik "skryba" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Actellic 50 EC w stężeniu 0,1% lub Mospilan. Zabieg opryskiwania należy
    > powtórzyć dwu-trzykrotnie, w siedmiodniowych odstępach.

    Witam,

    Udało mi sie wreszcie dostac Mospilan (podobno Actellic wycofano) Czy to
    jest napewno Ok? bo na etykiecie nic nie ma o wełnowcach?

    Z góry dziękuje za pomoc

    stclaus

  • 7. Data: 2009-02-24 09:10:52
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gnuach$q4b$1@news.onet.pl StClaus
    <s...@a...pl> napisał(a):

    > Udało mi sie wreszcie dostac Mospilan (podobno Actellic wycofano)
    > Czy to jest napewno Ok? bo na etykiecie nic nie ma o wełnowcach?

    Hejka. Mospilan jest preparatem systemicznym (układowym) i też bez
    problemu powinien zwalczać wełnowce. Ale jest chyba coś lepszego -Provado
    Plus AL - małe opakowanie i w postaci aerozolu.
    Pozdrawiam poręcznie Ja...cki

  • 8. Data: 2009-02-24 13:43:54
    Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > problemu powinien zwalczać wełnowce. Ale jest chyba coś lepszego -Provado
    > Plus AL - małe opakowanie i w postaci aerozolu.

    Czy masz ten środek przetestowany na czymś czy też to wiedza książkowa.
    Jeśli przetestowałeś to na czym , z jakim skutkiem, ile Provado kosztuje.?
    Ja moje przędziorki i inną gadzinę zwalczam Mospilanem. Dobry bo nie
    śmierdzący i nie trujący dla ludzi ;-) ale w przypadku przędziorków efekty
    nie są zadowalające i chętnie spróbuję coś lepszego. Te cholerne przędziory,
    nawet po 4 opryskach odradzają się jak feniks z popiołów. Miałem śliczną
    Chamedorę - już nie mam. Żałuję, że nie ma Actelica, śmierdział nieludzko,
    był trujący nawet dla ludzi, ale gadzina nie miała z nim żadnych szans.

    Antoni Broniak

  • 9. Data: 2009-02-24 14:57:15
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:go0tjs$3q9$1@news.onet.pl Antoni.Broniak
    <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy masz ten środek przetestowany na czymś czy też to wiedza
    > książkowa. Jeśli przetestowałeś to na czym , z jakim skutkiem, ile
    > Provado kosztuje.?

    Hejka. Nie zajmuję się ani testowaniem przetestowanych środków ochrony
    roślin, ani nimi nie handluję.
    Pozdrawiam hobbystycznie Ja...cki
    PS Actellic nie został całkowicie wycofany.

  • 10. Data: 2009-02-24 17:51:50
    Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl>

    >W wiadomości news:go0tjs$3q9$1@news.onet.pl Antoni.Broniak

    > Hejka. Nie zajmuję się ani testowaniem przetestowanych środków ochrony
    > roślin, ani nimi nie handluję.

    Rozumiem, zachwalasz środek na podstawie reklamy bądź informacji producenta.
    Wiedza czysto teoretyczna nie sprawdzona.
    Ja tam wolę jedną opinię użytkownika, od 10 stron tekstu reklamowego.

    > PS Actellic nie został całkowicie wycofany.

    Wiem, tylko jest z nim coś dziwnego. Niby nie wycofany, ale praktycznie nie
    do kupienia. Mnie się przynajmniej nie udało.

    --
    Pozdrawiam empirycznie
    Antoni Broniak