  • 11. Data: 2013-05-14 06:14:49
    Temat: Re: ciężkie prace ogrodowe a brak pozwolenia na budowę
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pisze bo mamy wolność słowa :)

  • 12. Data: 2013-05-14 08:36:10
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "gzk" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:51913345$0$26685$65785112@news.neostrada.pl...

    > I w jakim celu takie głupoty piszesz?

    ..., a Ty?
    Co wniosłeś do dyskusji tym pytaniem?

  • 13. Data: 2013-05-15 18:15:54
    Od: Piotr Palusiński <p...@i...wp.pl>

    In news:kmj9fq$ks2$1@node2.news.atman.pl,
    *Albercik* <n...@g...pl> typed:
> [...]
    > czekając na projekt i pozwolenie mogę sobie wynająć koparkę aby mi już
    > wyrównała kawałek ogrodu(na części gdzie nie będzie budowy) mam tam
    > trochę gruzu, korzenie.. chciałbym to zgarnąć a w to miejsce rozplanować
    > humus zdjęty z miejsca gdzie stanie dom.
    > No i tak jakoś przeszło płynnie do drugiej części pytania...
    > Bardzo się narażę zdejmując humus przed pozwoleniem?(nawet jeszcze o
    > niego nie wystąpiłem)
    > Działka jest ze spadkiem, więc zdjęcie humusu można potraktować jako
    > "wyrównanie" terenu. A ułatwi to późniejszy start...

    Prawo budowlane: art.41:
    Prace przygotowawcze jako moment rozpoczęcia budowy
    1. Rozpoczęcie budowy następuje z chwilą podjęcia prac przygotowawczych na
    terenie budowy.
    2. Pracami przygotowawczymi są:
    1) wytyczenie geodezyjne obiektów w terenie;
    2) wykonanie niwelacji terenu...

    - W związku z tym rozpoczęcie zagospodarowania terenu budowy bez uzyskania
    pozwolenia na budowę, należy uznać za samowolę budowlaną.

    Polecam lekturę:
    http://forum.muratordom.pl/archive/index.php/t-11158
    8.html?s=53a60b359aa00d050b40ccd5246c9798
    i tu:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?84706-Zmia
    na-poziomu-terenu-dzia%C5%82ki-przez-s%C4%85siada!!!

    http://www.posprzatajmy.pl/porady-prawne/
    i tu:
    http://www.budownictwo.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/j
    ak-powinien-postapic-organ-gminy-jesli-na-dzialke-ro
    lna-jest-nawozony-gruz-budowlany-co-powoduje-zmiane-
    jej-charakteru-z-rolnego-na-utwardzony:

    --
    Piotr Palusiński [Microsoft MVP - Windows Expert-Consumer]
    https://mvp.support.microsoft.com/profile/Piotr.Palu