  • 1. Data: 2011-02-27 12:09:17
    Temat: cofka powietrza w przewodzie wentylacyjnym
    Od: bodie kotas <n...@g...pl>

    witam
    właściwie to powinienem dać na końcu znak zapytania bo to tylko moja
    hipoteza...

    problem jest taki że u moich rodziców (7 piętro w dziesięciopiętrowcu)
    od jakiegoś czasu w kibelku jest lodowato bo zimne powietrze wpływa
    przez otwór wentylacyjny - zima nie ma z tym nic wspólnego; mieszkają
    tam od ponad 20 lat i nie takie mrozy już były przez ten czas a problem
    urodził się teraz

    czy to możliwe że jest to następstwo jakichś zmian poniżej np sąsiad z
    niższego piętra zamontował sobiejakieś urządzenie wdmucjhujące etc

    dziękuję za pomoc
    --
    Nie Pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki

  • 2. Data: 2011-02-27 19:33:21
    Temat: Re: cofka powietrza w przewodzie wentylacyjnym
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "bodie kotas" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > czy to możliwe że jest to następstwo jakichś zmian poniżej np sąsiad z
    > niższego piętra

    A może z wyższego, lub podłączony do kanału,
    który ma wylot obok Waszego ?

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2011-02-27 20:26:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    bodie kotas <n...@g...pl> writes:

> [...]
    > przez otwór wentylacyjny - zima nie ma z tym nic wspólnego; mieszkają
    > tam od ponad 20 lat i nie takie mrozy już były przez ten czas a

    A nie wymieniali okien albo drzwi?

    MJ

  • 4. Data: 2011-02-28 21:02:26
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]

    > czy to możliwe że jest to następstwo jakichś zmian poniżej np sąsiad z
    > niższego piętra zamontował sobiejakieś urządzenie wdmucjhujące etc

    Jedna z możliwości jest taka, że jeżeli przewód wentylacyjny jest wspólny z
    innym lokalem lub lokalami i ktoś zamontował sobie wentylator, to
    innymmieszkańcom może dmuchać z wentylacji. Napisać do spółdzielni o
    kontrolę przewodu wentylacyjnego. Znajdą wentylatorzystę i nakażą demontaż.
    Dmuchanie oczywiście występowałoby tylko gdy wentylator byłby włączony.
    Jeżeli dmucha cały czas to przyczyna może być gdzie indziej, np
    uszczelnienie mieszkania po wymiane drzwi lub okien lub po ociepleniu
    elewacji budynki i np zaślepieniu otworów nawiewnych.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2011-03-01 07:46:17
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote in message
> [...]
    > z innym lokalem lub lokalami i ktoś zamontował sobie wentylator, to
    > innymmieszkańcom może dmuchać z wentylacji.

    Zimnym dmuchać?

  • 6. Data: 2011-03-01 09:09:51
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "PcmOL" <...@...net> napisał w wiadomości

    > "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote in message

    > Zimnym dmuchać?

    dmuchanie zimnym i bez "cudzych" zapachów wskazuje raczej na odwrócenie
    ciągu - co może z kolei wynikać z uszczelnienia miekszań (drzwi. okna,
    nawiewy)

  • 7. Data: 2011-03-02 09:20:01
    Od: "news.neostrada.pl" <g...@m...pl>

    > dmuchanie zimnym i bez "cudzych" zapachów wskazuje raczej na odwrócenie
    > ciągu - co może z kolei wynikać z uszczelnienia miekszań (drzwi. okna,
    > nawiewy)

    Proszę także sprawdzić czy zostały prawidłowo zakryte (szczelnie) kanały w
    których idą piony wodne/kanalizacyjne/elektryczne.