  • 1. Data: 2011-02-27 12:41:20
    Temat: Projekt zapytania o ofertę na budowę ssz
    Od: "bogart" <b...@o...pl>

    Witam,
    Kłaniam się nisko. Jestem tu nowy, bo dopiero zaczynam przygodę z budową
    domu.
    Przedzieram się powoli przez dostępne dla mnie kilkadziesiąt tysięcy postów
    na tej grupie,
    ale nie mogę znaleźć informacji na nurtujący mnie temat.

    Chcę zlecić budowę domu jednorodzinnego w technologii tradycyjnej, w
    pierwszym etapie do ssz.

    Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć, albo poratować linkiem lub gotowcem
    do informacji na temat:

    Jak prawidłowo skonstruować zapytanie o ofertę do firm budowlanych ?
    Czy lepiej - tak kombinuję tylko - oprzeć się / stworzyć / znaleźć i
    adaptować jakiś formularz ofertowy ?
    Na co zwrócić szczególną uwagę w przy porównywaniu zebranych ofert ( oprócz
    oczywistych dla mnie na tę chwilę -
    ceny, terminu realizacji, doświadczenia popartego referencjami oraz
    kalkulacją prac dodatkowych ) ?

    Pozdrawiam !

    bogart

  • 2. Data: 2011-02-27 13:27:20
    Temat: Re: Projekt zapytania o ofertę na budowę ssz
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Jak prawid owo skonstruowa zapytanie o ofert do firm budowlanych ?
    > Czy lepiej - tak kombinuj tylko - oprze si / stworzy / znale i
    > adaptowa jaki formularz ofertowy ?

    myślę, że i tak przekombinowywujesz...
    firma budowlana, to nie kancelaria prezesa rady ministrów...
    umawiasz się z budowlańcem, przedstawiasz projekt, warunki gruntowe,
    terminy, jakieś swoje widzimisię i czekasz na wycenę...

    > Na co zwr ci szczeg ln uwag w przy por wnywaniu zebranych ofert ( opr cz
    > oczywistych dla mnie na t chwil -
    > ceny, terminu realizacji, do wiadczenia popartego referencjami oraz
    > kalkulacj prac dodatkowych ) ?

    najważniejsze sprawy to: referencje jak sam zauważyłeś, ale pogadaj z
    ludźmi dla których firma budowała, a nie jakieś pisemne zeznania...
    druga sprawa, płać po zakończeniu konkretnych etapów, ewentualnie
    dawaj niewielkie zaliczki, musi być tak, że ekipie musi się cały czas
    opłacać przychodzić do ciebie na budowę, to oni powinni być generalnie
    finansowo opóźnieni, nie licz na jakieś tam papierkowe ustalenia,
    którymi potem podeprzesz się w sądzie, dopóki robota nie zrobiona kasy
    nie ma... i to chyba podstawowa zasada...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-02-27 13:53:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "bogart" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oprócz oczywistych dla mnie na tę chwilę -
    > ceny, terminu realizacji, doświadczenia popartego referencjami oraz

    Zadzwoń do kilku okolicznych firm, przyjada pokaz projekt, pokaz dzialke i
    czekaj na podanie ceny, terminów itp. Wybierz tą oferta która tobie
    opowiada.

  • 4. Data: 2011-02-27 21:56:46
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik bogart napisał:
    > Na co zwrócić szczególną uwagę w przy porównywaniu zebranych ofert ( oprócz
    > oczywistych dla mnie na tę chwilę -
    > ceny, terminu realizacji, doświadczenia popartego referencjami oraz
    > kalkulacją prac dodatkowych ) ?

    Pamiętaj, że domu zdalnie nie zbudujesz...
    Możesz rozesłać zapytania do firm budowlanych, ale bardziej stawiałbym
    na osobiste kontakty i... oględziny wykonanych prac, rozmowy z
    użytkownikami tak zbudowanych domów - nie w obecności wykonawców rzecz
    jasna :-)...

    Zależy też jak duży jest rynek na którym chcesz budować - jak to jakaś
    wiocha, to wyboru za dużego mieć nie będziesz, ale jak metropolia, to i
    o pseudofachowców łatwiej - uważać trzeba...

    Poza tym jak chcesz budować w systemie zleconym, to dolicz sobie do
    kosztorysu jakieś 50 % - będzie na pewno znacząco drożej.

    pozdr
    Robert G

  • 5. Data: 2011-02-28 15:57:47
    Od: "bogart" <b...@o...pl>

> [...]
    >
    > Poza tym jak chcesz budować w systemie zleconym, to dolicz sobie do
    > kosztorysu jakieś 50 % - będzie na pewno znacząco drożej.

    No to mam do myślenia.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi !

    Pozdrawiam !

    bogart

  • 6. Data: 2011-02-28 20:02:17
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > ale nie mogę znaleźć informacji na nurtujący mnie temat.
    >
    > Chcę zlecić budowę domu jednorodzinnego w technologii tradycyjnej, w

    No to tak. Wchodzisz na portal np szukajfachowca.pl i piszesz mniej więcej w
    ten deseń:
    "zlecę budowę domu wg projektu "abc" do SSO (lub do SSZ - jak chcesz).
    Wymagane referencje." Podajesz telefon, wrzucasz rysunki z konspektem i
    czekasz na zgłoszenia ekip, umawiasz się.
    Rozsądne jest podanie w temacie ogłoszenia nazwy miejscowości unikniesz
    wtedy najazdu kosmitów z drugiego końca Polski i nieuzasadnionego
    podwyższania kosztów.
    IMHO trzeba brać poprawkę na wartość ofert bo w ciągu ostatniego roku
    szukajfachowca.pl stało się areną bezsensownego obniżania cen ofert a jak
    wiadomo "z gówna bata nie ukręcisz"....
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2011-03-04 15:33:55
    Od: "bogart" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > IMHO trzeba brać poprawkę na wartość ofert bo w ciągu ostatniego roku
    > szukajfachowca.pl stało się areną bezsensownego obniżania cen ofert a jak

    No i pięknie :-)
    Trafiłem na tę stronę, ale dokładnie tego się obawiam, że Kazik z Antkiem
    wpadną na pomysł
    żeby poeksperymentować z nauką budowlanki na mojej inwestycji.

    Dzięki za odpowiedź !