  • 1. Data: 2018-03-10 21:32:53
    Temat: coś mi zjadło żywopłot....
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czesc,

    żywopłot z grabów. Mają z 5 lat.
    Już był ładny, gęsty....
    Z zeszłym roku ładnie się zazielenił i nagle na kilka drzewach (z około 500) uschły
    liście i potem całe drzewko... Potem kilka drzewek zapadło się w ziemi (zapadlisko na
    około 10cm). Jakoś temat zbagatelizowałem bo miałem jeszcze czym dosadzić.

    Dziś obchód wokół płotu.... i coś jest nie tak - co drugie drzewko (jak nie wiecej)
    złamane. Dzwigam jedno, dugie i widze, że to nie złamanie... tylko coś odgryzło
    korzeń od części naziemnej.... Wygląda to jak dzieło bobrów ale w mniejzej skali i
    odgryzione jest pod ziemią. Odryzione są zarówno cieńkie pnie jak i grubsze....
    grubości kciuka... Pod ziemią, wzdłuż żywopłotu jest również tunel - który wygląda
    jak od kreta ale szerszy.

    Kret to na pewno nie jest bo brak kopców.

    Jakaś nornica??? Czym to wytępić póki mam jeszcze część drzewek???

    uciu

  • 2. Data: 2018-03-11 11:52:44
    Od: i...@g...pl

    Karczownik ziemnowodny.
    :-(((
    https://muratordom.pl/ogrod/pielegnacja-roslin/gryzo
    nie-w-ogrodzie-aa-yTXe-tt6r-87bp.html

  • 3. Data: 2018-03-12 11:41:49
    Temat: Re: coś mi zjadło żywopłot....
    Od: uciu <a...@g...com>

    > Karczownik ziemnowodny.
    > :-(((

    a jakiś skuteczny patent na wytrucie dziada???
    Kostki na szczury?
    Trzeba to dawać do tuneli czy wystarczy powykładać w kilku miejscach działki przy
    norkach? Wychodzi ten zwierz w ogóle na powierzchnię???

    dzięki

  • 4. Data: 2018-03-12 16:58:21
    Od: i...@g...pl

    Masz w linku sposoby.