  • 11. Data: 2015-03-17 16:44:27
    Temat: Re: czas na ...
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-03-16 o 21:24, Krycha pisze:

    > Podziwiam Cię. jak Ci się udaje znaleźć w sierpniu do szczepienie
    > oczko z pąkiem kwiatowym.
    > Tutaj np. piszą o pąkach liściowych.
    > http://www.wymarzonyogrod.pl/zakladanie-ogrodu/owoce
    -i-warzywa-w-ogrodzie/szczepienie-drzew-owocowych-ja
    k-i-kiedy-wykonac-szczepienie-drzewek-owocowych-oczk
    owanie,29_2172.html

    > "Na oczka wybieramy jedynie dobrze wykształcone pąki liściowe."
    >
    > Krycha.

    Oczywiście są to uśpione pąki kwiatowe. No i jak widzę fachowo chyba
    nazywa się to "Okulizacja".

  • 12. Data: 2015-03-17 19:23:17
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
    > \

    > Oczywiście są to uśpione pąki kwiatowe. No i jak widzę fachowo chyba
    > nazywa się to "Okulizacja".
    Hejka. "Okulizacja, czasem określana też jako letnie szczepienie, to
    jeden ze sposobów na szczepienie drzew owocowych. Polega ona na zespoleniu z
    podkładką pąka liściowego (oczka) odmiany szlachetnej. Zraz okulizacyjny
    powinien posiadać 1 pąk liściowy na korze z cienką warstwą drewna. Wymiary
    takiego paska (zraza) to ok. 1 cm długości i 0,5cm szerokości."
    Pozdrawiam pornologicznie Ja...cki

  • 13. Data: 2015-03-17 21:42:19
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 19:23, Dirko pisze:
> [...]
    > okulizacyjny powinien posiadać 1 pąk liściowy na korze z cienką warstwą
    > drewna. Wymiary takiego paska (zraza) to ok. 1 cm długości i 0,5cm

    Dzięki za wsparcie :-)

    Krycha.

  • 14. Data: 2015-05-19 15:28:56
    Od: Trybun <i...@j...ru>

> [...]
    > Zraz okulizacyjny powinien posiadać 1 pąk liściowy na korze z cienką
    > warstwą drewna. Wymiary takiego paska (zraza) to ok. 1 cm długości i

    Dla mnie to żadna nowinka, jak już pisałem wcześniej - tylko w ten
    sposób szczepie drzewka.