  • 1. Data: 2015-06-18 16:50:54
    Temat: czereśnia
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Ile lat zwykle czeka się na owocowanie nowoposadzonej czereśni? -
    posadziłem (zresztą na grobie mojego pieska:-( drzewko ze szkółki równo
    7 lat temu, wyrosło na ok. 3,5 -4 m, nie było przycinane (bo uznałem, że
    niewystarczająco wysokie) i dopiero w tym roku pojawił się 1 (słownie:
    -jeden) owoc. Jest w moim ogródku samotne, o ile to ma znaczenie, obok
    sa wiśnie, szybko i dużo owocujące. Czy dalej czekać, czy tez tę
    czereśnię wyciąć, jako dobrze nie rokującą ?

  • 2. Data: 2015-06-18 20:00:59
    Temat: Odp: czereśnia
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "p47" cierpliwy jest:

> [...]
    > znaczenie, obok sa wiśnie, szybko i dużo owocujące. Czy dalej czekać, czy
    > tez tę czereśnię wyciąć, jako dobrze nie rokującą ?

    7 lat, przy prawidłowej pielęgnacji to stanowczo za długo. Zapewne masz
    czereśnię szczepioną na czereśni ptasiej, która później wchodzi w owocowanie
    niż na wegetatywnej, ale mimo wszystko te 7 lat to za długo. Ja na Twoim
    miejscu jednak nie wycinałbym drzewa. Jak wytrzymałeś 7, wytrzymasz jeszcze
    parę latek. Z tym, że z czereśnią jest tak, że jak zaskoczy to już Panie
    tylko żniwa na okrągło ;-)

  • 3. Data: 2015-06-18 23:31:06
    Temat: Re: czereśnia
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Jun 2015 16:50:54 +0200, p47 napisał(a):

> [...]
    > 7 lat temu, wyrosło na ok. 3,5 -4 m, nie było przycinane (bo uznałem, że
    > niewystarczająco wysokie) i dopiero w tym roku pojawił się 1 (słownie:

    Może nie lubi rosnąć na pieskach... piaskach... pieskach.

  • 4. Data: 2015-06-26 14:18:55
    Od: Kwinto <b...@g...pl>

    W dniu 2015-06-18 o 16:50, p47 pisze:
> [...]
    > znaczenie, obok sa wiśnie, szybko i dużo owocujące. Czy dalej czekać,
    > czy tez tę czereśnię wyciąć, jako dobrze nie rokującą ?
    To zależy od odmiany.
    Niektóre odmiany nie są samopylne i wymagają rosnącego
    w pobliżu tzw. "zapylacza".

    pozdrawiam,
    JK