  • 1. Data: 2020-03-29 04:52:09
    Temat: czy RBetki to przedłużacze?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Czy RBetki to przenośne przedłużacze? Czy powinny być unieruchomione
    żeby nie miąchać kablem? Czy jakieś uziomy ludzie przy nich robią?

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 2. Data: 2020-03-29 13:19:39
    Temat: Re: czy RBetki to przedłużacze?
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Czy RBetki to przenośne przedłużacze? Czy powinny być unieruchomione
    > żeby nie miąchać kablem? Czy jakieś uziomy ludzie przy nich robią?
    RBetka to inaczej Rozdzielnia Budowlana. Zasilana jest zasilana z Rozdzielni Głównej
    (RG) ,która MUSI MIEĆ szynę lub złącze N) albo z innej RBetki,przeważnie
    pięciożyłowym przewodem, który ma żyłę ochronną N.
    Natomiast czy ta żyła- czyli ochrona- jest aktywna, to lepiej niech sprawdzi jakiś
    elektryk z uprawnieniami, albo przynajmniej z praktyką...
    Pozdro. abomito

  • 3. Data: 2020-03-29 17:14:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    abomito pisze tak:

    > RBetka to inaczej Rozdzielnia Budowlana. Zasilana jest zasilana z
    > Rozdzielni Głównej (RG)

    nieprawda moze być zasilana ze słupa, ze złącza od elektrowni z
    licznikiem.

    > która MUSI MIEĆ szynę lub złącze N) albo
    > z innej RBetki, przeważnie pięciożyłowym przewodem, który ma żyłę
    > ochronną N.

    abomito nie siej dezinformacji ;)

    Nie ma czegoś takiego jak szyna ochronna N.

    Czy każde RB na budowie musi być unieruchomione?
    Czy każde RB na budowie musi mieć wbity swój uziom czy może polegać na
    przewodzie PEN z miejsca podłączenia?

    i tu wyszło pytanie z tego co napisał abomito
    Czy wolno zasilać RB z innej RB? moim zdaniem nie wolno.

  • 4. Data: 2020-03-29 23:39:27
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > nieprawda moze być zasilana ze słupa, ze złącza od elektrowni z
    > licznikiem.
    Oczywiście, że może. Odniosłem jednak wrażenie że nie nic to nie wniosło do sprawy.
    Nie o to chodziło wątkodawcy.
    > abomito nie siej dezinformacji ;)
    >
    > Nie ma czegoś takiego jak szyna ochronna N.
    A tu przepraszam, dałem ciała.
    Ale mogłeś poprawić, że chodziło o PEN. Nie zauważyłem.

    > Czy wolno zasilać RB z innej RB? moim zdaniem nie wolno.
    Nie znam przepisów w tym zakresie. Jednak często na budowach widywałem tak
    podłączone RBtki, szczególnie między piętrami. Tyle, że ktoś musi nad tym panować.Ale
    na budowach częściej o wypadek przy potknięciu się o przewód do elektronarzędzia niż
    o porażenie.
    Pozdro. abomito