  • 11. Data: 2012-02-26 11:46:49
    Temat: Re: czy sasiad moze podnieść działkę ile mu sie podoba?
    Od: <news>

    Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał:
    > podnoszenie terenu to jedno, a odprowadzanie wód opadowych na
    > sąsiednią działkę, to drugie.. nie, nie może tak podnosić działki,
    > żeby zmieniać kierunek spływu wód opadowych na twoją działkę...

    zdaje się ze nie tylko nie można zmieniać kierunku spływu na działkę, ale i
    z działki, więc sąsiad podnosząc działkę musiał by zadbać nie tylko o
    odprowadzanie wody ze swojej działki, ale i z działek sąsiednich niżej
    położonych, mam rację?

  • 12. Data: 2012-02-26 13:36:39
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >

    > moze tak zrobic jesli ma to w projekcie budowlanym

    Jeżeli nasypuje się skarpę z murem oporowym to pozwolenie na budowę jest
    niezbędne a jeżeli bez muru to tylko na zgłoszenie.
    Inną sprawą jest że mało kto na to zwraca uwagę. W Nowym Sączu trwa obecnie
    wielka akcja kanalizacji pozostałych części miasta. Jest to największa tego
    typu inwestycja w Małopolsce a i być może w kraju. Wszędzie, gdzie nie
    spojrzę przy okazji umieszczania rur w ziemi oraz ogromnych studzienek mają
    ten sam problem - nadmiar ziemi.
    Czasem jest gdzieś wywożona ale przeważnie to ja widzę że firma która
    wykonuje prace kanalizacyjne podnosi wszędzie teren rozplantowując tą ziemię
    na działkach właścicieli. Kto tylko ich o to poprosi temu dają ziemię za
    darmo i nawet ją rozgasną, a i sami często zasupują nierówności w terenie
    bez pytania. Efekt działania ich maszyn jest taki że w wielu miejscach
    poznikały skarpy i wzniesienia a w innych miejscach teren został znacznie
    podniesiony. Mam aktualny fragmentu projektu gdyż dotyczy to też
    przyłączenia mojego domu do tej kanalizacji i nie widzę nigdzie aby było coś
    na temat zmiany poziomów terenów. Wszędzie tylko są posadowienia co do
    centymetra studzienek nad terenem oraz dna studzienki. Jak myślisz czy
    komukolwiek włos z głowy spadnie że cała okolica zmieniła swój wygląd?
    Poznikały skarpki przy drogach, zagłębienia w ziemi, wiele działek które
    były na skarpkach stały się płaskimi działkami.
    Jak myślisz, czy ktoś to na nowo opomiaruje?

    Marek