  • 21. Data: 2012-12-18 16:02:37
    Temat: Re: decyzja zapadła - buduję się...:)
    Od: <a...@a...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:kapjlj$i8m$1@node2.news.atman.pl...

    > Szacunkowo zakładam jakieś 100(może z małym haczykiem)m^2 na kondygnacje.

    He he he, optymista ;)
    Pamietaj o zasadzie, która się sprawdza w budowlance:
    To co wyliczysz, pomnóż razy dwa, a możliwe, że się zmieścisz w kosztach :)

  • 22. Data: 2012-12-18 16:09:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2012 16:02:37 UTC+1 użytkownik a...@a...pl napisał:
    > He he he, optymista ;)
    >
    > Pamietaj o zasadzie, kt?ra si? sprawdza w budowlance:
    >
    > To co wyliczysz, pomn? razy dwa, a mo?liwe, ?e si? zmie?cisz w kosztach :)

    A gdzie on o kosztach pisał?

  • 23. Data: 2012-12-18 16:10:14
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.12.2012 16:02, a...@a...pl pisze:
> [...]
    > Pamietaj o zasadzie, która się sprawdza w budowlance:
    > To co wyliczysz, pomnóż razy dwa, a możliwe, że się zmieścisz w kosztach :)

    tak, ale ta zasada tyczy się złotówek a nie metrów kwadratowych:) tych
    drugich będę miał nieco nadmiar na poddaszu, którego rozmiar determinuje
    mi parter... Niskie ściany kolankowe powinny sprawę załatwić, ale z
    drugiej strony niewielkim kosztem można mieć dużo więcej miejsca...

  • 24. Data: 2012-12-18 16:20:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2012 16:01:14 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:
    > Obawiam się tylko żeby nie wyszło "jak zwykle", przygotuję się pod super
    >
    > mega inteligentną instalacje, a później wyjdzie że i tak praktyczniejsza
    >
    > jest zwykła prosta instalacja z 5 Esami na krzyż, a z ficzerów nikt
    >
    > korzystać nie będzie.

    Zapewne tak będzie. Jak już chcesz ta skrętke wszedzie to chociaz w puszkach ja
    poupychaj aby nie sterczała ze ścian. bo znając zycie i tak większości tych skretek
    nigdy do niczego nie użyjesz a widywałem juz nowowybudowane domy ze zwiniętymi w
    peczek kablami sterczacymi ze ścian bo inwestor kiedys coś tam zamierzał podłączyc.
    Najczęściej nigdy nic nie podłaczył bo fascynacja mineła. A i spora gruopa tych
    ktorzy porobili "inteligencję" po roku dwóch nieuzywania zapominają co do czego i tak
    nie używaja "bajerów"
    Oczyma wyobrazni widze kobiete z komórką z androidem próbująca otworzyc inteligentna
    brame garazowe;))

    Moim zdaniem jak już będziesz miał tanie w eksploatacji żródło energi w postaci PC to
    kolektory bez sensu.

  • 25. Data: 2012-12-18 16:27:45
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.12.2012 13:22, Lisciasty pisze:

    > Jak to ma być tanie w utrzymaniu to bym wywalił tę piwnicę i garaż, a
    > postawił szopę z garażem. Taniej wyjdzie :] Sam tak mam zamiar zrobić,
    > szopa jako miejsce do dłubania i skład różnego badziewia, postawione
    > wraz z garażem gdzieś w kącie działki :>

    Piwnica to dla mnie:
    -spiżarnia
    -kotłownia
    -skład gratów sezonowych
    -garaż
    -warsztat elektroniczno-informatyczno-ślusarsko-...
    -pokój "rozrywkowy"
    -być może jakaś sauna, siłownia...

    W każdym bądź razie chciałbym tam móc zejść w zimowy wieczór w kapciach
    porobić coś chwilkę i wyjść. Bagaże ze sklepu też prosto z samochodu do
    spiżarni czy do mieszkania wnieść.
    Zdaje sobie sprawę że część z powyższych funkcji można zrealizować w
    budynku gospodarczym, lecz nie wszystkie.
    Wykończenie będzie w standardzie niższym niż reszta domu. Jestem świadom
    kosztu budowy piwnicy i jestem gotów go ponieść.

  • 26. Data: 2012-12-18 16:28:32
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > He he he, optymista ;)
    > Pamietaj o zasadzie, która się sprawdza w budowlance:
    > To co wyliczysz, pomnóż razy dwa, a możliwe, że się zmieścisz w kosztach
    > :)

    Akurat o kosztach jeszcze nie było mowy. Ale Twoja zasada z założenia jest
    błędna. Można się pomylić o 20, no dajmy nawet 50%, ale nie o 100%. Wiem po
    sobie.

  • 27. Data: 2012-12-18 16:32:06
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.12.2012 16:20, Kris pisze:

    > Moim zdaniem jak już będziesz miał tanie w eksploatacji żródło energi w postaci PC
    to kolektory bez sensu.

    Dlatego się nad tym zastanawiam. Z drugiej strony zaś, z lektury grupy
    wynika że kolektorami można śmiało dogrzać budynek w okresach
    przejściowych, można podgrzać wodę w "kaczoku" zwanym basenem i robić to
    prawie za darmo. Wszystko zależy ile te kolektory miały by kosztować,
    przygotować instalacje mogę i zamierzam to zrobić.

  • 28. Data: 2012-12-18 17:02:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Piwnica to dla mnie:
    > -spiżarnia
    > -kotłownia
    > -skład gratów sezonowych
    > -garaż
    > -warsztat elektroniczno-informatyczno-ślusarsko-...
    > -pokój "rozrywkowy"
    > -być może jakaś sauna, siłownia...

    Czy w taki razie nie lepiej tę kondygnację wynieść ponad teren? Czyli zrobić
    2 piętra + poddasze zamiast piwnicy, piętra i poddasza.
    Będzie i taniej w budowie i w eksploatacji, a do tego pewność, że będzie
    sucho zarówno teraz jak i za 50 lat + wygodniejszy wjazd do garażu.

    Można też jeszcze inaczej zamiast trzech poziomów po 100m2 zrobić dwa po
    150m2. Wtedy będzie jeszcze taniej i prościej w budowie.
    Na parterze zmieścisz to co chciałeś przy 100m2 + garaż, warsztat, spiżarkę
    i kotłownię, a pokój rozrywkowy, sauna i siłownia mogą być na piętrze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2012-12-18 18:23:07
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    Ze swoich doswiadczen powiem ze jesli dom ma byc tani w utrzymaniu to :
    1) garaz w bryle domu- podatek placisz jak za mieszkalna czesc- gdy jest
    osobno to placisz jako gospodarczy czyli stawka za m2 garazu leci 10x (lub
    wiecej mniej raczej sie nie spodziewam) oplaty za 1m2 mieszkalnej
    2) Ja dzis bym nie budowal z Porothermu - wzialbym najtanszy bet komorkowy
    lub nawet PGS ( takie szare pustaki to kiedys byly- nie znam dzisiejszej
    nazwy) i to tylko zeby sciana nosna miala 24 cm grubosci- reszte roznicy
    miedzy Porothermem a bet komorkowym wpakowac w dodatkowa grubosc ocieplenia
    3) jak sie da to mysl juz teraz zeby kominek byl z plaszczem wodnym i
    spiety z podlogowka z solarem - Adam ci doradzi ewentualnie co do pompy
    ciepla czy dodatkowo jej nie wpiac i jak.
    4) pomysl o biologicznej oczyszczalni sciekow- ja myslalem ze to strasznie
    drogie a widze ze sasiad ma taka za 8-9tys i dzis bym ja wzial zamiast
    szamba - odpadnie ci pozniej oproznianie szamba , no chyba ze bedzie
    kanalizacja
    5) jak sie da to wode z wlasnej studni zamiast wodociagow- ale nie wiem
    jakiej jakosci bedzie u ciebie na dzialce
    6) pomysl o roletach zewnetrznych w oknach, sa pozyteczne zwlaszcza zima jak
    jest mroz i wieje oraz latem gdy jest duuze slonce
    7) to juz moja osobista opinia- jesli wezmiesz dom parterowy bez piwnic to
    zredukujesz koszty budowy (te stropy i piwnice) , a dach jesli sie uda
    zrobic dwuspadowy to sprytny konstruktor policzy i zaprojektuje ci wiazar
    dachowy deskowy zamiast typowej wiezby- ale uwaga wiazar deskowy wyklucza
    poddasze uzytkowe- choc na jego spod mozna wrzucic ocieplenie ("na jego
    dolny pas"). ALe wtedy spod wiazara wykanczasz plyta G-K. Wiazar deskowy
    bedziesz zbijac z gwozdzi i desek i mozesz to zrobic sam ( z krewnymi) nie
    potrzebujesz ciesli wtedy nawet jak bedzie potrzebny dzwig zeby je wszystkie
    na wieniec wrzucic to i tak moim zdaniem zaoszczedzisz nie placac tyle za
    drewno i ciesli. Pokrycie wtedy przy malym spadku zrobic np z gontow zamiast
    dachowek i dach caly pokryc tez plyta np OSB . Pokrycie z gontow tez wtedy
    mozesz sam zrobic.

    8) Przy podlogowce pomysl czy zamiast wylewki betonowej nie dac wylewki
    anhydrytowej ( jest ciekla w przeciwienstwie do betonu) roznica w cenie
    miedzy nia a betonowa chyba powoli sie zmniejsza ale... przy anhydrycie nie
    musisz dawac dylatacji do 300m2 powierzchni. Anhydryt to byl w mej opinii
    jeden z najbardziej slusznych wyborow jakich dokonalem nie decydujac sie na
    beton.

    9) od razu Ci powiem ze jak wszystko dobrze pojdzie to od chwili zlozenia
    projektu do chwili gdy dostaniesz dziennik budowy opieczetowany w urzedzie
    to jest minimum 7 tygodni- 4 tygodnie na zatwierdzenie projektu i
    otrzymanie decyzji pozwolenia na budowe +2 tygodnie na uprawomocnienie sie
    decyzji +1 tydzien na oczekiwanie na odbior dziennika budowy na ktory
    skladasz papiery z PRAWOMOCNA decyzja pozwolenia na budowe . Oczywiscie
    mozesz zaczac budowe wczesniej liczac ze nikt nie podkabluje cie w urzedzie.

    W razie czego o wszystko pytaj na grupie.

  • 30. Data: 2012-12-19 07:46:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Dec 18, 1:44 pm, "Budyń" <b...@r...pl> wrote:
    > podatek od garazu wolnostojącego zeżre cały zysk. Zatem ta budka musi być
    > przytulona do budynku aby ja podciągnąć pod podatek budynku.

    Hm to chyba nie jest aż taka tragedia? 6,5 zeta za m2 podatku, dajmy
    na to stawiam szopę 40m2 co daje jakieś 3 stówki podatku na rok.

    L.