  • 1. Data: 2013-03-12 15:33:17
    Temat: do Kaszpira ws wentylacji
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Kaszpir, z tego co pamietam to niedawno wykonywales samemu wentylacje.
    Mam prosbe. Moglbys opisac jak rozwiazales rozdzielenie strugi
    wychodzacej z rekuperatora na poszczegolne pomieszczenia?
    Trojniki, skrzynki czy jakos inaczej?
    Moze masz gdzies w sieci powieszona galerie?

    U siebie zastosowalem skrzynki rozprezne. 2 skrzynki 160 -> 3x125 Jednak
    podejrzewam, ze to wlasnie one sa zrodlem halasu.

    pozdrawiam
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 2. Data: 2013-03-12 16:54:08
    Temat: Re: do Kaszpira ws wentylacji
    Od: r...@g...com

    Ja z kolei zapytam - co sądzicie o kanałach plastikowych typu Uniflex lub Smartflex?

  • 3. Data: 2013-03-13 08:33:35
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >z rekuperatora na poszczegolne pomieszczenia?
    >Trojniki, skrzynki czy jakos inaczej?
    >Moze masz gdzies w sieci powieszona galerie?

    Nie mam żadnych trójników.

    Całą instalację mam na skrzynkach rozdzielczych. Wyliczoną aby prędkość
    nawet przy max wydajności nie przekraczała 5 m/s i nie mniejszą niż 2 m/s/

    U mnie wygląda to tak:

    Centrala : Sentinel Kinetik 290m3/h , wyjścia ma fi125.

    Na nawiewy: 1 skrzynka rozdzielcza 125/ 7xfi80
    Na wywiewy: 1 skrzynka rozdzielcza 125/3x fi100

    U mnie było łatwo , bo mam strop drewniany więc puściłem rury w stropie i są
    nakryte około 30cm wełny :)

    Instalacja działa poprawnie i ... nie słyszalnie.
    Obecnie działa na 30% wydajności czyli około 100m3/h . Maksymalnie działa u
    mnie na 50% , choć testowałem też na 100% :)

  • 4. Data: 2013-03-13 08:37:43
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ja z kolei zapytam - co sądzicie o kanałach plastikowych typu Uniflex lub
    >Smartflex?

    Bardzo dobre.

    Osobiście uważam że dużo lepsze od Termoflexów. Dużo bardziej wytrzymałe i
    pewniejsze.
    Termoflexy niestety są często podłej jakości i łatwo je uszkodzić.

    Osobiście obecnie zdecydowałbym się Uniflexy lub coś podobnego. Po prostu
    pewniejsze w montażu i duuuuużo wytrzymalsze a to jednak bardzo ważne aby
    wszystko było szczelne i pewne.

  • 5. Data: 2013-03-13 11:34:21
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 13.03.2013 08:33, /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    >
    > Na nawiewy: 1 skrzynka rozdzielcza 125/ 7xfi80
    > Na wywiewy: 1 skrzynka rozdzielcza 125/3x fi100

    Wielkie dzieki!
    Masz moze gdzies linka do Twojej skrzynki?
    Jakie rury uzyles?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 6. Data: 2013-03-13 11:56:41
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Masz moze gdzies linka do Twojej skrzynki?

    Skrzynkę miałem robioną na zamówienie. Nie są takie dostępne w sprzedaży.
    Później i tak musiałem ją przerobić , bo zamiast 5 nawiewów zrobiło mi się 7
    nawiewów :)
    Natomiast skrzynka fi125/3xfi100 to produkcja "Darco" , ogólnodostępna.

    >Jakie rury uzyles?

    Termoflex Sonoduct rury fi80 , fi100 i fi125.

    Jednakże jak będziesz szukał to raczej kup firmy Dect (holenderskie). Trochę
    droższe ale są z grubszego materiału i są po prostu wytrzymalsze.