  • 1. Data: 2012-10-29 08:52:36
    Temat: do posiadaczy Brink Renovent
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Jak macie ustawiony parametr I 7 "Imbalance permissible"?
    U mnie jak mam na 1 (domyślna nastawa) to gdy temp. na wejściu spada do
    np. -4st.C to wentylator nawiewu spowalnia aż w końcu wyłącza się całkiem i
    pracuje jedynie wentylator wyciągu - tak jakby wymiennik był niedrożny. Nie
    mam nagrzewnicy.
    Ale!
    Jeśli przestawię nastawę I7 na 0 to nawiew i wywiew działają normalnie -
    czuję normalnie na anemostatach pęd powietrza no i na samym brinku odczyt
    nawiewu/wywiewu też pokazuje poprawnie (u mnie 150/150m3ph), czyli wymiennik
    jest normalnie drożny!
    WTF!?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2012-10-29 21:04:55
    Temat: Re: do posiadaczy Brink Renovent
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2012-10-29, o godz. 08:52:36
    "quent" <x...@x...com> napisał(a):

> [...]
    > do np. -4st.C to wentylator nawiewu spowalnia aż w końcu wyłącza się
    > całkiem i pracuje jedynie wentylator wyciągu - tak jakby wymiennik

    Skąd wziąłeś jakąś niedrożność? Przecież to jest zwykły mechanizm
    przeciwzamrożeniowy. Jak sterownik uzna że zagrożenie zamrożeniem
    minęło, to wentylator nawiewny ruszy z powrotem. Zresztą przy
    niewielkich mrozach nawiew jest zazwyczaj tylko spowalniany i na
    wyświetlaczu można odczytać stopień tego spowolnienia (ZTCP skala
    0-5, przy czym 5 to zatrzymanie). No chyba że temperatura powietrza
    wywiewanego jest niska i nie ogrzewa ono wystarczająco wymiennika.

> [...]
    > normalnie - czuję normalnie na anemostatach pęd powietrza no i na
    > samym brinku odczyt nawiewu/wywiewu też pokazuje poprawnie (u mnie

    No i w porządku, skoro zabroniłeś pracy w trybie niezrównoważonym. Poza
    tym, że (teoretycznie) może dojść do zamrożenia wymiennika.

    --
    Jacek Midura