  • 11. Data: 2012-06-21 19:46:25
    Temat: Re: domofon - połączenie na gsm
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-06-20 14:52, Kris wrote:
    > Zresztą calkiem bez sensu gadać z kims stojącym pod bramą jak nie ma mnie w domu.

    A: Dzień dobry, my po śmieci.

    B: Proszę, bzzzzzzzzzzzz.

  • 12. Data: 2012-06-29 10:56:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 czerwca 2012 19:46:25 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > A: Dzień dobry, my po śmieci.
    >
    > B: Proszę, bzzzzzzzzzzzz.

    U mnie trzeba wystawic w wyznaczonym dniu *przed* brame - inaczej nie wezma. Probuj
    dalej! Sam kiedys chcialem taki domofon robic ale zrezygnowalem i widze ze slusznie,
    bo odkad go mam (ok roku czasu) - uzywalem go dwa razy - dzwonil kurier z paczka
    (jakby nikogo nie bylo to by zadzwonil sam na GSM). Za to doskonale sprawdza sie u
    mnie zamek szyfrowy z obu stron murowanego slupka - za pomoca dwoch kodow mozna
    otworzyc albo brame albo furtke. Rodzina i znajomi znaja kody i sami sobie otwieraja
    i wchodza - ja rowniez korzystam z tego baaaaaardzo czesto (furtke musze miec zawsze
    zamknieta - pies), praktycznie kilka razy dziennie. Gdybym mial to robic zwyklym
    kluczem albo pilotem to bym do glowy dostal :) Polecam!

    PS. Przypomnialem sobie ze raz mialem sytuacje ze taki domofon via gsm by mi sie
    przydal - przyjechal gosc wywrotka wyrzucic mi 5t piasku i nikogo nie bylo w domu -
    dzwoni na GSM no i co ja mam zrobic? Dalem mu kod do bramy i sam sobie otworzyl i
    zamknal :) Kod pozniej zmienilem - i tak raz na 3 lata by wypadalo ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2012-06-29 15:27:20
    Od: "PH" <P...@p...news>

    ps.com...
    napisał:

> [...]

    pies), praktycznie kilka razy dziennie. Gdybym mial to robic zwyklym kluczem
    albo pilotem to bym do glowy dostal :) Polecam!
    ------------------
    pamiętasz model zamka?
    który potrafi sterować dwoma elektrozaczepami??

  • 14. Data: 2012-06-29 16:27:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 czerwca 2012 15:27:20 UTC+2 użytkownik PH napisał:

    > pamiętasz model zamka?
    > który potrafi sterować dwoma elektrozaczepami??

    Pewnie, to jest dokladnie ten model:

    http://allegro.pl/szyfrator-zamek-szyfrowy-super-jak
    osc-krakow-rfid-i2398125449.html

    Ma dodatkowo czytnik RFID (czytnik pastylek, naklejek etc - dziala zblizeniowo) ale
    jakos z tego nie korzystam, kod jest OK :) Choc musze sie wyposazyc w jakas np.
    naklejke rfid na telefon to moze zaczne korzystac!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2012-06-29 17:34:37
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Fri, 29 Jun 2012 15:27:49 +0100, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > zblizeniowo) ale jakos z tego nie korzystam, kod jest OK :) Choc musze
    > sie wyposazyc w jakas np. naklejke rfid na telefon to moze zaczne

    Sa takie zamki dzialajace na odloeglosc np. 1m (czyt. niezblizeniowo)?
    Czyli jak mam pastylke w kieszeni to wchodze a jak nie to musze podac
    kod...

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 16. Data: 2012-06-29 18:49:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 czerwca 2012 17:34:37 UTC+2 użytkownik RadekNet napisał:

    > Sa takie zamki dzialajace na odloeglosc np. 1m (czyt. niezblizeniowo)?
    > Czyli jak mam pastylke w kieszeni to wchodze a jak nie to musze podac
    > kod...

    Ja takich nie znam - ale jezeli sa to pewnie dzialaja radiowo jak piloty i sa duze bo
    wymagaja zasilania bateryjnego :) Te pastylki / naklejki nie maja zasilania, sa
    cieniutkie - zasilane sa jakos indukcyjnie z odbiornika. Trzeba je zblizyc bardzo
    blisko - praktycznie "przejechac" po samym zamku ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2012-06-30 11:34:37
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak miałeś to zrealizowane?
    > Na jakich urządzeniach?

    Ja miałem to wykonane w oparciu o expander GSM firmy Megaelektronik.
    Nieststy nie pamiętam jaki to był model, bo dom, w którym to montowałem już
    sprzedałem, aby kupić większy. Tego modelu, który montowałem u siebie już
    nie produkują. Obecnie modele będące następcami tamtego expandera to:
    http://www.megaelektronik.home.pl/190,expander-gsm-g
    prs-integral-.html
    Ponieważ moduły te były wyposażone w wejście mikrofonowe oraz wyjście audio
    dla modułu głośnika, którego nigdy firma Megaelektronik nie wdrożyła do
    sprzedaży i zwodząc mnie kilka lat obietnicami, że już za tydzień za dwa
    będą dostępne, postanowiłem dorobić kawałek własnej elektroniki, która
    "spinała" standardowy moduł wzmacniacza domofonowego z modułem GSM.
    Ponieważ do chwili obecnej firma Megaelektronik tylko obiecuje, że niebawem
    się pojawi moduł głośnika, a w rzeczywsistości nigdy go nie miała i nie ma w
    swojej ofercie, dlatego jeżeli nie znasz się na elektronice i nie umiesz
    wykonać kawałka wzmacniacza separującego z wejściem symetrycznym (bo takie
    wyjście ma zastosowany moduł GSM w tym expanderze) to proponuję Ci
    wykorzystanie modułów NEO lub MGSM 4.0+ firmy Ropam
    http://www.ropam.com.pl/produkt.php?pid=130
    Te moduły współpracują z domofonami oraz videodomofonami firmy Kenwei
    http://www.ropam.com.pl/photo/var1_aplikacja_foto.pn

  • 18. Data: 2012-06-30 11:43:17
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    ps.com...

    > Ja takich nie znam ...

    Są, są, normalne czytniki RFID. Tyle, że o większym zasięgu, nawet do 2-3m.
    Niestety czytniki takie wymagają wydajnego zasilacza.
    Karty i pastylki RFID korzystają z zasilania bezprzewodowego, generowanego
    indukcyjnie przez czytnik. Tak więc nie posiadają żadnego dodatkowego
    zasilania. Zasilane są z odpowiednio silnego pola indukcyjnego czytnika.