  • 1. Data: 2012-12-03 00:46:12
    Temat: drzwi w budynku socjalnym
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    W projekcie mam 90-ki. W domu wszędzie 80-ki.
    Tak się zastanawiam, czy 90-ka jest optymalna. Z jednej strony szersze
    są wygodniejsze, ale z drugiej zabierają więcej miejsca, a i machać jest
    czym (w sensie większe i cięższe).

    Są jakieś konkretne wytyczne, czy po prostu tak doświadczalnie wyszło z
    tymi 90-kami?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-12-03 08:20:25
    Temat: Re: drzwi w budynku socjalnym
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Są jakieś konkretne wytyczne, czy po prostu tak doświadczalnie wyszło z
    > tymi 90-kami?

    § 62. 1. Drzwi wejściowe do budynku i ogólnodostępnych pomieszczeń
    użytkowych oraz do mieszkań powinny mieć w świetle ościeżnicy co
    najmniej: szerokość 0,9 m i wysokość 2 m (...).
    kopyrajt:
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych,
    jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
    Nie ma co kombinowac, Rozporzadzenie przeczytaj, przyjdzie jakis
    strasznie wazny inspektor i powie, ze Ci nie dopusci do uzytkowania, bo
    masz np. 1 cm za nisko.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-12-03 19:46:19
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No właśnie, wygląda na to, że poniżej 90cm nie wolno, a po rozmowie z
    architektem nawet nie warto - niepraktyczne są mniejsze. Odradził też 1m.
    Z fajnych rzeczy jakie jeszcze powiedział, jak w pomieszczeniach jest
    zawsze poniżej 50 osób, to nie jest sprecyzowany kierunek otwierania.
    Mogą się otwierać w dowolną stronę. (inaczej kwestie ewakuacyjne wchodzą
    w grę).

    Tak więc będą 90cm otwierane jak popadło ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-12-04 17:05:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 03 Dec 2012 19:46:19 +0100 osobnik zwany Irek N.
    napisał:

    > Tak więc będą 90cm otwierane jak popadło ;)

    lepiej niech się otwierają do wnetrza pomieszczeń bo inaczej ktoś
    przechodzący korytarzem może zarobić w dziób :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2012-12-04 21:52:42
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > lepiej niech się otwierają do wnetrza pomieszczeń bo inaczej ktoś
    > przechodzący korytarzem może zarobić w dziób :)

    No wiesz... równie dobrze można usunąć jedynki osobie próbującej właśnie
    wyjść z pokoju ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-12-05 00:25:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 04 Dec 2012 21:52:42 +0100 osobnik zwany Irek N.
    napisał:

    > No wiesz... równie dobrze można usunąć jedynki osobie próbującej właśnie
    > wyjść z pokoju ;)

    w pokoju zwykle jest więcej miejsca na ewakuację :)