  • 1. Data: 2015-11-17 11:59:44
    Temat: dwuteownik antresola
    Od: Icek <i...@d...pl>

    Czy ktoś z grupowiczów mógłby mi pomóc w ustaleniu jaki dwuteownik pod
    antresolę?

    Mam 2 ściany nośne równoległe. Odległość pomiędzy ścianami to 2 metry.
    Chciałbym wkuć 2 równoległe dwuteowniki aby do nich na górze przykręcić
    jakąś płytę OSB czy deski i móc składować tam paletę.

    Masa całkowita maksymalna tego co znajdzie się na owej palecie to
    powiedzmy 800-1000kg.

    Jak obliczyć jakiego dwuteownika mam użyć ?

    Icek

  • 2. Data: 2015-11-18 14:58:24
    Temat: Re: dwuteownik antresola
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message news:n2f1c0$8k9$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > 800-1000kg.
    > Jak obliczyć jakiego dwuteownika mam użyć ?

    utrzyma ci to z zapasem 2teownik 80, kwestia tylko jak
    bedziesz to wstawial jezeli nawrzucasz tam czegos recznie to ok,
    jezeli chcesz wstawic palete widlakiem to osobiscie patrzylbym
    w przekroje minimum 2x wieksze

    druga sprawa to ile chcesz tego wsadzic w mur i czy jest to cos
    porzadnego czy cegla na zaprawie wapiennej gdzie belka wytrzyma
    a po kilku 'szybkich' wstawieniach palety podpora zacznie sie
    rozsypywac

    roznice miedzy teoretycznym statycznym obciazeniem a realnym
    uzytkowaniem potrafia czesto zaskoczyc

    --
    http://db.org.pl/