  • 31. Data: 2009-01-12 08:33:50
    Temat: Re: dynia
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gkdque$3nh$1@achot.icm.edu.pl piotrh

    > Kiedy zacząłem czytać tę grupę trafiłem niemal natychmiast na
    > coś takiego: http://tnij.org/oprzyrodzie :) Podobno na grupach to
    > norma, wręcz nobilitacja jakaś (bo w oczy nie trzeba patrzeć ?).

    Hejka, Miło Piotrze, że przypomniałeś stare dzieje. Widać, że w ludzkiej
    naturze nic się nie zmienia.
    WIDZICIE ŻDŻBŁO POD LASEM A PŁOTU POD OKIEM NIE MOŻECIE ZAUWAŻYĆ. :-(

    > Mimo to grupa wyjątkowa jednak była ;)

    Było, minęło a my róbmy swoje. :-)
    Pozdrawiam pozytywistycznie Ja...cki

  • 32. Data: 2009-01-12 14:05:57
    Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl>

    Użytkownik Dirko napisał:

    > Hejka. A my mamy zamiar poeksperymentować i zasiać w tym roku dynię
    > makaronową. :-) Może ktoś z szanownych forumowiczów ma jakieś doświadczenia
    > z tym warzywem?
    > Pozdrawiam kulinarnie Ja...cki

    Dobra jest :) Rośnie jak wszystkie dyniowate, czyli właściwie bez
    wymagań. Robiłam ją ze sosem takim jak do spaghetti, bo rzeczywiście
    po ugotowaniu/upieczeniu wygląda jak makaron.

    Najpiękniejszą muzyką przed snem

  • 33. Data: 2009-01-13 20:42:48
    Od: " czeremcha" <c...@N...gazeta.pl>

    > też bym chętnie znalazł smaczna odmianę dyni.
    > 2 lata temu kupiłem dynię o kształcie nietypowym,
    > wydłużonym, jakby połączonych 2 kulek.
    > Tymczasem jedna część zawierała nasiona, a druga była
    > samym miąższem.
    >
    > Smak tej dyni był świetny. Soczysta i słodsza bardziej niż
    > typowa dynia. Można ją było bez przymuszania się jeść na surowo.
    > Gdybym ją dostał do zjedzenia z zamkniętymi oczami to
    > bym powiedział, że to taki trochę mniej dojrzały melon.
    >
    > Czy z mojego opisu uda się komuś z Was zidentyfikować odmianę?

    Butternut squash? Uwielbiam! Tyle, że kupuję ją w sklepach. W Dublinie
    dostępna przez cały rok. Świetna na zupę, jeszcze lepsza obrana, pokrojona na
    spore kawałki, upieczona z cebulą, czosnkiem i przyprawami. Zwykła dynia się
    nie umywa - jest jak uboga krewna... Zawsze przy gotowaniu trochę zjadam na
    surowo ;-)
    http://video.about.com/homecooking/Butternut-Squash.
    htm

    Czyli - dynia piżmowa.

    Ania

  • 34. Data: 2009-01-14 04:09:31
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 13 Sty, 21:42, " czeremcha" <c...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > nie umywa - jest jak uboga krewna... Zawsze przy gotowaniu trochę zjadam na

    Zwykła dynia olbrzymia w odmianie Amber - dodajemy do lecza obok
    kabaczków i cukini zielonej i żółtej - fantastyka.

  • 35. Data: 2009-01-14 07:11:34
    Od: "michalek" <m...@g...com>

> [...]
    się
    > nie umywa - jest jak uboga krewna... Zawsze przy gotowaniu trochę zjadam

    Rzeczywiście tak ona wyglądała.
    Wiem już jaką w tym roku zasiać.

  • 36. Data: 2009-01-16 11:22:56
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

    > Rzeczywiście tak ona wyglądała.
    > Wiem już jaką w tym roku zasiać

    Zainspirowałeś mnie.
    Też ją w tym roku sieję.
    Uwielbiam zupę z dyni, o melonie już nie mówiąc.

    Pytanie tylko, skąd wziąśc dobre nasiona (jestem początkującym
    ogródkodłubaczem).

    M.

  • 37. Data: 2009-01-16 11:25:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Jan 2009 12:22:56 +0100, Vilar napisał(a):

> [...]
    > Uwielbiam zupę z dyni, o melonie już nie mówiąc.
    >
    > Pytanie tylko, skąd wziąśc dobre nasiona (jestem początkującym

    Stąd:
    http://sklep.swiatkwiatow.pl/go/_info/?user_id=195
    Własnie sobie zamówiłam :-)

  • 38. Data: 2009-01-16 11:42:34
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

    Dzieki XLko :-).

    Obejrzę sobie dokładniej ten sklep po południu, bo wygląda ciekawie.

    Zakładam, że te 2 gramy to nie będą 2 nasiona :-).

    M.

  • 39. Data: 2009-01-16 12:17:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Jan 2009 12:42:34 +0100, Vilar napisał(a):

    > Dzieki XLko :-).
    >
    > Obejrzę sobie dokładniej ten sklep po południu, bo wygląda ciekawie.
    >
    > Zakładam, że te 2 gramy to nie będą 2 nasiona :-).
    >
    > M.

    Ja na wszelki wypadek zamówiłam 4 opakowania :-DDD

  • 40. Data: 2009-01-16 14:38:36
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik Ikselka napisał:

    > Ja na wszelki wypadek zamówiłam 4 opakowania :-DDD

    Nasiona roślin oleistych zachowują zdolność kiełkowania
    do 9 lat :-)

    Pozdrawiam, Barbara