  • 1. Data: 2009-01-10 15:53:39
    Temat: dynia
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Dynia, jaką we Włoszech smażą pokrojoną w kostkę,na oliwie, wcześniej
    czosnek. Jedzą z makaronem.
    Ja smażyłam centymetrowej grubości plastry, posypane solą i pieprzem
    jadłam z wielkim smakiem.
    Owoc był wielkości piłki futbolowej, z wierzchu ciemnozielony. Środek
    jasnopomarańczowy bez tego charakterystycznego dyniowego zapachu / :-)
    /, z małą ilością nasion.
    Zerwałam w październiku przed spodziewanymi przymrozkami no i nasiona
    nie były jeszcze odpowiednio dojrzałe.
    Teraz szukam nasion dyni, która by mi jak włoska smakowała.
    Znacie może podobną odmianę dostępna w naszych sklepach ?

    Pozdrawiam, Barbara

  • 2. Data: 2009-01-10 16:09:22
    Temat: Re: dynia
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Jan 2009 16:53:39 +0100, Barbara Miącz napisał(a):

> [...]
    > Owoc był wielkości piłki futbolowej, z wierzchu ciemnozielony. Środek
    > jasnopomarańczowy bez tego charakterystycznego dyniowego zapachu / :-)

    Może to?
    http://www.ogrodniczy.eu/product/id/782,dynia-olbrzy
    mia-ambar

  • 3. Data: 2009-01-10 16:34:35
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:1svtr7t4yr6n2.g46pa88o3jsw$.dlg@40tude.net Ikselka
    <i...@g...pl> napisał(a):

    > Może to?
    > http://www.ogrodniczy.eu/product/id/782,dynia-olbrzy
    mia-ambar

    Hejka. Ta jest dla karmiących matek. ;-)
    Pozdrawiam mlekopędnie Ja...cki

  • 4. Data: 2009-01-10 16:49:44
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    > W wiadomości news:1svtr7t4yr6n2.g46pa88o3jsw$.dlg@40tude.net Ikselka

    > Hejka. Ta jest dla karmiących matek. ;-)
    > Pozdrawiam mlekopędnie Ja...cki

    Taką odmianę w tym roku miałem w swoim ogrodzie.
    Ogromne to były łodygi i liście ale owoce to tak
    maksymalnie 30cm średnicy.
    W smaku... cóż po prostu dyniowa. Nawet trochę bardziej
    jakby "mączysta" niż ta wielka pomarańczowa kula.

  • 5. Data: 2009-01-10 16:50:39
    Od: "?" <n...@o...pl>

    > Hejka. Ta jest dla karmiących matek. ;-)

    Nuda veritas.

  • 6. Data: 2009-01-10 16:55:02
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > Teraz szukam nasion dyni, która by mi jak włoska smakowała.
    > Znacie może podobną odmianę dostępna w naszych sklepach ?

    Podepnę się do wątku.
    też bym chętnie znalazł smaczna odmianę dyni.
    2 lata temu kupiłem dynię o kształcie nietypowym,
    wydłużonym, jakby połączonych 2 kulek. Taki "gigantyczny
    fistaszek". Spodziewałem się 2 komór z nasionami w środku.
    Tymczasem jedna część zawierała nasiona, a druga była
    samym miąższem.

    Smak tej dyni był świetny. Soczysta i słodsza bardziej niż
    typowa dynia. Można ją było bez przymuszania się jeść na surowo.
    Gdybym ją dostał do zjedzenia z zamkniętymi oczami to
    bym powiedział, że to taki trochę mniej dojrzały melon.

    Czy z mojego opisu uda się komuś z Was zidentyfikować odmianę?
    Chętnie bym to kupił i nasiał w tym roku.

  • 7. Data: 2009-01-10 17:36:09
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik michalek napisał:

    > Czy z mojego opisu uda się komuś z Was zidentyfikować odmianę?
    > Chętnie bym to kupił i nasiał w tym roku.

    Może ta ?
    http://www.ogrodniczy.eu/product/id/1487,dynia-pizmo
    wa-butternut

    Pozdrawiam, Barbara

  • 8. Data: 2009-01-10 18:28:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Jan 2009 17:55:02 +0100, michalek napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy z mojego opisu uda się komuś z Was zidentyfikować odmianę?
    > Chętnie bym to kupił i nasiał w tym roku.

    Chyba ją znajdziesz pod linkiem sklepu, który podałam wcześniej. Wpisz tam
    w wyszukiwaniu "dynia".

  • 9. Data: 2009-01-10 20:02:42
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gkajl0$m69$1@news3.onet ? <n...@o...pl>
    napisał(a):

    > Nuda veritas.

    Hejka. Zacząłeś uczęszczać na zajęcia uniwersytetu trzeciego wieku? :-D
    Pozdrawiam edukacyjnie Ja...cki

  • 10. Data: 2009-01-10 20:06:21
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gkakch$u13$1@mx1.internetia.pl michalek
    <m...@g...com> napisał(a):

    > Chętnie bym to kupił i nasiał w tym roku.

    Hejka. A my mamy zamiar poeksperymentować i zasiać w tym roku dynię
    makaronową. :-) Może ktoś z szanownych forumowiczów ma jakieś doświadczenia
    z tym warzywem?
    Pozdrawiam kulinarnie Ja...cki