  • 11. Data: 2009-01-10 20:23:56
    Temat: Re: dynia
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik Dirko napisał:

    > Hejka. A my mamy zamiar poeksperymentować i zasiać w tym roku dynię
    > makaronową. :-) Może ktoś z szanownych forumowiczów ma jakieś doświadczenia
    > z tym warzywem?

    Kiedyś siałam ale mi ten dyniowy zapach nie odpowiadał.
    Czy oferowane teraz odmiany są takie same, nie wiem.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 12. Data: 2009-01-10 20:40:01
    Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl>

    Dirko pisze:
> [...]
    >>
    > Hejka. A my mamy zamiar poeksperymentować i zasiać w tym roku dynię
    > makaronową. :-) Może ktoś z szanownych forumowiczów ma jakieś doświadczenia

    Normalna dynia zwyczajna. U mnie dorastała do kilograma. Podłużna,
    żółta, stosunkowo dużo owoców na długim pędzie. Dojrzałą gotowana np. w
    mleku rozpada się na dość grube nitki. Czas gotowania po zagotowaniu
    mleka w garnku z podwójnym dnem kilkanaście minut.
    dziadek2
    --
    Używaj Linuksa
    bądź legalny

  • 13. Data: 2009-01-10 20:50:58
    Od: "Rajmund" <t...@a...es>

    Użytkownik "Dirko" napisał:
    > Hejka. A my mamy zamiar poeksperymentować i zasiać w tym roku dynię
    > makaronową. :-) Może ktoś z szanownych forumowiczów ma jakieś
    > doświadczenia
    > z tym warzywem?

    Zasiałem, urosła, owocowała (1-1,5 kg), ugotowana jest pyszna, szczególnie
    jako forma/naczynie do zapiekanek. Jak ją nadziejesz mięskiem, ziołami,
    innymi warzywami i zapieczesz (po uprzednim podgotowaniu i rozcięciu wzdłuż
    na pół), posypiesz tartym serem - niebo w gębie :-)

    Pozdrawiam,
    Rajmund

  • 14. Data: 2009-01-10 21:13:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Jan 2009 21:40:01 +0100, dziadek2 napisał(a):

> [...]
    > mleku rozpada się na dość grube nitki. Czas gotowania po zagotowaniu
    > mleka w garnku z podwójnym dnem kilkanaście minut.

    Też miałam ją kiedyś, tę, o której piszesz. Nie byłam zachwycona - cos tam
    próbowalam z niej ugotować, ale nie sensacja. Natomiast lubie zwykłą,
    pomarańczową - w formie deseru i jako dodatek do dżemów.

  • 15. Data: 2009-01-10 22:39:24
    Od: "?" <n...@o...pl>

    > Hejka. Zacząłeś uczęszczać na zajęcia uniwersytetu trzeciego wieku?
    :-D

    Non scholae, sed vitae discimus.

  • 16. Data: 2009-01-10 23:35:34
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "?" nie umie nacieszyć się pierwszą książką:

    > :-D
    >
    > Non scholae, sed vitae discimus.

    Nie chce martwić grupowiczów, ale ? będzie nam tu błyszczał jeszcze minimum
    parę lat. W tych "Złotych myślach" co znalazł pod choinką są tysiące tego
    rodzaju lecówek :-(

    Zdroofka Johnny

  • 17. Data: 2009-01-11 00:25:50
    Od: "?" <n...@o...pl>

    > Nie chce martwić grupowiczów, ale ? będzie nam tu błyszczał jeszcze
    minimum
    > parę lat. W tych "Złotych myślach" co znalazł pod choinką są tysiące tego
    > rodzaju lecówek :-(

    Despire est juris gentium.

  • 18. Data: 2009-01-11 00:59:39
    Od: "piotrh" <p...@t...pl>

    Użytkownik "?" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > minimum
    > Despire est juris gentium.

    Desipere.....
    ale :
    Et in sole maculae

    --

    pozdrawiam!
    piotr

  • 19. Data: 2009-01-11 03:47:44
    Od: "?" <n...@o...pl>

    > Desipere.....
    > ale :
    > Et in sole maculae

    Signum temporis?

  • 20. Data: 2009-01-11 08:38:12
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gkbbs9$5f1$1@nemesis.news.neostrada.pl johnny
    <j...@p...pl> napisał(a):

    > Nie chce martwić grupowiczów, ale ? będzie nam tu błyszczał jeszcze
    > minimum parę lat. W tych "Złotych myślach" co znalazł pod choinką są
    > tysiące tego rodzaju lecówek :-(

    Hejka. Boletusa wraz z jego dziwactwami należy traktować z przymróżeniem
    oka, bo: "Animus aeger semper errat"(chory umysł zawsze błądzi). ;-)
    Pozdrawiam pobłażliwie. Ja...cki