  • 21. Data: 2010-10-07 11:58:09
    Temat: Re: działka budowlana 200 metrów od masztu GSM
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ad" i8enbs$qis$...@n...task.gda.pl

    > jest około 200 metrów od nadajnika.

    To bardzo blisko!!! ;) Telefon komórkowy znajduje się aż 2 cm od Twego mózgu. :)
    A łączność jest dwukierunkowa. Wprawdzie maszt może mieć większe wzmocnienie,
    czyli telefon nie musi tak mocno nadać jak maszt a na dodatek maszt komunikuje
    się naraz z wieloma osobami/telefonami, podczas gdy telefon trzymany przy uchu
    tylko z jednym masztem w danej chwili (chyba że szuka w tle lepszych możliwości),
    na dodatek telefon może komunikować się z masztem najbliższym (oszczędzając przy
    tym energię) a maszt może i z najbliższym, i (równie dobrze) z najdalszym, przy
    czym nie musi oszczędzać energii tak mocno/skutecznie jak telefon, gdyż ma jej
    pod dostatkiem ale nadal dysproporcje mocy związane odległością są ogromne,
    bo to 200m/0.02m czyli jakieś 10^-4 a moc zależy od kwadratu odległości,
    czyli te 4 trzeba podwoić -- 10^-8...

    Nie tysiąc, nie milion, ale sto milionów razy mniej masz z masztu niż osobistej
    komórki. Jeśli nawet maszt ma wzmocnienie rzędu 30 dB (tysiąckrotne) i naraz
    obsługuje tysiąc telefonów (w co wątpię) to nadal z masztu masz sto razy mniej
    niż z telefonu trzymanego tuż przy uchu. No tak -- ale maszt masz 24 godziny na
    dobę i 7 dni w tygodniu, a z telefon korzystasz znacznie rzadziej -- na przykład
    5 minut dziennie, czyli jakieś (24*60/5=288) razy krócej.

    Moim zdaniem maszt nie obsługuje naraz aż tysiąca telefonów, ale kilkadziesiąt
    i nie ma wzmocnienia tysiąckrotnego (30 dB) ale jakieś stukrotne (20 dB) a i Ty
    nie jesteś w domu przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, ale krócej.

    I najważniejsze... To promieniowanie nie kumuluje się jak roentgenowskie, ale...
    ...grzeje jak mikrofalówka to, co jest pod skórą. :)

    Innymi słowy rozsądek mówi, że 200 metrów od masztu to tyle samo, co 200 km. :)
    Ale zawsze wybrzydzać można -- za blisko do masztu, da brzydko ogólnie, za
    daleko do szosy, ;) za wysoko do nieba lub do piekła... ;)

    Warto w czasie wybrzydzania zapalić papieroska, aby uciszyć rozdygotane nerwy...
    Można przy tym wypić szklaneczkę koniaku... Można nie myć rąk zbyt często...
    Można też nie wietrzyć (w godzinę w przeciętnym mieszkaniu o powierzchni 65 m^2
    należy wymienić całe powietrze -- w każdej godzinie, nie raz dziennie czy raz
    na tydzień) lub jeść chleb z trutkami zwanymi konserwantami...

    Moim zdaniem taki maszt to najmniejszy problem, o ile nie upadmnie na Twój dom. :)

    --
    ^ 750 . . nw 25 27 . .04 749 ^c 440
    . 438
    | 740 . .1213 . . 2021 .iy . 06 739 F|l 430 .
    . 06 431
    | 730 11 15 en24 26 29 październik 729 E|i 420 29 .
    P|l 720 wrzesień'10 16 1819 i 28 30 02 719 V|t 410 28 01
    04 406
    E|/ 710 17 22mk 01 03 05 709 |r 400wrze
    03 403
    F|m 700 10 14 au 699 1|y 390sień
    30październik 391

  • 22. Data: 2010-10-07 20:07:56
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    ad zapodal(a):

    > bo niektorzy moga podchodzic sceptycznie do tej lokalizacji.
    > Mieszka ktoś w takiej odległosci od stacji przekaźnikowej?
    > Aha, działki w odległosci 100 metrów od nadajnika już wykupili, wiec
    > chyba na to nie wszyscy zwracaja uwagę.

    ja mieszkam 100m od takiego masztu i wyrosła mi trzecia ręka na plecach.
    Ale nie narzekam, to bardzo wygodne jest. Tak wiec polecam!

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 23. Data: 2010-10-08 19:58:34
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-07 11:41, ad pisze:

    > Dzięki wszystkim za pomoc i odpowiedzi :) Nawet te szydercze :P
    > Przydały sie, decyzja już podjęta.
    > pozdrawiam

    sprawdz sobie czy daja szybki internet z tego masztu
    http://mapa.btsearch.pl/