  • 11. Data: 2010-10-05 17:19:45
    Temat: Re: działka budowlana 200 metrów od masztu GSM
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    W dniu 2010-10-05 12:38, Borys Pogoreło pisze:

    > W mieście możesz mieszkać nawet kilkadziesiąt metrów od masztu.
    >
    > Nie pamietam dokładnych wartości, ale moc tego promieniowania jest
    > śladowa.
    >
    > Przynajmniej będzie mieć dobry zasięg i szybki internet 3g ;)

    I znaaacznie mniej będzie grzał sobie w czachę dzwoniąc z komórki, bo z
    racji bliskości stacji przekaźnikowej telefon użyje minimalnej mocy do
    łączności. I to bez przymrużenia oka.

    Ja bym się takiej działki nie obawiał. Jedynie podczas burzy mogą
    występować nieprzyjemne (dla co wrażliwszych) efekty
    wizualno-akustyczne, jeżeli maszt góruje nad okolicą.

  • 12. Data: 2010-10-05 18:52:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 05 Oct 2010 19:19:45 +0200, Paweł Hadam napisał(a):

    > Ja bym się takiej działki nie obawiał. Jedynie podczas burzy mogą
    > występować nieprzyjemne (dla co wrażliwszych) efekty
    > wizualno-akustyczne, jeżeli maszt góruje nad okolicą.

    Zato lepiej, jak piorun pieprznie w maszt, a nie w dom.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 13. Data: 2010-10-05 21:15:15
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Jesli maszt nie ma więcej, jak 200 metrów wysokości, to bym brał. Jak ma
    więcej, może się przewrócić i przy odrobinie pecha, zawalić Twój dom...

    Sory, MSPANC, bo w mieście takie nadajniki są przecież na każdym kroku...
    nawet na dachach domów mieszkalnych.

    Pzdry,
    MW

  • 14. Data: 2010-10-05 21:19:40
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-10-05 19:19, Paweł Hadam pisze:

    > I znaaacznie mniej będzie grzał sobie w czachę dzwoniąc z komórki, bo z
    > racji bliskości stacji przekaźnikowej telefon użyje minimalnej mocy do
    > łączności. I to bez przymrużenia oka.

    Pod samym masztem praktycznie nie ma zasięgu, bo antena promieniuje na
    boki a nie w dół. Ale przy 200m, to już powinien być zasięg perfekcyjny,
    co będzie oznaczać dłuższy czas pracy na baterii komórki, a przez to
    minimalnie niższe rachunki za prąd :P

    > Ja bym się takiej działki nie obawiał. Jedynie podczas burzy mogą
    > występować nieprzyjemne (dla co wrażliwszych) efekty
    > wizualno-akustyczne, jeżeli maszt góruje nad okolicą.

    Kupić dobry aparat i na fotkach z burzy zarabiać ;-)

  • 15. Data: 2010-10-06 06:46:15
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 05 Oct 2010 10:24:28 +0200, ad <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    >maszt GSM plusa z nadajnikami.
    >Najblizsze działki maja do nadajnika około 100 metrów, ta która oglądam
    >jest około 200 metrów od nadajnika.
    >I teraz nie wiem co mam zrobic, bo działka mi sie podoba, lokalizacja
    >fajna, cena dosc atrakcyjna.
    >Co radzicie? Wiem, ze ten nadajnik moze miec jakis wplyw na cene gruntu,
    >bo niektorzy moga podchodzic sceptycznie do tej lokalizacji.
    >Mieszka ktoś w takiej odległosci od stacji przekaźnikowej?
    >Aha, działki w odległosci 100 metrów od nadajnika już wykupili, wiec

    nie moglem sie powstzrymac:

    "W pewnej wsi zlokalizowanej w dogodnym dla eteru miejscu postawiono
    maszt radiowo telefoniczny.
    Jak tylko oddano instalację do użytku posypały się skargi mieszkańców
    że krowy mleka nie dają, kury jajek nie znoszą a świnie wariują.
    Prezes zarządu odpowiedzialnego za anteny odpisał zwięzłe:'Te
    wszystkie plagi to pikus, poczekajcie aż włączymy prąd w tym
    maszcie':"

    jak chcesz byc na 120% spokojny, to zamow sobie jakiegos goscia z
    jakims miernikiem mierzacym costam (sa takie uslugi na rynku, czasem
    zakrawa tyo o feng shui :) i niech polata po dzialce - wywalisz pare
    stowek, ale bedziesz mia spokojny sen.

    a poza tym w kazdym mieszkaniu jest cala kupa kabli el, ktore
    wytwarzaja fale elektromagnetcyzne - tym sie nie martwisz?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 16. Data: 2010-10-06 08:16:32
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > Ja bym się takiej działki nie obawiał. Jedynie podczas burzy mogą
    > występować nieprzyjemne (dla co wrażliwszych) efekty wizualno-akustyczne,
    > jeżeli maszt góruje nad okolicą.

    ostatnimi czasy burze są intensywne z dużą ilością wyładowań i jakoś żaden
    piorun nie trafił jeszcze w maszt...

    --=olo=--

  • 17. Data: 2010-10-06 16:55:12
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    > przy 200m, to już powinien być zasięg perfekcyjny, co będzie oznaczać
    > dłuższy czas pracy na baterii komórki, a przez to minimalnie niższe
    > rachunki za prąd :P

    Można jeszcze rachunki zmniejszyć ładując komórkę u znajomych, rodziny lub w
    pracy.

    --
    Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

    Proszę o wsparcie
    mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

    Dziękuję za donację.

  • 18. Data: 2010-10-06 16:57:57
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:mg6oa6p5qj31gse4c3f9v4nsfd2e831vd2@4ax.com...

    > a poza tym w kazdym mieszkaniu jest cala kupa kabli el, ktore
    > wytwarzaja fale elektromagnetcyzne - tym sie nie martwisz?

    Znam takich co się na tym polu kładą lub nim owijają - vide poduszki
    grzejące lub koce elektryczne na 230V.

  • 19. Data: 2010-10-07 09:41:36
    Od: ad <a...@w...pl>

    W dniu 2010-10-05 10:24, ad pisze:
    > Witam,

    Dzięki wszystkim za pomoc i odpowiedzi :) Nawet te szydercze :P
    Przydały sie, decyzja już podjęta.
    pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-10-07 10:34:39
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "ad" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest jakaś szkodliwość oddziaływania. Ale to juz chyba pytanie na
    > pl.misc.telefonia.gsm czy te 200 metrów wystarczy.

    Montują anteny na budynkach. Większość mocy idzie nad głową. Inna sprawa czy
    jeśli scałkować pole wszystkich nadajników z okolicy to jaką się moc uzyska
    w punkcie.

    Po 200 metrów to wartość pola może rosnąć z uwagi na chcarekterystykę
    promieniowania anteny.