  • 1. Data: 2010-10-16 19:11:59
    Temat: [elektryczne] Szafka teletechniczna i kladzenie kabla w ziemi
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    1. Chodzi o szafke teletechniczna, w ktorej zbiegna sie wszystkie kable
    niskopradowe z domu (skretka). Bedzie w tej szafce: centralka alarmowa, switch
    komputerowy, multiswitch tv, centralka telefoniczna i inne takie.

    Szafka wisząca bascom 10" 9 U/300 - popiel
    http://allegro.pl/szafka-wiszaca-10-9-u-300-popiel-i
    1275786484.html
    dodatkowo w jej okolicach puszka krone lsa 50 par
    http://allegro.pl/puszka-lsa-krone-50-parowa-i126629
    9348.html
    Czy takie szafki to dobry pomysl? Lokalizacja szafek poddasze schowek.

    2. Kabel zasilajacy ze skrzynki w granicy dzialki do domu (ok 30m). Ma isc linii
    prostej, czy "L"?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2010-10-16 20:11:43
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:i9cte0$3a7$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    9348.html
    > Czy takie szafki to dobry pomysl? Lokalizacja szafek poddasze schowek.

    Bardzo dobry, pytanie czy w szafce 9U się zmiescisz z tym, z czym chcesz się
    zmieścić. Ale i warto to przemyśleć. Choćby centralka telefoniczna - na wuj
    ci ona obecnie? Z kolei akcesoria CaTV (przynajmniej te z poziomu realnego w
    typowym domu, nie mówimy o rozwiązaniach profi) oraz centralki alarmowe
    raczej nie są przystosowane do montażu w racku i raczej się je montuje w
    pionie, dlatego ich do takiej szafki nie pchaj. Centralka ma zwykle swoją
    dedykowaną puchę do powieszenia na ścianie i najlepiej do niej ją pchac, a
    CaTV dużo miejsca nie wymaga i oczywiście możesz go do takiej szafy
    władować, ale będzie to trichę rzeźba.

    > 2. Kabel zasilajacy ze skrzynki w granicy dzialki do domu (ok 30m). Ma isc
    > linii
    > prostej, czy "L"?

    A jak Ci pasuje. Jesli jesteś pewien, że w miejscu przebiegu kabla nie
    będzie szamba, studni, szybu naftowego itp, rób po skosie.

    J.

  • 3. Data: 2010-10-16 22:17:38
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    1275786484.html

    > Bardzo dobry, pytanie czy w szafce 9U się zmiescisz z tym, z czym chcesz się
    > zmieścić. Ale i warto to przemyśleć. Choćby centralka telefoniczna - na wuj

    ewentualnie takie cos
    http://allegro.pl/szafa-teleinformatyczna-19-3u-wisz
    aca-fv-gw-i1271196919.html

    --
    pozdr Z.

  • 4. Data: 2010-10-16 23:12:46
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:i9d8a2$9rq$1@inews.gazeta.pl...

    > ewentualnie takie cos
    > http://allegro.pl/szafa-teleinformatyczna-19-3u-wisz
    aca-fv-gw-i1271196919.html

    Tu by było wygodnie zrobić CaTV. Instalacja informatyczna - zależy, co
    planujesz, jeśli tylko patchpanel i miejsce na małego switcha zintegrowanego
    z modemem ADSL/WiFi - zmieścisz się, choć obsługa patchpanela będzie o wiele
    mniej wygodna, niż w tej pierwszej.
    Ogólnie ta pierwsza mi się jakoś bardziej podoba i chyba jednak bym się ku
    niej skłaniał. Najwyżej zagospodarowując kilka U na jakiś wspornik do
    elementów CaTV. Jeśli jednak instalacje mają być bardziej rozbudowane - może
    pomyśl o obu tych szafach? W jednej TV, w drugiej informatyka i miejsce na
    wynalazki?
    Alarm tak czy tak w swoich dedykowanych puchach.

    J.

  • 5. Data: 2010-10-17 17:04:27
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał

    > Bedzie w tej szafce: centralka alarmowa, switch
    > komputerowy, multiswitch tv, centralka telefoniczna i inne takie.

    Z tych urzadzen, tylko switch nadawac sie bedzie do szafy rackowej...
    Centralka alarmowa ma z reguly swoja skrzynke (obudowe) i raczej powinna byc
    montowana w trudnodostepnym dla wlamywacza miejscu.

    Inna sprawa, to jak zamkniesz wszystko w jednej szafce, to sie bedzie
    grzac...