  • 11. Data: 2020-09-21 22:18:29
    Temat: Re: fotowoltaika - nowy wymogi
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 września 2020 21:40:34 UTC+2 użytkownik WS napisał:
    > tylko zawsze jest ryzyko, ze energetycy nie zaloza dwukierunkowego licznika,
    > bo brak wymaganego "papierka", a w sumie zadnego interesu w podpinaniu
    > tego nie maja ;)

    Żaden ZE tego nie wymaga. Poza tym oni mają w d. wszystko co jest po drugiej
    stronie licznika ;)

    L.

  • 12. Data: 2020-09-21 22:39:20
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 21 września 2020 o 22:18:31 UTC+2 Lisciasty napisał(a):
    > Żaden ZE tego nie wymaga. Poza tym oni mają w d. wszystko co jest po drugiej
    > stronie licznika ;)

    nie wymaga bo nie było wymogu. Ktoś się kiedyś kapnie i zacznie wymagać.
    Zrobiłem rozeznanie, mam jedną ofertę za przybicie pieczątki "projekt uzgadniam",
    czekam na taką zeby kosztowała 100zł. Wtedy zapłacę i będę w pełni legalny :)
    No ale projekt z odpowiednimi zapisami to musiałem wygenerować sam.

    b.

  • 13. Data: 2020-09-22 09:03:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 września 2020 22:39:21 UTC+2 użytkownik budynPL napisał:
    > nie wymaga bo nie było wymogu. Ktoś się kiedyś kapnie i zacznie wymagać.
    > Zrobiłem rozeznanie, mam jedną ofertę za przybicie pieczątki "projekt
    > uzgadniam",

    A ile sobie winszują za pieczątkę w obecnej chwili?

    Rozglądam się za kursem rzeczoznawcy ppoż. Zawód uwolniony,
    ponoć wystarczy kurs i egzamin :>

    L.

  • 14. Data: 2020-09-22 09:09:01
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > czekam na taką zeby kosztowała 100zł. Wtedy zapłacę i będę w pełni legalny :)
    > No ale projekt z odpowiednimi zapisami to musiałem wygenerować sam.

    https://rzeczoznawcappoz-online.pl/?gclid=EAIaIQobCh
    MIgseDjZr86wIViPuyCh2XTg5QEAAYASAAEgLw3vD_BwE

  • 15. Data: 2020-09-22 11:01:20
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 22 września 2020 o 09:09:03 UTC+2 Kris napisał(a):

    > https://rzeczoznawcappoz-online.pl/?gclid=EAIaIQobCh
    MIgseDjZr86wIViPuyCh2XTg5QEAAYASAAEgLw3vD_BwE

    a do tego też napisałem, niech konkurencja rośnie :-)

    b.

  • 16. Data: 2020-09-22 16:12:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 20 Sep 2020 16:29:15 +0200, Myjk

    > Tych fachmanów jest około 420 na całą Polskę. Próbuję się do dwóch w
    > okolicy dodzwonić od tygodnia i nie odbierają telefonów, nie odpisują na
    > SMSy (a mam do nich dane z polecenia). Pewnie mają pełne ręce roboty. Inna
    > sprawa że pewnie będą mieli przygotowany papirek i go będą opychać po
    > prostu ze zmianą danych.

    Dzisiaj (akurat jak sobie przepusty pod czerpnię i wyrzutnię WM wiertnicą
    robiłem -- Hilti DD200, mocarny sprzęt swoją drogą, choć na ścianie na
    wysokości 2m system mocowania mocno upierdliwy) oddzwonił do mnie
    inspektor. Generalnie oni sami nie wiedzą jeszcze jak to ma dokładnie
    wyglądać. Jednego papierka niestety nie będzie, każdy przypadek będzie
    traktowany indywidualnie i prawdopodobnie inspektor będzie musiał być na
    obiekcie każdorazowo. :/ Ja się akurat rozchorowałem, więc na spotkanie
    pojadę najwcześniej za tydzień, także wtedy może zapodam kolejną porcję
    informacji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2020-09-22 16:24:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.09.2020 o 09:03, Lisciasty pisze:

    > A ile sobie winszują za pieczątkę w obecnej chwili?
    >
    > Rozglądam się za kursem rzeczoznawcy ppoż. Zawód uwolniony,
    > ponoć wystarczy kurs i egzamin :>

    Nawet chyba kursu nie potrzeba?
    https://www.straz.gov.pl/panstwowa_straz_pozarna/Egz
    amin_dla_kandydatow
    https://www.straz.gov.pl/panstwowa_straz_pozarna/egz
    amin_na_rzeczoznawce

  • 18. Data: 2020-09-22 16:30:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Sep 2020 10:00:02 +0200, abn140

    > o co chodzi z panelami na domach gdzie ich
    > optimum padania swiatla to 8 rano albo 19 wieczorem....

    A co one, na północ są? :P

    > czy ci ludzie zwariowali?

    Nie, po prostu mimo montażu E-W się opłaca instalować,
    pomimo że trzeba przewymiarować o około 20%.

    U mnie trzy połacie zajęte po 31 modułów 325Wp
    na Fronku 8.2 i takie uzyski obecnie
    (47kWh maks do tej pory):
    https://zapodaj.net/images/0bb5efa71a69c.jpg

    U znajomego 9,7kWp (SMA 8) na południe
    (na trójkątach na dachu północnym):
    https://zapodaj.net/images/5c8fd5c543120.jpg

    I drugiego znajomego 9,7 (SMA 10) też południe:
    https://zapodaj.net/images/45bc70617d90c.jpg

    Także u mnie instalacja sobie najgorzej radzi,
    średnio 10% gorzej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2020-09-23 18:34:13
    Od: <a...@g...com>

    ok, dzieki

  • 20. Data: 2020-09-23 23:31:07
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 22.09.2020 o 16:12, Myjk pisze:
> [...]
    > obiekcie każdorazowo. :/ Ja się akurat rozchorowałem, więc na spotkanie
    > pojadę najwcześniej za tydzień, także wtedy może zapodam kolejną porcję

    Cikawe na czym ma polegać p.poż w przypadku paneli
    czy nie na pieczątce elektryka, że zwarc nie będzie i dowalanie się do
    oporności uziemienia (pieruny)?
    A "inspektor" bo tak się ma nazywać gość znający się na FV i
    podpierający eketrykami?