  • 11. Data: 2020-01-14 10:54:43
    Temat: Re: fotowoltanika - ostatnie podejście
    Od: Gregorius <n...@m...adresu.pl>

    W dniu 2020-01-13 o 20:33, SpiskowyMocny pisze:

    > Wychodzi na to że nadwyżki prądu po prostu się zmarnują.
    > No to żeście kuźwa pomogli !!!

    A ile będziesz miał tej nadwyżki? Kilka kW? Stawiasz grzejniki
    konwektorowe 2kW (można kupić nawet poniżej stówy/szt.) i po twojej
    nadwyżce a śmieci sobie zaoszczędzisz na pochmurne i zimne dni.

    --
    Gregorius

  • 12. Data: 2020-01-15 16:59:25
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Kadar napisał:
    > A akumulatory brałeś pod uwagę?
    > Kadar (u mnie pogoda nie dla bogaczy)

    Akumulatory nie nadają się do magazynowania energii, bo są za drogie, chyba
    że do magazynowania na bieżące potrzeby, na kilka dni, na więcej się nie
    opłaca.

  • 13. Data: 2020-01-15 17:04:02
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Gregorius napisał:
> [...]
    > konwektorowe 2kW (można kupić nawet poniżej stówy/szt.) i po twojej
    > nadwyżce a śmieci sobie zaoszczędzisz na pochmurne i zimne dni. --

    Największe zapotrzebowanie mam zimą, gdy słońca nima, więc latem będę miał
    dziesięciokrotnie więcej nadwyżki niż zapotrzebowania a o grzejniku latem
    zapomnij.

  • 14. Data: 2020-01-15 20:30:36
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Akumulatory nie nadają się do magazynowania energii, bo są za drogie, chyba
    > że do magazynowania na bieżące potrzeby, na kilka dni, na więcej się nie
    > opłaca.

    To ty chcesz robić zapasy na zimę, jak przetwory?
    Kadar

  • 15. Data: 2020-01-15 20:33:35
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Największe zapotrzebowanie mam zimą, gdy słońca nima, więc latem będę miał
    > dziesięciokrotnie więcej nadwyżki niż zapotrzebowania a o grzejniku latem
    > zapomnij.

    Mam! znajdź gościa na 2 półkuli i połączcie się. Jak u niego będzie zima to u ciebie
    lato i będziesz mu podsyłał energie. Jak u niego zrobi się lato to u ciebie właśnie
    będzie zima. W ten sposób będziecie się uzupełniali.
    Jestem genialny!
    To ja Kadar.

  • 16. Data: 2020-01-15 21:05:06
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-15 o 11:33 -0800, Kadar napisał:

> [...]
    > zrobi się lato to u ciebie właśnie będzie zima. W ten sposób
    > będziecie się uzupełniali. Jestem genialny! To ja Kadar.

    Pomysł super, ale aby dało się go wdrożyć musisz jeszcze wymyślić
    nadprzewodnik coby straty na przewodach nie zżarły wszystkiego. Do tego
    ten nadprzewodnik powinien być bardzo tani, by opłacało się go ciągnąć
    na drugi koniec świata.

    Tańsza alternatywa to przeprowadzka do strefy równikowej.

    Mateusz

  • 17. Data: 2020-01-15 21:48:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Ale przecież nie musisz przesyłać prądu. Możecie się wymieniać kontenerami
    schłodzonych/nagrzanych cegieł

    b.

  • 18. Data: 2020-01-15 21:55:53
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > nadprzewodnik coby straty na przewodach nie zżarły wszystkiego. Do tego
    > ten nadprzewodnik powinien być bardzo tani, by opłacało się go ciągnąć

    Ty to myślisz że ja taki niedouczony. A ja sobie wszystko przemyślałem. Cały sekret w
    tym, że nie trzeba nic przesyłać kablem. Bitcoiny produkują komputery więc Twiterem
    przesyłasz znajomemu a on już sobie tam rozporządzi i na odwrót.
    Ja chyba to opatentuje.

  • 19. Data: 2020-01-15 22:05:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 15 stycznia 2020 21:55:55 UTC+1 użytkownik Kadar napisał:
    > Ja chyba to opatentuje.

    Już to ktoś robi. Grzejniki elektryczne w postaci kompów podpięte do
    internetu. Ktoś tam sobie obliczenia wykonuje a ciepło zostaje w chałupie :>

    L.

  • 20. Data: 2020-01-16 14:38:36
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Kadar napisał :

    > To ty chcesz robić zapasy na zimę, jak przetwory? Kadar

    Nie, na noc, ale zgromadzenie energii na pochmurny tydzień już jest
    problematyczne, przelicz sobie,
    A jak zgromadzisz na tydzień i będzie akurat tydzień słoneczny to lipa, bo
    nie masz co zrobić z nadwyżką.
    Ni wiem gdzie mieszkasz, ale w takiej Hiszpanii średnie roczne
    nasłonecznienie to 1500kWh, połowę więcej niż w Polsce, więc szału i tak nie
    ma.
    We wcześniejszych wątkach podałem obliczenia, możesz sobie podstawić
    nasłonecznienie roczne i cenę prądu u ciebie i ci wyjdzie ile rocznie
    zarobisz na metrze kwadratowym instalacji FV i porównasz to sobie z kosztem
    tego metra kwadratowego instalacji
    Ogólnie ten biznes jest finansowany z dopłat z publicznych pieniędzy, czyli
    z rabunku, więc szuka się jeleni z wiedzą na poziomie podstawówki, obiecuje
    im gruszki na wierzbie a jeleń zaciąga kredyty na całe życie i robi jako
    niewolnik do końca życia, myśląc że zrobił interes życia.
    Jak dopłaty sio kończą, to kończy się ten biznes.