  • 71. Data: 2014-04-30 16:58:39
    Temat: Re: gaz czy ekogroszek ?????
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 30.04.2014 o 09:59 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Wed, 30 Apr 2014 09:57:06 +0200, janusz_k

    > A, ok. Przy grawitacyjnej to w ogóle pieruńsko ssie. Obecnej zimy sporo
    > było takich wietrznych dni. Poza tym że ssało mi z komina (węgiel szybko
    > znikał z pieca) to jeszcze ssało na wentylacji. Niby zima ciepła a poszło
    > mi niewiele mniej węgla niż w zeszłym roku. :/

    ja też sądziłem że więcej zaoszczędzę bo niby zima ciepła, ale tu wychodzi
    że niewiele to będzie, więcej wiatrów było i to też dało taki kiepski w
    sumie wynik. Kolega wpadł do mnie w zimie z kamerą termowizyjną i się
    okazało że mam parę dziur w ociepleniu poddasza (kuny zrobiły swoje) ale
    najbardziej zaskoczyło mnie jak nagrzana jest podbitka, akurat wiatru nie
    było, wyglądało to tak jakby ciepło spływało z wełny ze skosu do podbitki,
    podbitka oczywiście pełna, styropian na ścianie pociągnięty aż pod samą
    dachówkę
    a dokładnie membranę pod dachówką, szczelina wentylacyjna otwarta do
    komory podbitki.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 72. Data: 2014-05-01 22:04:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 14:39:22 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Gdybym upchnął poziomy, to już mi nic innego nie wejdzie.

    Juz ktos spytal - ale co tam chcesz jeszcze upychac?
    Tzn. Jakiej wielkosci masz dzialke konkretnie?

    > A to już wróżenie z fusów. Poza tym, PC robiąca CWU to już trochę gorzej
    > wychodzi z efektywnością.

    Sredniorocznie wychodzi COP 3,5 - wliczajac CO+CWU i wszystkie pompki
    etc. Przy grzaniu CO wychodzi COP nawet 4,5. Przy grzaniu CWU wychodzi COP
    nawet 2. Jednak CWU grzeje sie w ciagu dnia przez 1-1,5h, a CO czasem
    (w lutym) 24h wiec wplyw CWU na ogolny COP jest jednak stosunkowo
    niewielki :-) Inaczej -> CWU potrzebujesz 2-4 tys kWh, a CO pewnie 15-20 tys
    kWh, wiec widzisz sam jakie to sa proporcje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 73. Data: 2014-05-05 10:42:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-05-01 22:04, Adam pisze:

    > Juz ktos spytal - ale co tam chcesz jeszcze upychac?
    > Tzn. Jakiej wielkosci masz dzialke konkretnie?

    12,5a
    poniżej plan:
    http://tinyurl.com/kqy8uol

    Na północnej i południowej granicy działku jest skarpa.

    --
    Pete

  • 74. Data: 2014-05-05 17:56:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 maja 2014 10:42:20 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > 12,5a
    > poni�ej plan:
    > http://tinyurl.com/kqy8uol
    > Na p�nocnej i po�udniowej granicy dzia�ku jest skarpa.

    No ciasnawo troche :) Skarpa w niczym nie przeszkadza - widze ze bedzie tam
    sciana oporowa wiec przy jej budowie mozesz miedzy dom, a ta sciane wrzucic
    100m rury (akurat jest 20m x 6,5-7m - w odstepie 75-80cm rury i sie zmiesci).

    Nie wiem czy na polnoc od sciany oporowej to tez jeszcze Twoja dzialka -
    jezeli zolty obrys to granica to pewnie tak. Tam sie powinno zmiescic kolejne
    100m. Trzecia sete zmiescisz w "centrum" - spokojnie mozesz na tym sadzic
    drzewa, krzewy etc. Z czwarta setka moze byc problem (gdyby nie garaz to
    jakos moze by sie zmiescilo).

    Ale zobacz ile jeszcze masz miejsca miedzy zachodnia granica, a domem -
    liczac od wjazdu na poludniu w gore az do sciany oporowej - tam jak nic
    wejdzie 2 x 35m = 70m - pozawijalbym to lekko pod kostka przed garazem
    i bedzie seta :) Z drugiej strony (wschodniej) lepiej nic nie upychac bo
    bedzie tam woda i chyba gaz?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2014-05-06 09:57:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-05-05 17:56, Adam pisze:

> [...]
    > jezeli zolty obrys to granica to pewnie tak. Tam sie powinno zmiescic kolejne

    Tu (nie)stety się nie da - bo to jest las.

> [...]
    > wejdzie 2 x 35m = 70m - pozawijalbym to lekko pod kostka przed garazem
    > i bedzie seta :) Z drugiej strony (wschodniej) lepiej nic nie upychac bo

    Od wschodu są faktycznie wszystkie media. Z gazem dodatkowo jest ten
    problem (gdyby miał być zamiast PC), to musi zasuwać do bramy na
    zachodzie i zawijać z powrotem do wschodniej części domu (żółta nitka).

    --
    Pete