  • 1. Data: 2013-01-10 21:07:02
    Temat: hydrofor i inne do domku
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    witam
    Na własnej skórze przekonałem się, że zestaw hydroforowy w studni na
    zewnątrz domu to niedobry pomysł. Wilgoć, skraplanie się szczególnie
    teraz zimą nie daje szans na przetrwanie. Hydrofor taki:
    http://www.koszykhydraulika.pl/omnigena-jy-1000-50-l
    itrow-p125.html
    w ciągu 5 lat użytkowania raz wymieniałem pompę (200PLN), raz
    wyłącznik ciśnieniowy(20PLN), teraz kończy się zbiornik, bo pompa
    załącza się coraz częściej, a próba dopompowania to tylko bulgotanie
    wody, pompa już dosyć głośno pracuje, a wyłącznik przy odwilży wywala
    różnicówkę...
    Pora na modernizację :-) i tu pytania:
    chcę wymienić pompę na głębinową o podobnej wydajności, znalazłem
    taką:
    http://allegro.pl/pompa-glebinowa-0-6-kw-wysoka-wyda
    jnosc-66l-min-i2912855264.html
    czy to coś warte? ewentualnie jaka inna warta swych (niedużych)
    pieniędzy (wydajność może być ciut mniejsza)?
    zamiast zbiornika i osprzętu, chciałbym dać coś takiego:
    http://allegro.pl/wylacznik-wlacznik-przeplywowy-sk-
    13-brio-i2913157894.html
    czy to zda egzamin? czy jednak lepiej tradycyjnie zbiornik?
    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2013-01-10 21:45:36
    Temat: Re: hydrofor i inne do domku
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.01.2013 21:07, s_13 pisze:

    > http://allegro.pl/pompa-glebinowa-0-6-kw-wysoka-wyda
    jnosc-66l-min-i2912855264.html
    > czy to coś warte? ewentualnie jaka inna warta swych (niedużych)
    > pieniędzy (wydajność może być ciut mniejsza)?

    Mnie ostrzegali przed tymi dwuczęściowymi plus 600W to trochę cienko.

    Nie skąp za bardzo, bo jak kupisz porządną to będzie chodzić i chodzić,
    a jak kupisz badziewie to więcej będzie cię kosztować wkładanie i
    wyjmowanie.

    > zamiast zbiornika i osprzętu, chciałbym dać coś takiego:
    > http://allegro.pl/wylacznik-wlacznik-przeplywowy-sk-
    13-brio-i2913157894.html
    > czy to zda egzamin? czy jednak lepiej tradycyjnie zbiornik?

    Zapomnij. Tak raz-dwa pompę zarżniesz.

    Zbiornik ciśnieniowy w domu i pięknie gra!

  • 3. Data: 2013-01-10 22:01:29
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Mnie ostrzegali przed tymi dwucz ciowymi plus 600W to troch cienko.

    mnie też ostrzegali jak pytałem przy okazji pierwszej naprawy
    hydroforu, ale proponowali takie za 1,5 tys. co mnie trochę przerasta
    finansowo...

    -13-brio-i29131578...

    > Zapomnij. Tak raz-dwa pomp zar niesz.

    no właśnie się zastanawiam, przecież będzie pracować w podobnych
    cyklach, jak przy zbiorniku, a przy napełnianiu wanny nawet
    rzadziej...

    > Zbiornik ci nieniowy w domu i pi knie gra!

    miejsca mało, ani piwniczki, ani kotłowni... wejście w dom, filtr,
    zawór i takie tam mieszczą się w małej szafeczce w wiatrołapie...
    choć sam zbiornik najwytrzymalszy z tego wszystkiego, najszybciej
    padają styki wyłącznika, złącza w puszce pompy i łożyska silnika, o
    rdzawych nalotach na korpusie, rurkach, złączkach nawet nie
    wspominam...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2013-01-10 22:36:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup
    g2000vbh.googlegroups.com...

    > no właśnie się zastanawiam, przecież będzie pracować w podobnych
    > cyklach, jak przy zbiorniku, a przy napełnianiu wanny nawet
    > rzadziej...

    A ile razy dziennie napełniasz wannę, a ile razy odkręcasz kran (w kuchni
    lub łazience). Strzelam, że będzie miała 10x więcej cykli on-off.

> [...]
    > padają styki wyłącznika, złącza w puszce pompy i łożyska silnika, o
    > rdzawych nalotach na korpusie, rurkach, złączkach nawet nie

    No to zostaw go na zewnątrz, a zamień tylko pompę i elektrykę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-01-11 07:35:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.01.2013 22:01, s_13 pisze:

    > mnie też ostrzegali jak pytałem przy okazji pierwszej naprawy
    > hydroforu, ale proponowali takie za 1,5 tys. co mnie trochę przerasta
    > finansowo...

    Nas ubogich nie stać na oszczędzanie ;)

    > no właśnie się zastanawiam, przecież będzie pracować w podobnych
    > cyklach, jak przy zbiorniku, a przy napełnianiu wanny nawet
    > rzadziej...

    A gdzież tam. U mnie włącza się mniej-więcej dwa razy dziennie. No,
    czasem trzy. Kwestia odpowiednio dużego zbiornika i odpowiedniego
    ustawienia zakresu załączania.

    > miejsca mało, ani piwniczki, ani kotłowni... wejście w dom, filtr,

    Kombinuj - to jest bardzo korzystne rozwiązanie.

  • 6. Data: 2013-01-11 08:51:02
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.01.2013 21:07, s_13 pisze:
    > wyłącznik ciśnieniowy(20PLN), teraz kończy się zbiornik, bo pompa
    > załącza się coraz częściej, a próba dopompowania to tylko bulgotanie
    > wody

    Ja się tam nie znam, ale wygląda mi że próbujesz do pełnego zbiornika
    wody wcisnąć powietrze, a to chyba nie tak. Zerknij do instrukcji jak to
    robić i sprawdź czy robisz to poprawnie. Jak masz za mało powietrza w
    zbiorniku to pompa się będzie włączała częściej i ją zajedziesz szybko.
    Mówiąc za mało powietrza mam na myśli jego objętość a nie ciśnienie.

  • 7. Data: 2013-01-11 09:02:56
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    litrow-p125.html
    >w ciągu 5 lat użytkowania raz wymieniałem pompę (200PLN), raz

    To może najpierw kup lepszą pompę ?
    Bo masz chyba możliwie najtańszą , więc nie licz że będzie działała długo
    przy skrajnie niekorzystnych warunkach ...
    U mnie nawet deweloper daje w standardzie lepsze pompy MH1300 ...

    Ja mam pompę ze zbiornikiem i osprzętem za domem , w studni. W zeszłym roku
    przy -28 za zewnątrz działała i nie było problemu ...

  • 8. Data: 2013-01-11 10:05:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.01.2013 08:51, Albercik pisze:

    > Ja się tam nie znam, ale wygląda mi że próbujesz do pełnego zbiornika
    > wody wcisnąć powietrze, a to chyba nie tak. Zerknij do instrukcji jak to
    > robić i sprawdź czy robisz to poprawnie. Jak masz za mało powietrza w

    Jak zbiornik ma wskaźnik poziomu to napełniasz ile mniej-więcej ma być
    "pełno" (zawsze możesz przerwać pompie pompowanie wyciągając wtyczkę) i
    nabijasz powietrzem aż wyłącznik ciśnieniowy zadziała.

    Zakładam oczywiście, że jest jakiś zawór zwrotny...

  • 9. Data: 2013-01-14 13:23:33
    Od: krak <k...@o...pl>

    W dniu 2013-01-10 21:07, s_13 pisze:
    > zamiast zbiornika i osprzętu, chciałbym dać coś takiego:
    > http://allegro.pl/wylacznik-wlacznik-przeplywowy-sk-
    13-brio-i2913157894.html

    To nadaje się tylko do sporadycznego użytkowania, długich i
    pełnoprzepływowych załączeń.
    Press control będzie włączać pompę przy każdym poborze wody, nie ma tu
    miejsca na magazynowanie i jej stałe ciśnienie. Ja korzystałem z
    podobnego pakietu głębinowego Grundfosa, miał jeszcze zbiornik
    przeponowy do lagodzenia uderzeń hydraulicznych..
    Po zatrzymaniu poboru, pompa popracuje jeszcze chwilkę do uzyskania
    zaprogramowanego ciśnienia.
    Lepiej kupić LCA1, głębinówkę, zbiornik przeponowy i na tym zbudować
    zasilanie.
    Pozdr.