  • 1. Data: 2013-01-09 16:17:44
    Temat: Jak przymocowac welne by nie spadla z plyta GK
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Poradźcie, proszę coś w temacie zamocowania wełny między belkami by nie
    opierała się na płycie. Sytuacja wygląda tak: jest strop z belek, pomiędzy
    belkami wełna na wcisk (przycięta 2cm szerzej niż belki). Wełna trzymała się
    sama, ale i tak została na wszelki wypadek zasznurowana. Ta warstwa ma 20 cm
    grubości. Na spód przyjdzie kolejna warstwa 10cm która będzie się opierała
    na stelażu i płytach GK.

    Nie chcę by całe 30cm opierało się na płytach bo wełna ciężka, a i zmiany
    wilgotności spore więc jej ciężar może się zmieniać w czasie, obawiam się,
    że po jakimś czasie płyty by się pofalowały. Obecnie górna warstwa opiera
    się na sznurku, ale ile to potrwa zanim sznurek się naciągnie lub gwoździe i
    zszywki skorodują?

    Myślałem o przykręceniu listewek w poprzek belek w rozstawie np. 40cm - to
    już powinno mocno utemperować chęć górnej warstwy do naciskania na dolną.
    Może też oprócz sznurka dać dobrze naciągnięty drut ocynkowany?

    Co o tym sądzicie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2013-01-10 08:27:36
    Temat: Re: Jak przymocowac welne by nie spadla z plyta GK
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2013 16:17, Ergie pisze:
> [...]
    > warstwa ma 20 cm grubości. Na spód przyjdzie kolejna warstwa 10cm która
    > będzie się opierała na stelażu i płytach GK.

    Czy ty widziałeś stelaż? Czy ty będziesz robił to sam?

    Wełna oprze się na stelażu i ten utrzyma cały ciężar. To co oprze się na
    płycie będzie miało znikome znaczenie. Oczywiście wełna musi być w
    poprzek stelaża. No i nie zapomnij by upchać również wełnę w środek
    stelaża.

    Ariusz