  • 1. Data: 2013-01-11 18:14:11
    Temat: ile kosztuje(Was kosztował) strop monolityczny
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Takie pytanie w stylu "ile kosztuje samochód".. Ale zapewne jakieś
    rozsądne widełki można oszacować, w końcu strop od stropu(w ramach
    technologi)nie różni się zbyt wiele.

    Chodzi mi o cenę całości, czyli materiał(beton, zbrojenie) usługa i
    szalunki, za sam strop, bez izolacji, wylewek itp...
    Proszę oczywiście o dodanie informacji o jego rozmiarach, oraz czy w tym
    też są wliczone schody itp..

    Przy okazji jak kto ostatnio robił gęsto żebrowy albo drewniany to niech
    poda cenę, tak dla pokoleń, niech to zostanie w czeluściach netu w
    jednym miejscu.

    Wpisujcie miasta:P

  • 2. Data: 2013-01-11 21:06:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 11 stycznia 2013 18:14:11 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:

    > Wpisujcie miasta:P

    W chu... ;) Dwa stropy monolityczne po 170m2 ok 14cm grubosci, na kazdym po ok. 4t
    stali (sporo). W 2008r kosztowalo to:

    - 4t stali * 2,8k = 11,2k pln
    - ok 30m3 betonu po 200 pln = 6k pln
    - dechy + kantowki ok 2k pln
    - robocizna 3k pln (szalowanie + zbrojenie)

    SUMA ok 22-23k pln

    Oba stropy wyszly podobnie - wyszlo sporo stali bo np. jeden kawalek stropu to garaz
    i sie kierbud uparl i na ten kawalek 30m2 poszlo 1t stali :D Pozatym razem z tym byly
    wylewane wszystkie nadproza (nad garazem, nad wszystkimi oknami etc). W obu stropach
    byly tez schody - dwubiegowe, po 8 stopni na kazdy bieg.

    Jeden (jeden!) czlowiek to zaszalowal w 3 dni, a potem z kumplem calosc w trzy dni
    zazbroili, a ostatni dzien (niedziela) robil sam majster schody :) W poniedzialek
    lalismy beton - czyli czas wykonania to 7-8 dni.

    Foty:

    - 1 strop: http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=748
    - 2 strop: http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=963

    Jakbys mial pytania to wal :)

    Jakbys byl z okolic Wodzislawia Sl. to ci tego majstra moge polecic - mozesz go brac
    na slepo - lepszy po prostu nie istnieje :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2013-01-11 22:04:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 stycznia 2013 21:06:28 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Jakbys byl z okolic Wodzislawia Sl. to ci tego majstra moge polecic - mozesz go
    brac na slepo - lepszy po prostu nie istnieje :D

    Weż dodaj do nicka Sz. albo coś w tym stylu boi nigdy nie wiem czy czy to słynny Adam
    Sz. czy zwykły Adam od Ewy;)

  • 4. Data: 2013-01-11 23:14:45
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    ps.com...
> [...]

    Jakbys byl z okolic Wodzislawia Sl. to ci tego majstra moge polecic - mozesz
    go brac na slepo - lepszy po prostu nie istnieje :D

    No Adamie ten majster ktory szaluje taki strop w 3 dni to faktycznie
    rewelacja. Takich fachowcow to z mikroskopem szukac bo ze swieca juz nawet
    nie da rady.
    A powiedz jak sie cenil-czy bardzo drogo czy rozsadnie?
    U mnie poszlo tylko cos 5,5 tony stali na caly dom (fundamenty, strop, slupy
    z ryglami - stropu jest tylko cos 90m2 przy powierzchni calkowitej chalupy
    235m2 z garazem-ale sasiadowi obok gosciom z polibudy krakowskiej udalo sie
    wsadzic do domku sasiada 28 ton stali- nigdy bym nie uwierzyl jakbym nie
    widzial projektu. Niby tyle wyszlo im bo mial grunt do wymiany i taki lichy
    ale za 1,4 tego toby mu zrobili spokojnie plyte fundamentowa 50cm i nic by
    nie osiadlo.

  • 5. Data: 2013-01-12 00:00:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 11 stycznia 2013 23:14:45 UTC+1 użytkownik Przemek napisał:

    > No Adamie ten majster ktory szaluje taki strop w 3 dni to faktycznie
    > rewelacja. Takich fachowcow to z mikroskopem szukac bo ze swieca juz nawet
    > nie da rady.

    Kazdemu te historie opowiadam ale to naprawde trudne do uwierzenia :-)
    Zenek sie ten fachowiec nazywa. Chcialem mu pomoc - ale on nie chce - mowi ze bede mu
    robote spowalnial... Zeby to jeszcze tylko zaszalowal - on sobie najpierw te cale
    drewno i kantowki musial sam wrzucic na mury (a mury byly wysokie dosc jak na
    piwnice), tak to wygladalo w trakcie:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=667

    W pierwszym dniu zrobil tyle:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=672

    Dodatkowo polowa desek byla z odzysku - rozne dlugosci etc. Wogole nie marudzil -
    "wszystko sie przyda", "nic sie nie martw" etc - no pelen luzik :) Do roboty
    wyjezdzal o 5 rano na rowerze (mial do mnie jakies 5-7km) i wyjezdzal o ~20. Zlopal
    po 10 browarow na dzien - ale przy takiej robocie zupelnie nie mialem nic przeciwko
    :-)

    > A powiedz jak sie cenil-czy bardzo drogo czy rozsadnie?

    Za pierwszy strop 3k pln (razem ze zbrojeniem!), za drugi 3,3k pln. Wiec moim zdaniem
    bardzo tanio. W tym oczywiscie wszystkie nadproza + schody.

    > U mnie poszlo tylko cos 5,5 tony stali na caly dom (fundamenty, strop, slupy

    U mnie w sumie z 9-10t... Ale mam spore fundamenty no i dwa stropy po 170m2 kazdy :D
    pozdr.

    --
    Adam (ten slawny ha ha ;)

  • 6. Data: 2013-01-12 09:15:15
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.01.2013 21:06, Adam pisze:

    > W chu... ;) Dwa stropy monolityczne po 170m2 ok 14cm grubosci, na kazdym po ok. 4t
    stali (sporo). W 2008r kosztowalo to
    <ciach>
    ok 22-23k pln
    <ciach>
    > Jakbys byl z okolic Wodzislawia Sl. to ci tego majstra moge polecic - mozesz go
    brac na slepo - lepszy po prostu nie istnieje :D

    No ja zza miedzy, z Rybnika, więc w sowim czasie się odezwę do Ciebie
    Dzięki.

  • 7. Data: 2013-01-12 16:33:55
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > - ok 30m3 betonu po 200 pln = 6k pln
    > - dechy + kantowki ok 2k pln
    > - robocizna 3k pln (szalowanie + zbrojenie)

    Tak dla laika i potomności. rozmawiamy o stropie wykonanym w systemie:
    użebrowanie siatkowe / kratownicowe ze stali i to wszystko zalewane
    betonem. Po związaniu ma to nośność? 100kg/metr2? znaczy może to być
    podłogą na następną kondygnacje? czy to może być dachem płaskim i
    wytrzyma ciężar śniegu w naszym klimacie?
    kolejne pytanie cena szacunkowa 170m2 za 23 tyś czy 2x170m2 za23 tyś?
    ToMasz

  • 8. Data: 2013-01-12 20:09:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 12 stycznia 2013 16:33:55 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Tak dla laika i potomności. rozmawiamy o stropie wykonanym w systemie:
    > użebrowanie siatkowe / kratownicowe ze stali i to wszystko zalewane

    Po prostu strop zelbetowy. Zbrojona plyta betonowa z wiencem na scianach nosnych.

    > betonem. Po związaniu ma to nośność? 100kg/metr2? znaczy może to być

    100kg? Doloz doloz ;) Moj strop w garazu (pod ktorym jest drugi strop) ma nosnosc
    obliczona na 600kg / m2. W pozostalych pomieszczeniach przypuszczam ze ponizej
    300kg/m2 nie schodzi.

    > podłogą na następną kondygnacje? czy to może być dachem płaskim i
    > wytrzyma ciężar śniegu w naszym klimacie?

    Moim zdaniem to jeden z najwytrzymalszych stropow - stanowi bunkier :D Do mojego
    garazu na strop moglby wjechac z powodzeniem czolg ;)

    > kolejne pytanie cena szacunkowa 170m2 za 23 tyś czy 2x170m2 za23 tyś?

    Jeden strop 170m2 = 23 tys pln. Dwa - 46 tys pln :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2013-01-12 20:09:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 12 stycznia 2013 20:09:04 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > 100kg? Doloz doloz ;) Moj strop w garazu (pod ktorym jest drugi strop) ma

    Znaczy pod ktorym jest drugi garaz ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2013-01-12 20:22:44
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Jeden strop 170m2 = 23 tys pln. Dwa - 46 tys pln :)

    Dzięki. JA kiedyś pytałem dlaczego ludzie nie kończą domów płaskim
    mocnym dachem, zaizolowanym plastikiem, to prawdopodobniej wyjdzie
    taniej, a napweno bezpieczniej. :)

    ToMasz