  • 1. Data: 2009-08-27 06:31:18
    Temat: izolacja termiczna poddasza do adaptacji
    Od: " K" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Jest projekt "Katarzyna" z Archipelag.pl
    Parter mieszkalny, poddasze 40 m2 p.u.z. przeznaczone na silownie, plac zabaw
    dla dzieci, pilkarzyki i snookera ;)

    Dach ocieplony normalnie tzn. 30 cm welny, co prawda wstawie tam pewnie jeden
    piec akumulacyjny, ale wolalbym tam nie grzac, wiec zastanawiam sie czy w tym
    wypadku ocieplic strop dodatkowa warstwa styropianu, czy to zbyteczne?

  • 2. Data: 2009-08-27 09:58:04
    Temat: Re: izolacja termiczna poddasza do adaptacji
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

> [...]
    > tym
    > wypadku ocieplic strop dodatkowa warstwa styropianu, czy to zbyteczne

    Dalsze docieplanie jest zbyteczne o ile wełna została ułożona prawidłowo
    (rozluźniona). Izolacyjność okna i tak jest zdecydowanie niższa.
    Wstawienie pieca akumulacyjnego to dobra asekuracja ale pamiętaj ze musisz
    mieć możliwość wentylacji.
    Proponuję zamontować w oknach nawiewniki.
    pozdrawia
    Adam

  • 3. Data: 2009-08-27 09:59:50
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    K pisze:
> [...]
    > wypadku ocieplic strop dodatkowa warstwa styropianu, czy to zbyteczne?

    Jeżeli masz ocieplony cały dach to raczej nie ma potrzeby docieplać
    stropu ale będziesz poprzez strop grzał to pomieszczenie - skoro masz
    zamiar z niego korzystać to jak najbardziej wskazane, jeżeli nie to
    możesz docieplić ale jak Ci się na górze wychłodzi to już tak będzie, i
    wtedy Ciężko będzie tam doraźnie nagrzać.

    Ariusz

  • 4. Data: 2009-08-28 17:36:04
    Od: " K" <k...@N...gazeta.pl>

    Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > możesz docieplić ale jak Ci się na górze wychłodzi to już tak będzie, i
    > wtedy Ciężko będzie tam doraźnie nagrzać.

    dzieki za uwagi. mi jednak chodziloby o stwierdenie, co ze stropem przy
    zalozeniu stalej temp na parterze zima (22 st) i checi uzyskania stalej temp
    na poddaszu (15 st), oczywiscie znam parametry sciany, podlogi parteru,
    stropu i dachu. pomijamy okna (3 warstwowe). mozna to jakos wyliczyc?