  • 1. Data: 2009-08-27 07:30:46
    Temat: Sterowanie podłogówką
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witajcie!
    Położono mi rurki w pokoju głównym i łazience.Pozostełe pokoje to
    grzejniki (4 szt).Kocioł kondensacyjny.
    Zakładam zasilanie/powrót z kotła na 55/45 stC. Do podłogówki wsadzili
    mi po 2 zawory Danfossa(ogranicznik temperatury powrotu
    http://pl.heating.consumers.danfoss.com/Content/BC6C
    037D-4B38-4F05-96FD-DA423C64DA92_MNU17415318_SIT312.
    html
    ), pilnujące tylko max temperatury zasilania.Zamontowane są na
    zasilaniu, nie na powrocie.
    Chciałbym móc sterować ową podłogówką bardziej komfortowo,tzn
    przynajmniej jak grzejnik z zaworem i głowica termostatyczną w pokoju
    i łazience.

    Przegadałem temat z wykonawcą, który twierdzi:
    1. Nie ma praktycznie różnicy, gdzie owe ograniczniki są zamontowane.
    2. "Po co panu termostaty- nastawisz se pan na ograniczniku
    temperaturę i wystarczy."
    3. Owszem,może pan czujnik pogodowy zastosować, ale nie wiele to
    pomoże.Będzie tylko regulował temp. zasilania na kotle.
    Nie bardzo mnie przekonują jego argumenty.
    Co sądzicie o sprawie?

  • 2. Data: 2009-08-27 07:42:45
    Temat: Re: Sterowanie podłogówką
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Co sądzicie o sprawie?

    Podłogówka ma zbyt dużą bezwładność abys nią komfortowo sterował.
    Podłogówke powinno się wyregulowac raz i ma działac cały sezon bez
    kombinowania i regulowania.,

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-08-27 07:44:57
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Podłogówka ma zbyt dużą bezwładność abys nią komfortowo sterował.
    > Podłogówke powinno się wyregulowac raz i ma działac cały sezon bez
    > kombinowania i regulowania.,

    mam działać całe życie a nie sezon bez regulowania :)

  • 4. Data: 2009-08-27 07:52:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > mam działać całe życie a nie sezon bez regulowania :)

    Latem też ma grzać?;))

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-08-27 07:54:58
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Latem też ma grzać?;))

    jak jest taka potrzeba to też - u mnie raz w miesiącu nawet latem sie włacza
    troche pomielić ;)

  • 6. Data: 2009-08-27 09:49:05
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Podłogówka ma zbyt dużą bezwładność abys nią komfortowo sterował.
    > Podłogówke powinno się wyregulowac raz i ma działac cały sezon bez
    > kombinowania i regulowania.,

    Ok, jeden problem z głowy.Dzięki.

    Montaz zaworów waszym zdaniem jest poprawny?
    A co z czujnikiem pogodowym skoro podłogówka jest tak bezwładna?

  • 7. Data: 2009-08-27 09:55:13
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Rentier pisze:
> [...]
    > pomoże.Będzie tylko regulował temp. zasilania na kotle.
    > Nie bardzo mnie przekonują jego argumenty.

    Z tego co mi mówili instalatorzy to ze względu na bezwładność podłogówki
    termostaty lepiej dać na powrocie, Za nim termostaty ograniczą przepływ
    temperatura w całej pętli się wyrówna (prawie) i nie powinno być
    problemu z równomiernym grzaniem.

    Sama podłogówka ma taką bezwładność, że nie da się jej sterować, jeżeli
    będzie źle zrobiona to kicha.

    Ariusz

  • 8. Data: 2009-08-27 14:16:29
    Temat: Re: Sterowanie pod?ogówk?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > U?ytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
    .googlegroups.com...

    > Pod?ogówka ma zbyt du?? bezw?adno?ae abys ni? komfortowo sterowa?.
    > Pod?ogówke powinno sie wyregulowac raz i ma dzia?ac ca?y sezon bez
    > kombinowania i regulowania.,

    Niestety zeby bylo tak dobrze to podlogówka musialaby byc na prawde
    niskotemperaturowa. Np. na 25 stopni plyty i tym samym sie samoregulowac.

  • 9. Data: 2009-08-27 14:52:01
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Sama podłogówka ma taką bezwładność, że nie da się jej sterować, jeżeli
    > będzie źle zrobiona to kicha.

    Da sie nia sterowac jak wszystkim. Nie za bardzo sie nia da sterowac
    zwyklym regulatorem, ze wzgledu na duza stala czasowa.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 10. Data: 2009-08-27 18:40:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    >), pilnujące tylko max temperatury zasilania.Zamontowane są na
    >zasilaniu, nie na powrocie.

    Nie za bardzo wiem co za zawor zalozyl Ci instalator, ale takie rzeczy
    montuje sie chyba raczej na powrocie. Woda "odcinana" jest po osiagnieciu
    nastawionej temperatury juz po ogrzaniu podlogi, kiedy wymiana ciepla miedzy
    woda a posadzka nie nastepuje. Jezeli zawor zamontuje sie na zasilaniu to
    przy wysokiej temp. zasilania taki zawor w ogole moze sie nie otworzyc i
    podloga pozostanie zimna.

    >Przegadałem temat z wykonawcą, który twierdzi:
    >1. Nie ma praktycznie różnicy, gdzie owe ograniczniki są zamontowane.

    Ciekawe.
    Zamykaja sie po osiagnieciu nastawionej temperatury? Co sie stanie jak na
    zaworze ustawisz 30C a woda przed zaworem bedzie miala 40C? Otworzy sie?

    >2. "Po co panu termostaty- nastawisz se pan na ograniczniku
    >temperaturę i wystarczy."

    W marcu i kwietniu pewnie kilka razy dziennie...

    >3. Owszem,może pan czujnik pogodowy zastosować, ale nie wiele to
    >pomoże.Będzie tylko regulował temp. zasilania na kotle.
    >Nie bardzo mnie przekonują jego argumenty.
    >Co sądzicie o sprawie?

    Mnie tez nie bardzo.
    Ta temperatura zasialania powoduje, ze nie bedziesz musial biegac do swojego
    zaworu przykrecajac temperature wraz ze wzrostem temp. na zewnatrz. Mysle ze
    bardziej odczuwalne w cieplejszych miesiacach zimy.

    Pozdro.. TK