  • 51. Data: 2009-09-01 17:30:10
    Temat: Re: Sterowanie podłogówką- a regulator tygodniowy
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:18e6ecb5-52ab-44c1-92e9-

    >moze sobie byc na dobra sprawe gdzie chce. Albo kupic bezprzewodowke i
    >kombinowac z przestawianiem czujnika.
    >Masz jakiś namiar na sprzęt od tego?

    Jest tego sporo, na stronie Danfosa powinienes znalezc cos takiego w dziale
    porady dla instatorow o ile pamietam, ale glowy nie dam. Z tym tematem
    walczylem na wiosne i adresy dawno zapomnialem, tym bardziej ze jakos od
    poczatku nie nastawialem sie na to.

    >Podobne miejsce znalazłem i u siebie.
    >U ciebie to funkcjonuje poprawnie?

    Nie funkcjonuje w ogole, bo czekam na gaz, ale to dosc powszechny sposob i
    trudno o cos odkrywczego. Zreszta kazdy dom jest inny i trzeba rozpatrywac
    to indywidualnie.

    Pozdro.. TK

  • 52. Data: 2009-09-01 17:31:28
    Temat: Re: Sterowanie podłogówką- kapilary
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Zastosowałem w zabudowanym grzejniku w kuchni.Zasłonietym przez
    >zlewozmywak z szafkami.

    Faktycznie idealne do takich spraw.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2009-09-02 06:14:49
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Jest tego sporo, na stronie Danfosa powinienes znalezc cos takiego w dziale
    > porady dla instatorow o ile pamietam, ale glowy nie dam.
    Tak, właśnie tam jest przykład zastosowania zaworów, o których piszę w
    1 poście wątku;-)
    ...No i są tam opisane 2 warianty sterowania (całkiem fajne), ale za
    dość extremalną kasę:-(

    Nie wiem, czy nie zrobię jakiejś prostej wersji: cięcie rurki w
    ścianie, w to termostat (może nawet programowalny,taki np. Honeywell
    Rondostat) tylko czy to choć trochę dogada się z inercją systemu...?

  • 54. Data: 2009-09-02 06:22:00
    Temat: Re: Sterowanie podlogówk?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    On 28 Sie, 10:06, lukas <l...@w...pl> wrote:

    > dla mnie jest to zbyt skrótowo napisane. Sytuacja jest taka, że chcę to
    > 4m2 miec w lazience, gdzie jest jeszcze grzejnik drabinka. Biorę zatem
    > wylot z tego grzejnika i wpuszczam do podłogi (i tylko tam, nie wraca inną
    > drogą do kotła) montuję jakiś zawór RTL (gdzie?). Zgadza się, czy coś
    > mylę? Czy na drabince mogę mieć wówczas zawór z głowicą termo..., czy gdy
    > na zasilaniu będzie temp ponad 60 stopni, za grzejnikiem spadnie do
    > oczekiwanej?
    Danfoss na www w "poradach dla instalatorów" pokazał twój
    przypadek;-)

  • 55. Data: 2009-09-02 06:23:12
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Pexal podobno wytrzymuje i 90C, wiec 60C nic mu nie zrobi. Zreszta robi sie
    > normalne grzejnikowe instalacje na pexalach, gdzie 60C to zadna wada.
    Alupex Wavina ma nadruk; "max 95 stC" ;-)

  • 56. Data: 2009-09-02 08:47:28
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >...No i są tam opisane 2 warianty sterowania (całkiem fajne), ale za
    >dość extremalną kasę:-(

    Sa chyba tez i tansze zestawy nie Danfosa. Ludzie montuja takie rzeczy i
    gdzies to kupuja. Dobrze ze wiesz chociaz o co chodzi.

    >Nie wiem, czy nie zrobię jakiejś prostej wersji: cięcie rurki w
    >ścianie, w to termostat (może nawet programowalny,taki np. Honeywell
    >Rondostat) tylko czy to choć trochę dogada się z inercją systemu...?

    Tylko nie pozwalaj sie wpywu na temp. posadzki.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2009-09-02 14:16:50
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Alupex Wavina ma nadruk; "max 95 stC" ;-)

    Maksymalna temperatura pracy stalej 95°C
    Maksymalna krótkotrwala temperatura pracy 110°C
    Maksymalne cisnienie pracy stalej 10 barów