  • 1. Data: 2017-02-27 11:11:00
    Temat: jaki agregat prądotwórczy
    Od: quent <x...@x...com>

    Muszę w końcuy zainwestować w agregat.
    Moc 3KW powinna wystarczyć.
    Podłączał będę młotowiertarkę, opalarkę 2KW no i także jakiś sprzęt
    elektroniczny czasem.
    Potrzebny będzie więc agregat ze stabilizacją no i żeby dawał coś
    zbliżonego do sinusa ;-)

    Raczej markowy sprzęt mnie interesuje.
    Cichy mógłby być też przy okazji.

    Honda widzę, że jest za 4300 brutto i to w zasadzie jest absolutny max
    cenowy jak dla mnie.

    Macie jakieś doświadczenia?
    Co polecilibyście?

    Z góry dziękuję.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2017-02-27 11:34:07
    Temat: Re: jaki agregat prądotwórczy
    Od: Singapur <r...@z...cz>

    Niezależnie jakie wybierzesz urządzenie, polecam agregat prądotwórczy z
    paliwem DIESEL, dlatego, że:

    1. przy nawet małej nieszczelności układu, benzyna wyparuje, a ropa
    pozostanie,

    2. agregat prądotwórczy zasilany paliwem diesel jest bezpieczniejszy,
    paliwem diesel możesz zgasić palące się ognisko (w normalnych warunkach
    paliwo diesel jest niepalne), aby ropa mogła się zapalić, muszą wystąpić
    odpowiednie warunki: odpowiednia temperatura i ciśnienie, natomiast w
    przypadku benzyny palą się już same opary i jest wybuchowa.

  • 3. Data: 2017-02-27 12:41:08
    Od: quent <x...@x...com>

    Coś takiego znalazłem:
    http://www.agro-metal.com.pl/product-pol-26184-AGREG
    AT-PRADOTWORCZY-FOGO-FH3001R.html

    Wydaje się spełniać moje wymagania. Silnik Hondy, cena przystępna,
    stabilizacja, moc wystarczająca.
    Jak rozumiem jest to moc maksymalna i pewnie za długo nie powinien
    pracować przy takim obciążeniu.
    Młotek jaki mam ma ok. 1,4KW więc powinno dać radę.
    Opalarka ma więcej, bo 2KW a nią pracuję dosyć często.
    Nie używam spawarek.

    Czy FOGO to jakaś marka w miarę?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2017-02-27 12:43:15
    Od: quent <x...@x...com>

    On 27.02.2017 11:34, Singapur wrote:
> [...]
    > odpowiednie warunki: odpowiednia temperatura i ciśnienie, natomiast w
    > przypadku benzyny palą się już same opary i jest wybuchowa.

    Może źle szukam ale np. tu przenośne diesle są od 7kzł w górę:
    http://www.agro-metal.com.pl/search.php?filter_produ
    cer=&filter_price=&filter_traits%5B20%5D=&filter_tra
    its%5B104%5D=&filter_traits%5B97%5D=98&filter_traits
    %5B93%5D=94&filter_traits%5B36%5D=38&filter_traits%5
    B115%5D=117&filter_traits%5B158%5D=&filter_traits%5B
    126%5D=&filter_traits%5B129%5D=&filter_traits%5B143%
    5D=&filter_traits%5B133%5D=

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2017-02-27 13:02:02
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.02.2017 o 11:11, quent pisze:
> [...]
    > elektroniczny czasem.
    > Potrzebny będzie więc agregat ze stabilizacją no i żeby dawał coś
    To nie przetwornica elektroniczna ani UPS, więc sinus będzie.
    Masz do wyboru: Honda, Pramac, Fogo albo chińczyki.
    No i nie bierz trójfazowego, bo mając moc np. 3 kVA masz 3 fazy po
    zaledwie 1 kVA każda.
    Jacek

  • 6. Data: 2017-02-27 13:23:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-02-27 12:43, quent wrote:
> [...]
    B115%5D=117&filter_traits%5B158%5D=&filter_traits%5B
    126%5D=&filter_traits%5B129%5D=&filter_traits%5B143%

    Kupiłem takie cudo
    https://genezo.pl/agregaty-pradotworcze/79-agregat-p
    radotworczy-jednofazowy-wyciszony-an-8500-e1.html

    Przepracowało jak dotychczas około 10 godzin podczas planowych wyłączeń
    i nie mam zastrzeżeń.

    Po obciążeniu rezystancyjnym (halogenem 150W) bez problemu współpracuje
    z kilkoma UPSami. Ale to zawsze trzeba sobie przetestować bo dla odmiany
    jakiś starszy APC nie miał życzenia współpracować z agregatem i z
    obrzydzeniem przełączał się na baterię ;-)

    Piotrek

  • 7. Data: 2017-02-27 16:41:49
    Od: Singapur <r...@z...cz>

    W dniu 27.02.2017 o 13:02, Jacek pisze:
    > No i nie bierz trójfazowego, bo mając moc np. 3 kVA masz 3 fazy po
    > zaledwie 1 kVA każda.

    Są jeszcze urządzenia z opcją: DUAL POWER
    Prądnica w takich urządzeniach ma nawinięte podwójne uzwojenia.

    Korzystając z takich urządzeń, nie ma różnicy w odbiorze pomiędzy 1 a 3
    fazami. 100% odbioru 1 fazy = 100% odbioru 3 faz.

    Przykładem jest np taki model:
    http://allegro.pl/agregat-pradotworczy-diesel-bergo-
    podwojna-moc-i5539765566.html

  • 8. Data: 2017-02-27 17:04:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Feb 2017 11:34:07 +0100, Singapur

    > Niezależnie jakie wybierzesz urządzenie, polecam agregat
    > prądotwórczy z paliwem DIESEL,

    Temat także i mnie będzie dotyczyć, zatem pytanie,
    czy taki klekot nie jest głośniejszy od benzyny?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2017-02-27 17:07:44
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.02.2017 o 11:34, Singapur pisze:
    > Niezależnie jakie wybierzesz urządzenie, polecam agregat prądotwórczy z
    > paliwem DIESEL, dlatego, że:
    >
    > 1. przy nawet małej nieszczelności układu, benzyna wyparuje, a ropa
    > pozostanie,
    No nie wiem. U mnie agregat odpalany jest raz na rok aby "się
    przeleciał" i czasami, jak jest zanik napięcia (jeszcze rzadziej). Nie
    zaobserwowałem, żeby coś ze zbiornika ubywało. Straszenie, że benzyna z
    czasem traci właściwości też jakoś mnie nie przekonuje, bo w zbiorniku
    nadal jest benzyna, jest nadal jednorodna i nawet silnik na niej pracuje.

> [...]
    > odpowiednie warunki: odpowiednia temperatura i ciśnienie, natomiast w
    > przypadku benzyny palą się już same opary i jest wybuchowa.
    Dobrze, że strażacy o tym nie wiedzą, bo by do pożaru nie musieli wody
    wozić.

    Poza tym agregat prądotwórczy (przynajmniej u mnie) ma służyć jako
    awaryjne źródło zasilania i czasami do prac w terenie). Ma być
    niezawodny i benzynowy taki jest. Zapłon na sznurek, pali nawet na
    mrozie. Diesel może i ma jakieś zalety, ale obawiam się, że jak
    najbardziej będzie potrzebny to się okaże, że akumulator się rozładował,
    a na sznurek zapalić nie da rady.
    Jacek

  • 10. Data: 2017-02-27 19:05:21
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Czy FOGO to jakaś marka w miarę?
    ta firma zajmuje się wynajmem wiec chyba wiedza co robią

    http://www.ramirent.pl/katalog_377_agregaty_36_4_kva
    .htm

    a i tu też widzę fogo

    http://www.atutrental.com.pl/wynajem/zasilanie/agreg
    aty-pradotworcze-przenosne/#rent

    generalnie od tych dwóch firm pożyczałem i nigdy nie bylo problemu