  • 1. Data: 2017-02-26 09:17:57
    Temat: Jak uciąć płytę MDF i nie postrzępić krawędzi
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Właśnie wykonałem kilka próbnych cięć płyty MDF oklejonej białym "czymś"
    i niestety krawędzie cięcia są mocno postrzępione.

    Zakładam, że tarcza mojej pilarki jest już zmęczona (RYOBI 190mm, 24 zęby).
    Jaką tarczę polecilibyście do takiego cięcia?

    --
    MN

  • 2. Data: 2017-02-26 09:29:31
    Temat: Re: Jak uciąć płytę MDF i nie postrzępić krawędzi
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 lutego 2017 09:17:52 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > Zakładam, że tarcza mojej pilarki jest już zmęczona (RYOBI 190mm, 24 zęby).
    > Jaką tarczę polecilibyście do takiego cięcia?

    Z jak najdrobniejszymi zębami

  • 3. Data: 2017-02-26 09:30:10
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    witam
    kup tarczę z dużą ilościa zębów ,
    o odpowiednim kącie do płyt
    ustaw małe zagłębiebie tarczy przy cięciu i tnij powoli
    a może z tego coś będzie:-)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-02-26 12:16:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.02.2017 o 09:17, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Zakładam, że tarcza mojej pilarki jest już zmęczona (RYOBI 190mm, 24 zęby).
    > Jaką tarczę polecilibyście do takiego cięcia?

    Zobacz Bosch Multi Wheel.
    Tarcza do szlifierki kątowej za 45 zł do cięcia różnych materiałów. Nie
    przypala nie strzępi.
    Jacek

  • 5. Data: 2017-02-26 15:25:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-02-26 o 09:30, Szumek pisze:
    > witam
    > kup tarczę z dużą ilościa zębów ,
    > o odpowiednim kącie do płyt
    > ustaw małe zagłębiebie tarczy przy cięciu i tnij powoli
    > a może z tego coś będzie:-)

    Która tarcza będzie lepsza:

    DEDRA za 50 zł:

    https://www.leroymerlin.pl/elektronarzedzia/akcesori
    a-do-elektronarzedzi/tarcze-do-pilarek/pila-tarczowa
    -do-drewna-h19040e-190-mm-il-zebow-40-dedra,p418428,
    l503.html

    czy IRVIN za 75:

    https://www.leroymerlin.pl/elektronarzedzia/akcesori
    a-do-elektronarzedzi/tarcze-do-pilarek/tarcza-do-pil
    arki-tarczowej-pro190x40tx30-20-190-mm-il-zebow-40-i
    rwin,p70589,l503.html

    Obie mają po 40 zębów. Warto dopłacać do tej droższej?

    --
    MN

  • 6. Data: 2017-02-26 16:10:59
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 26 lutego 2017 15:25:28 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    arki-tarczowej-pro190x40tx30-20-190-mm-il-zebow-40-i
    rwin,p70589,l503.html

    > Obie mają po 40 zębów. Warto dopłacać do tej droższej?

    Po 3-5 metrach bieżących i tak będą wyrywac okleine.
    Aby to sensownie zrobić trzeba robic na dwa razy, najpierw płyciutko tniesz a potem
    poprawiasz na grubośc płyty tak aby tarcza wystawała może na milimetr.

    Ale w warunkach domowych nie wyjdzie dobrze.
    Dlatego formatki tnie sie w castoramie czy u "płyciarza"

  • 7. Data: 2017-02-26 19:14:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-02-26 o 16:10, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Ale w warunkach domowych nie wyjdzie dobrze.
    > Dlatego formatki tnie sie w castoramie czy u "płyciarza"

    Jak w takim razie robią to ekipy montujące kuchnie albo zabudowy u
    klienta w domu? Te ekipy często docinają płyty meblowe i nie wyobrażam
    sobie, żeby miały robić to szarpiąc krawędzie.

    --
    MN

  • 8. Data: 2017-02-26 19:40:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ekipy najpierw mierza, potem robia meble pod wymiar i montuja bez docinania. A jesli
    musza cos dociac na miejscu to docinaja w miejscach niewidocznych. Jak sobie
    wyobrazasz dociecie oklejonego brzegu plyty?

  • 9. Data: 2017-02-26 19:46:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Ekipy najpierw mierza, potem robia meble pod wymiar i montuja bez docinania. A
    jesli musza cos dociac na miejscu to docinaja w miejscach niewidocznych. Jak sobie
    wyobrazasz dociecie oklejonego brzegu plyty?

    Montażyści IKEI docinają w domu.

    Docinają na przykład płyty maskujące, bo IKEA zapewnia formatki
    wyłącznie w standardowych rozmiarach.

    --
    MN

  • 10. Data: 2017-02-26 20:45:17
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2017-02-26 o 09:17, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Zakładam, że tarcza mojej pilarki jest już zmęczona (RYOBI 190mm, 24 zęby).
    > Jaką tarczę polecilibyście do takiego cięcia?

    Podstawa to dobra tarcza i minimalne możliwe zagłębienie, dosłownie
    milimetr więcej niż grubość płyty.

    Pozdr,
    MW