  • 1. Data: 2017-02-26 14:53:03
    Temat: montaż markizy szer. 470cm
    Od: quent <x...@x...com>

    Jeszcze jej nie kupiłem ale już kombinuję jak ją zamontować do ściany
    betonowej (nadproże lane) na której jest 20cm styropianu i tynk.

    Widzę, że są gotowe zestawy np. fishera ale do max 16cm styro.

    Czy spotkaliście się z podobnymi kotwami do styro 20cm?
    Jakie średnice prętów powinny być przy tak dużej markizie?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2017-02-26 16:39:09
    Temat: Re: montaż markizy szer. 470cm
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > Czy spotkaliście się z podobnymi kotwami do styro 20cm?
    > Jakie średnice prętów powinny być przy tak dużej markizie?

    Po pierwsze- za mało wiadomości.
    Po drugie- się nie znam. Mogę tylko powiedzieć, jak sam mocowałem.Do ściany z
    suporka (termocóś).
    Kołek nylonowy (jak najdłuższy) wierciłem i wsadzałem przez styropian.Potem łączyłem
    wkręt z gwintem, baryłkę i gwintowaną szpilkę.Na niej trzy nakrętki.taką konstrukcję
    wkręcałem w kolek.A jak się już dobrze trzymało odcinałem szpilkę ile
    potrzeba.Pierwsza nakrętka nacinała gwint.Te dwie, skręcone -pomagały kręcić.
    Jeżeli kołki metalowe- to można wywalić fabryczną śrubę, a dać szpilkę.
    Po wszystkim naddatek otworu pianujesz. W tym sposobem ogranicza cię tylko
    długość wiertła...Ale ja przeważnie mocowałem na szpilkach 8mm. Sporadycznie
    na 10.
    Ale jeszcze nie wieczór, pewno ktoś coś wymyśli.

  • 3. Data: 2017-02-26 17:18:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Ja wycinalem w styropianie i dawalwm stalowe laczniki.Oprzec o styropian to bym sie
    obawaial.

    b.

  • 4. Data: 2017-02-26 17:28:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 26.02.2017 17:18, Budyń wrote:
    > Ja wycinalem w styropianie i dawalwm stalowe laczniki.Oprzec o styropian to bym sie
    obawaial.

    takie cuś wymyslij fisher
    http://www.budujemydom.pl/tarasy-i-balkony/15025-mon
    taz-markizy-do-sciany-z-ociepleniem

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2017-02-26 17:59:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 lutego 2017 14:53:04 UTC+1 użytkownik quent napisał:
> [...]
    >
    > Czy spotkaliście się z podobnymi kotwami do styro 20cm?
    > Jakie średnice prętów powinny być przy tak dużej markizie?

    Kołki, pręty gwintowane, tuleje 20cm
    Mając to zamontujesz bez problemu.
    Ew wyciąc w styro 15x15cmi. Wada? Powstanie moostek cieplny przez który stracisz w
    ciągu nastepnych 10 lat równowartość flaszki oranżady

  • 6. Data: 2017-02-26 18:46:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-02-26 o 14:53, quent pisze:
> [...]
    >
    > Czy spotkaliście się z podobnymi kotwami do styro 20cm?
    > Jakie średnice prętów powinny być przy tak dużej markizie?

    Pręty gwintowane "z metra" 14/16/20mm w zależności od obciążenia i kotwa
    chemiczna powinny dać radę.

  • 7. Data: 2017-02-26 19:20:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Czy spotkaliście się z podobnymi kotwami do styro 20cm?
    > Jakie średnice prętów powinny być przy tak dużej markizie?

    Przy okazji podczepię się:
    Sam planuję także markizę, ale szeroką na 3m. Jednak chcę ją mocować w
    nadproże w domu drewnianym szkieletowym.

    Nadproże składa się z dwóch albo nawet trzech desek szerokości 45mm Na
    moje oko powinno bez problemu wytrzymać, ale może macie inne zdanie?

    --
    MN

  • 8. Data: 2017-02-26 19:59:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moje zdanie jest takie ze markiza to spory kawal zagla i w pewnych przypadkach
    generowane przez nia sily beda duze.

  • 9. Data: 2017-02-26 21:04:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 lutego 2017 19:20:24 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    >
    > Nadproże składa się z dwóch albo nawet trzech desek szerokości 45mm Na
    > moje oko powinno bez problemu wytrzymać, ale może macie inne zdanie?

    jak sie domyslasz u mnie też konstrukcja jest drewniana :) Dałem 4mocowania dla 5m
    (chyba) markizy. Producent mowił o 3szt, czwarta mi wyszła z podziałki drewna
    konstrukyjnego aby trafic w belkę.

    b.

  • 10. Data: 2017-02-27 11:01:13
    Od: kacyba <k...@p...onet.pl>

    gwintowany pręt z marketu budowlanego (docięty do odpowiedniej
    długości), wklejany w mur pod styropianem na głebokość ~10cm, nakrętka w
    licu styropianu i na to wieszaki markizy. Sprawnie i tanio. Wieszałem
    tak trzy markizy dwa sezony temu (szerokość około 5m). Trzymają się do
    dzisiaj:)