  • 11. Data: 2017-02-27 08:25:54
    Temat: Re: Jak uciąć płytę MDF i nie postrzępić krawędzi
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 26 lutego 2017 19:14:44 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    a-do-elektronarzedzi/tarcze-do-pilarek/pila-tarczowa
    -do-drewna-h19040e-190-mm-il-zebow-40-dedra,p418428,
    l503.html

    a-do-elektronarzedzi/tarcze-do-pilarek/tarcza-do-pil
    arki-tarczowej-pro190x40tx30-20-190-mm-il-zebow-40-i
    rwin,p70589,l503.html

    potem poprawiasz na grubośc płyty tak aby tarcza wystawała może na milimetr.

    > Jak w takim razie robią to ekipy montujące kuchnie albo zabudowy u
    > klienta w domu? Te ekipy często docinają płyty meblowe i nie wyobrażam
    > sobie, żeby miały robić to szarpiąc krawędzie.

    Mają dobre tarcze i tną patrząc jak im wychodzi, jak zaczyna rwać - wymieniaja tarcze
    a te oddają do ostrzenia.

    Tak czy siak, kup se jedną, potnij co trzeba i zobacz jak sie jakośc cięcia zmienia.

    3-5m utniesz zanim zacznie rwać, w zależności od poziomu poczucia estetyki utniesz
    jeszcze troche albo sporo...

  • 12. Data: 2017-02-28 23:07:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-02-26 o 09:17, Marcin N pisze:
    > Właśnie wykonałem kilka próbnych cięć płyty MDF oklejonej białym "czymś"
    > i niestety krawędzie cięcia są mocno postrzępione.
    >
    > Zakładam, że tarcza mojej pilarki jest już zmęczona (RYOBI 190mm, 24 zęby).
    > Jaką tarczę polecilibyście do takiego cięcia?

    Tarczę wymień tak jak ci już radzili i tnij płytę z odrotnej stony czyli
    spodem do góry, wtedy lamina się mniej strzępi i bardzo wolny posuw.

    Pozdr
    Janusz