  • 11. Data: 2019-02-05 10:30:46
    Temat: Re: jaki mogę zainstalować piec, pytanie do Użytkownika
    Od: l...@g...com

    "Wybacz, ale zadajesz tak dziwne pytania, że tylko dziwnie można
    odpowiedzieć.

    Producentów jest wielu, a atesty muszą mieć, bo nie mogliby tego
    sprzedawać jako wkład spalinowy dla kotłów gazowych.

    Jeżeli masz wątpliwości to dodam, że w większości kotłów układ spalinowy
    wewnątrz kotła wykonany jest z plastiku. "

    Wybaczam ci, bo nie wiesz o czym piszesz.

  • 12. Data: 2019-02-05 10:39:11
    Od: l...@g...com

    "Reasumując powyższe stwierdzenia należy podkreślić, że stosowanie tworzyw sztucznych
    jako materiałów do budowy systemów kominowych niesie za sobą istotne zagrożenia.
    Występujące w stosowanym materiale procesy starzenia mogą doprowadzić do szeregu
    zmian w strukturze elementów systemu odprowadzania spalin, powodując powstawanie
    niezwykle groźnych nieszczelności, skutkujących przedostawaniem się spalin np. do
    pomieszczeń mieszkalnych."

    To fragment artykułu z pisma branżowego o "twoich " tworzywach.

  • 13. Data: 2019-02-05 12:26:12
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 05.02.2019 o 10:18, WS pisze:

    > hm... a mozna tak podpinac piec/kociol na paliwa stale?
    >
    > § 175. 1. Indywidualne koncentryczne przewody powietrzno-spalinowe lub
    oddzielne przewody powietrzne i spalinowe od urządzeń gazowych z zamkniętą komorą
    spalania mogą być wyprowadzone przez zewnętrzną ścianę budynku, jeżeli urządzenia
    te mają nominalną moc cieplną nie większą niż:
    > 1) 21 kW - w wolno stojących budynkach jednorodzinnych, zagrodowych i rekreacji
    indywidualnej;
    > 2) 5 kW - w pozostałych budynkach mieszkalnych.

    na paliwo stałe - nie. najlepszy byłby gaz. pompa ciepła, klimatyzacja -
    obawiam się kosztów zakupu... i nie wiem jak będzie z kosztami
    użytkowania. spróbowałem do piwnicy wstawić zwykły klimatyzator, a jego
    gorący wylot dać do pomieszczeń użytkowych, ale to nie działa -
    zabezpieczenie termiczne nie pozwala mu się włączyć poniżej 17 stopni.

    ToMasz

  • 14. Data: 2019-02-05 13:22:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie zabezpieczenie termiczne a termostat w klimatyzatorach przenosnych nie dziala
    ponizej kilkunastu stopni, bo niby po co mial by dzialac. Zawsze mozna zalozyc mostek
    na termostat i klimatyzator bedzie dzialal az czynnik przestanie odparowywac.
    Niedrogie sa pompy ciepla do grzania basenow. One tez maja termostatat nie
    pozwalajacy sie wlaczyc sprezarce jak temperatura jest chyba ponizej 5°C. Tez sie da
    go obejsc.

  • 15. Data: 2019-02-05 13:45:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 5, 2019 at 12:26:13 PM UTC+1, ToMasz wrote:

    >pompa ciepła, klimatyzacja -
    > obawiam się kosztów zakupu...

    zwykly klimatyzator split powinien dzialac, wiekszosc ma funkcie grzania
    np. https://allegro.pl/oferta/klimatyzacja-klimatyzator-
    kaisai-focus-3-5kw-split-6730189289

  • 16. Data: 2019-02-05 14:15:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-02-05 o 10:39, l...@g...com pisze:

> [...]
    spalin np. do pomieszczeń mieszkalnych."

    > To fragment artykułu z pisma branżowego o "twoich " tworzywach.

    To nie jest artykuł z pisma branżowego, tylko REKLAMA FIRMY WADEX,
    ZAJMUJĄCEJ SIĘ PRODUKCJĄ STALOWYCH SYSTEMÓW KOMINOWYCH opłacona i
    umieszczona w piśmie branżowym.

    Niestety jest to reklama WPROWADZAJĄCA W BŁĄD.

    Znam kilka przypadków kominów plastikowych, które z kotłami gazowymi
    przepracowały po kilkanaście lat. Nawet wczoraj byłem u gościa, u
    którego po 14 latach pracy kotła Viessmann plastikowy wkład kominowy nie
    wykazuje najmniejszych oznak zużycia czy tych opisanych w ww reklamie.

    Znam też przypadki, gdzie ktoś zastosował jako komin zwykłe rury
    kanalizacyjne i te faktycznie potrafiły się odbarwić, ale też nic złego
    się z nimi nie działo poza odbarwieniem.

    Jeżeli chodzi o systemy ze stali nierdzewnej to Wadex ma dość dobrą
    jakość jeżeli chodzi o polski rynek producentów. Co prawda wg mojej
    oceny jeżeli chodzi o spawanie trochę im jeszcze brakuje do jakości
    wyrobów francuskiej firmy Poujoulat, ale jeżeli chodzi o polskich
    producentów to uważam że Wadex jest w czołówce.

    Ale znam też polską firmę, której wyroby są tak nędznej jakości, że za
    splunięcie na ich produkty powinni dopłacać. Nie będę tu robił im
    antyreklamy, bo być może już poprawili jakość. Niestety ich kominy po
    kilku latach rozszczelniały się na spawach z powodu korozji. Wszystko
    przez to, że spawy nie były czyszczone chemicznie i nie były pasywowane.

    Tak się składa nawet, że taki system kominowy tejże firmy mam
    zamontowany u siebie, który pochodził z reklamacji. Tyle, że wiedziałem
    co z nim zrobić. Wymieniłem uszkodzone elementy, a wszystkie spawy
    czyściłem mechanicznie i chemicznie odtwarzając warstwę pasywacyjną.
    Wykonałem tą robotę, którą powinien przeprowadzić producent.. Wymagało
    to sporo wkładu pracy i zaangażowania. Niestety tam, gdzie były one
    zamontowane bez przeprowadzenia tejże obróbki mechaniczno-chemicznej
    spawy kolanek potrafiły skorodować w przeciągu 4-5 lat.

    Tak więc wcale nie jest tak różowo jeżeli chodzi o systemy z nierdzewki.

    Nikogo też usilnie nie namawiam do systemów plastikowych. Osobiście
    preferuję systemy ze stali kwasoodpornej. Ale często bywa, że systemy
    plastikowe są jedynym rozwiązaniem, kiedy kominy są krzywe czy montowane
    po skosie, a są to dość częste sytuacje w przypadku starych kamienic.

    Chyba nie muszę dodawać, że są one atestowane i dopuszczone tylko i
    wyłącznie do współpracy z kotłami kondensacyjnymi?

> [...]
    > wewnątrz kotła wykonany jest z plastiku. "
    >
    > Wybaczam ci, bo nie wiesz o czym piszesz.

    Nie chce mi się polemizować z kompletnymi ignorantami. Tym bardziej, że
    zbyt dużo kotłów naprawiałem i serwisowałem.

  • 17. Data: 2019-02-05 15:21:01
    Od: l...@g...com

    http://www.kominypolskie.com.pl/porady/legalizacja-k
    ominow-z-tworzyw-sztucznych/

    Pewnie wszyscy są zamieszani w spisek przeciwko producentom układów spalinowych z
    tworzywa. I kto to mówi o ignorancji, człowiek nie znajacy norm i przepisów.

  • 18. Data: 2019-02-05 16:22:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-02-05 o 15:21, l...@g...com pisze:
> [...]
    tworzywa. I kto to mówi o ignorancji, człowiek nie znajacy norm i przepisów.

    Jak rozumiem masz siebie na myśli.

    My rozmawiamy o herbatce, a Ty jako dowód swoich teorii podajesz artykuł
    o majonezie. Tak można w skrócie określić to co piszesz i na co się
    powołujesz.

    Artykuł ten dotyczy stosowania niecertyfikowanych systemów utworzonych
    np. ze zwykłych rur kanalizacyjnych i możliwości uzyskania legalizacji
    na taki system.

    Jeżeli zaś chodzi o możliwość stosowania tworzyw sztucznych do
    odprowadzania spalin z kondensacyjnych kotłów gazowych to systemy takie
    muszą posiadać wymagane prawem certyfikaty i te systemy, które są
    sprzedawane do odprowadzania spalin, takie certyfikaty posiadają.

    Nie chce mi się rozpisywać. Tu masz kompendium dotyczące stosowania
    kominów z tworzyw sztucznych, które Ci wytłumaczy dlaczego jesteś w błędzie:

    http://www.rynekinstalacyjny.pl/artykul/id4026,zasto
    sowanie-przewodow-z-tworzyw-sztucznych-do-odprowadza
    nia-spalin-certyfikacja-wysokosprawnych-urzadzen-grz
    ewczych-z-zamknieta-komora-spalania-typ-c?print=1

    To, że masz obiekcje do stosowania tworzyw sztucznych, nie zmieni faktu,
    że takie systemy są produkowane i są dopuszczone do użytku i pracują od
    wielu lat w wielu domach, nie tylko w Polsce. Nie zmieni też faktu, że
    większość produkowanych na świecie kondensacyjncyh kotłów gazowych
    posiada wewnątrz układ spalinowy wykonany z tworzyw sztucznych.

    Nikt Ci nie zabrania być sceptycznym, ale nie pisz, że ktoś kto ma z tym
    do czynienia od wielu lat i dotyczące tego przepisy "ma w jednym palcu",
    nie wie o czym pisze.

  • 19. Data: 2019-02-05 16:45:55
    Od: l...@g...com

    "Nikt Ci nie zabrania być sceptycznym, ale nie pisz, że ktoś kto ma z tym
    do czynienia od wielu lat i dotyczące tego przepisy "ma w jednym palcu",
    nie wie o czym pisze. "

    Tu mnie doprawdy rozbawiłeś. Swego czasu udowodnilem ci, że nie znasz normy i źle
    zabezpieczasz swoje kotłownie na paliwo stałe.

  • 20. Data: 2019-02-05 18:35:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-02-05 o 16:45, l...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Tu mnie doprawdy rozbawiłeś. Swego czasu udowodnilem ci, że nie znasz normy i źle
    zabezpieczasz swoje kotłownie na paliwo stałe.

    Widzę, że masz też problem zez zrozumieniem zdań złożonych.

    Na tym może zakończymy tą polemikę. Każdy normalny prawidłowo zrozumie
    sens zdania, które napisałem.