  • 1. Data: 2013-05-29 11:36:55
    Temat: jakie kołki użyć
    Od: quent <x...@x...com>

    Poradźcie proszę jakich kołków użyć do montażu takiej podstawy słupa
    (montuję balustradę) do betonowego tarasu:
    http://www.domax.com.pl/products/ob_292_big.jpeg

    W katalogu Fisher-a mam kołki w 2 działach.

    General fixing:
    http://apps.fischer.de/poc/default.aspx?page=layer&s
    prache=EN&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-G1&ekat=$EKAT-H
    K-EN&path=$MART-HK-$MKAT-HK

    High performance steel anchors:
    http://apps.fischer.de/poc/default.aspx?page=layer&s
    prache=EN&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-SCHWERSTAHL&eka
    t=$EKAT-HK-EN&path=$MART-HK-$MKAT-HK

    Czy muszą to być kołki "high performance"?

    Dzięki

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 2. Data: 2013-05-29 12:45:08
    Temat: Re: jakie kołki użyć
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 29 maja 2013 11:36:55 UTC+2 użytkownik quent napisał:
> [...]
    prache=EN&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-SCHWERSTAHL&eka
    t=$EKAT-HK-EN&path=$MART-HK-$MKAT-HK

    > Czy muszą to być kołki "high performance"?

    A po kiego ci takie cuda?
    Równie dobrze (może lepiej, a na pewno dużo taniej) zadziałają najtańsze kołki z
    najniższej półki w markecie. 10x60, wkręt z łbem sześciokątnym.
    Przy tej ilości kołków (4 na słupek) nie ma szans aby coś mogło puścić. Tu działa
    ilość.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2013-05-29 12:52:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Czy muszą to być kołki "high performance"?

    Ja bym tak zrobił. Balustrad to jednak dość duże ramię dla siły. Utrzymać na
    miejscu to te zwykłe pewnie ją utrzymają ale może się minimalnie kołysać. Z
    tym że ja bym nie dawał Fishera tylko Koelnera - z ich produktami mam lepsze
    doświadczenie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-05-29 12:53:58
    Od: mucher <m...@g...com>

    On May 29, 12:45 pm, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

> [...]
    najniższej półki w markecie. 10x60, wkręt z łbem sześciokątnym.
    > Przy tej ilości kołków (4 na słupek) nie ma szans aby coś mogło puścić. Tu działa

    No nie jestem taki pewien. Ja generalnie wolałbym dać kotwy - zwykłe
    albo chemiczne. BTW jak planujesz zabezpieczyć to przed naciekaniem
    wilgoci/przemarzaniem (ktore na pewno wg mnie bedzie miec miejsce przy
    zwykłych kołkach).

    mucher

  • 5. Data: 2013-05-29 13:36:58
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-29 12:52, Ergie pisze:
> [...]
    > minimalnie kołysać. Z tym że ja bym nie dawał Fishera tylko Koelnera - z
    > ich produktami mam lepsze doświadczenie.

    No właśnie obawiam się nie tyle tego, że zwykłe kołki nie utrzymają ale
    tego, że całość nie będzie dostatecznie stabilna.
    Nie wiem czy Koelner będzie osiągalny u mnie na wsi. Fisher jest na
    pewno taki na miejscu
    http://www.budowazagrosz.pl/product.php?id_product=3
    47

    Piszą, że to do "zamocowań niekonstrukcyjnych" cokolwiek to znaczy, tym
    bardziej, że niżej piszą:
    "Do mocowania:
    ? Konstrukcji stalowych
    ? Podpór
    ? Poręczy
    ..."

  • 6. Data: 2013-05-29 14:00:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > No właśnie obawiam się nie tyle tego, że zwykłe kołki nie utrzymają ale
    > tego, że całość nie będzie dostatecznie stabilna.
    > Nie wiem czy Koelner będzie osiągalny u mnie na wsi.

    A internetu niet? Bedzie taniej, choć nie na jutro.

    > Fisher jest na pewno taki na miejscu
    > http://www.budowazagrosz.pl/product.php?id_product=3
    47

    Wygląda OK.

    > Piszą, że to do "zamocowań niekonstrukcyjnych" cokolwiek to znaczy,

    Pewnie taki "dupochron" jakby ktoś tego użył to podwieszenia czegoś i by mu
    to na głowę spadło.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-05-29 14:06:08
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]
    > Poradźcie proszę jakich kołków użyć do montażu takiej podstawy słupa
    >
    > (montuję balustradę) do betonowego tarasu:

    Ja Ci powiem ze montowalem niedawno balustrade 40x40 z ocynku do stopni drewnianych
    na schodach, a na gorze normalnymi kolkami do stropu betonowego. Podstawa miala 80x80
    i cztery zwykle kolki trzymaja ta balustrade jak glupia! Tez myslalem ze to sie nie
    utrzyma sensownie i zachodzilem w myslach jak to cholerstwo sie bedzie trzymac ale
    okazalo sie ze po przykreceniu czterech solidnych kolkow to ANI DRGNIE :) Wiec chyba
    nie ma co kombinowac z kotwami etc - daj zwykly jak najgrubszy kolek z lbem na klucz
    jak radzi ZbyszekZ i bedzie OK. Ja swoje musialem obcinac bo im grubsze tym zwykle sa
    dluzsze.

    Moje slupki: http://szyna.civ.pl/schody/5.jpg
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-05-29 20:29:46
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Jedno pytanie : Masz dzieci???

    Ja w mieszkaniu miałem zamontowane karnisze na firanki wykonane z drutu (takie z
    Ikei). Pięć lat było spokoju.
    Pojawiły się dzieci. Wymieniłem kołki z tanich na fischera.
    Nic nie dało synowie (3 latek i 1 latek) wyrywali.
    Teraz z tych kołków zrobiłem kotwy chemiczne czyli w koszulki wcisnąłem mase (jak do
    kotew - zostało mi z innej roboty)
    I już widzę że trzeba zrobić remont tak jak p. Bóg przykazał.

    Tak że jak masz dzieci to się zastanów.
    One znajdą sposób żebyś miał robote :)
    A skąpy dwa razy traci

  • 9. Data: 2013-05-29 20:45:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
> [...]
    prache=EN&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-SCHWERSTAHL&eka
    t=$EKAT-HK-EN&path=$MART-HK-$MKAT-HK

    > Czy muszą to być kołki "high performance"?

    spradź ile ci cena podskoczy...

    ja bym dał solidne z atestem dla świętego spokoju.

    jak robiłem strop drewniany na mojej antresoli to weiszaki do belek
    mocowałem atestowanymi kotwami wbijanymi do betonu a wkręcałem zgodnie z
    zaleceniami za pomoca klucza dynamometrycznego.

    na tych kotwach bedą spore siły działały więc lepiej nie oszczędzać.

  • 10. Data: 2013-05-29 21:07:59
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-05-29 11:36, quent pisze:
    > Poradźcie proszę jakich kołków użyć do montażu takiej podstawy słupa
    > (montuję balustradę) do betonowego tarasu

    Żadne kotwy, czy kołki tego nie wytrzymają. Do balustrady tarasu trzeba
    wypuścić pręty zbrojeniowe z konstrukcji tarasu i do nich spawać
    balustradę. Przy tak dużej dźwigni nic nie będzie trzymać.

    Pozdrawiam,
    MW