  • 1. Data: 2009-07-29 07:10:49
    Temat: kominek z plaszem wodnym / bez plaszcza ?
    Od: "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam

    zastanawiam sie czy wybrac kominek z plaszczem czy bez i poszukuje rady ludzi
    którzy maja juz takie rozwiazania u siebie. Kocioł bedzie kondensacyjny
    dwufunkcyjny.
    Wracajac do kominka nie wierze w czeste palenie w kominku - jak sie trafi 10
    razy w roku - to bedzie max. NIby chciałbym miec alternatywe do kotła coś - w
    razie W ale nie wiem czy to znacznie podroży sprawy a w sumie nie warto.Jaka
    jest różnica w cenie pomiedzy kominkiem z plaszczem a bez ?
    Czy da sie tak zrobić zeby przy kominku z plaszczem wodnym jednoczesnie
    uzywac i pieca i kominka (instalacja to 40 % podlogówka i reszta grzejniki
    aluminiowe)?

    Prosze o porade bo jestem juz skolowany
    dzieki
    rt

  • 2. Data: 2009-07-29 07:35:22
    Temat: Re: kominek z plaszem wodnym / bez plaszcza ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rt wrote:
> [...]
    > Czy da sie tak zrobić zeby przy kominku z plaszczem wodnym
    > jednoczesnie uzywac i pieca i kominka (instalacja to 40 % podlogówka

    imho jako instalatora kóry na takich kombinacjach zarabia bez sensu i drogo.

    kominek jest sporo droższy, do tego dochodzi wymiennik ciepła dwie pompy
    dodatkowe.

    ewnetualnie zamiast zasobniaka wody cwu bufor z zasobnikiem itp...

    koszty koszty koszty a efekty takie sobie, szczególnei jak to ma byc tylko
    czasem.

    lepiej zrobić normalny kominek i sie nim cieszyć czasem

  • 3. Data: 2009-07-29 08:09:51
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Kominek z płaszczem ma sens przy częstym paleniu. Jak masz zamiar palić
    okazjonalnie, to bierz zwykły.
    Jacek

  • 4. Data: 2009-07-29 08:18:36
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Kominek z płaszczem ma sens przy częstym paleniu. Jak masz zamiar palić
    > okazjonalnie, to bierz zwykły.

    Albo niech ktoś wymuruje Tobie jakis ładny kominek otwarty.
    Z klinkieru np ew z ładnych kafli piecowych jak gdzies takie zabytkowe
    trafisz.
    Widywałem takie kominki- super sprawa. chyba że wolisz nowocześnie "za
    szybka" ogień to wtedy jakis wkład.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-07-29 08:30:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:
> [...]
    > trafisz.
    > Widywałem takie kominki- super sprawa. chyba że wolisz nowocześnie "za

    kominko otwarte to wypas tylko mają sporo wad :)

  • 6. Data: 2009-07-29 08:44:18
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    rt pisze:
> [...]
    > uzywac i pieca i kominka (instalacja to 40 % podlogówka i reszta grzejniki

    Koszt w porównaniu ze zwykłym kominkiem rośnie o jakieś 4-6 tys., a może
    i więcej (zestaw wymienikowo-pompowy ok 2 tys., sam kominek 1,5 tys. do
    3 tys., naczynie połączenia... jakieś kilkaset zł, do tego sterowanie i
    automatyczna przepustnica, również kilkaset zł)

    Więc jak masz zamiar okazjonalnie to bez sensu, ogólnie kominek
    okazjonalny to rzecz bez sensu, koszt z obudową to nawet kilka, -naście
    tys. Albo będziesz w nim palił albo nie - mebel za jakiś czas wymienisz,
    z kominkiem jak Ci się znudzi to nie.

    Sam wziąłem kominek z płaszczem, planuję używać go non stop. Zestaw jaki
    sobie wymyśliłem będzie zoptymalizowany do automatycznej pracy
    (przepustnica sterowana automatycznie, która pozwoli na oszczędność i
    zabezpieczy mnie na wypadek braku prądu, gdyż się zamyka i tłumi ogień,
    UPS do pomp wymiennikowych, który odbierze ciepło zanim kominek
    zacznie stygnąć), jak będzie wyglądało to w praktyce okaże się dopiero
    po sezonie. Mam nadzieję, że dzięki automatyce będę mógł spokojnie spać.

    Ariusz

  • 7. Data: 2009-07-29 19:09:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 29 Jul 2009 10:30:02 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > kominko otwarte to wypas tylko mają sporo wad :)

    Jedną w zasadzie - sprawność. One są do ozdoby. Poza tym - same zalety.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2009-07-29 20:03:57
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Jedną w zasadzie - sprawność. One są do ozdoby. Poza tym - same zalety.
    Taa szczególnie jak ci sfajczy dom, otwarty kominek jest niebezpieczny
    bo szczela iskrami po całym salonie.

    --
    -----
    Pozdr

  • 9. Data: 2009-07-29 20:20:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JanuszK wrote:

    > Taa szczególnie jak ci sfajczy dom, otwarty kominek jest niebezpieczny
    > bo szczela iskrami po całym salonie.

    trzeba od razu przewidzieć oprawke do czerwnoej żarówki w środku :)

  • 10. Data: 2009-07-29 22:36:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 29 Jul 2009 22:03:57 +0200, JanuszK napisał(a):

    > Taa szczególnie jak ci sfajczy dom, otwarty kominek jest niebezpieczny
    > bo szczela iskrami po całym salonie.

    Nie każdy ma dom z papieru :D

    --
    _______/ /_ GG: 3524356