  • 1. Data: 2009-07-28 21:59:43
    Temat: Czym zaimpregnować drewniane stopnie w ogrodzie
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Witam,

    Robie sobie tymczasowe chodniczki przed domem z grysu bo póki co kostki
    nie będzie. Muszę zrobić kilka stopni na takiej ścieżce z grysu i
    wymyśliłem sobie to tak, że stopnice będą z belek drewnianych, które mi
    z więźby zostały. Znaczy się belki będą tylko na krawędzi natarcia
    stopni że się tak wyrażę :)
    Zastanawiam się czym zaimpregnować to drzewo, żeby wytrzymało parę lat
    :) bo jak wiadomo prowizorki lubią trwać wiecznie...

    Jeszcze jedna kwestia. Kolor jaki chcę uzyskać to coś jak palisander...
    Polećcie jakieś środki. Nie koniecznie najdroższe.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 2. Data: 2009-07-29 06:50:58
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Kiedyś kupiłem w OBI preparat na bazie wosków do impregnacji drewna na
    kompostownik. To kiedyś to było ponad 5 lat temu. Ostatnio przerabiałem ten
    sam kompostownik bo zrobił się za mały i muszę powiedzieć, że deski, belki i
    inne elementy, nawet te zakopane w ziemi, są w stanie idealnym. Ten preparat
    sprzedają w pojemnikach jak płyn do spryskiwacza tylko czarnych. Są różne
    kolory do wyboru. Niestety jak to wosk, po kilku warstwach tworzy wyczuwalną
    powłokę. Nie wiem czy nie będzie ona śliska.

    PC

  • 3. Data: 2009-07-29 20:45:51
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Ktoś coś jeszcze poradzi?
    Czym pomalować aby uzyskac kolor? Czym zabezpieczyć - jakieś oleje?
    Kompletnie nie znam się na drewnie...

  • 4. Data: 2009-07-31 05:17:28
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości
    > Ktoś coś jeszcze poradzi?
    > Czym pomalować aby uzyskac kolor? Czym zabezpieczyć - jakieś oleje?
    > Kompletnie nie znam się na drewnie...

    No przecież są w marketach jakies impregnaty dekoracyje do drewna.
    Ja jakis sobie taki zakupiłem i tam jest napisane, że impregnuje i chroni
    przed biodegradacją.
    Te impragnaty na zewnątrz nie są nawet drogie.
    A odpowiednikiem twojego palisandru pewnie będzie brąz :P

    Pozdrawiam Michał