  • 1. Data: 2009-07-29 07:03:10
    Temat: Ryzykować capon pod bonę traffic? Raczej pilne!
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

    Witam,
    Chodzi o starą dębową podłogę, wcześniej z rzadka pastowaną.
    Może ktoś ma jakieś doświadczenia w temacie j.w.
    Okropnie się niepokoję, co z tego wyjdzie, czy nie będzie się za jakiś czas
    łuszczyć...
    Mam umówionego parkieciarza na piątek i tak się niepokoję, bo chcąc obniżyć
    cenę zaproponował mi capon pod tę Bonę Traffic, a w opisie na stronie
    internetowej jest jak byk, że nie wolno na inne lakiery niz firmy Bona...
    Co robić,,, Ryzykować?
    Te firmowe podkłady pod Bonę są ponoć bardzo drogie...

    Blondynka

  • 2. Data: 2009-07-29 07:29:07
    Temat: Re: Ryzykować capon pod bonę traffic? Raczej pilne!
    Od: "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ja bym chyba odzalował na ten podklad firmowy, bo pozniej winna bedzie sobie
    sama

    mam podobny problem czy wogole stosowac dulluxa do deski z lapacho :) -
    zastosuje :)

    rt

  • 3. Data: 2009-07-29 07:39:32
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

> [...]
    > sobie
    > sama
    >
    > mam podobny problem czy wogole stosowac dulluxa do deski z lapacho :) -

    No tak, ale z drugiej strony, na to że będzie odłaził pewności dalej nie mam
    (parkieciarz mówił, że nie będzie...), za to capon i tańszy i podłoga po nim
    dłużej bedzie jasna.
    Ten firmowym podkład to i drogi i od razu ściemnia klepkę co się u
    producenta nazywa, że "nadaje ładny wygląd" :-)...
    Może jakiś chemik, albo praktyk sie wypowie...
    Z góry dziękuję.

    Blondynka w kłopocie;-)

  • 4. Data: 2009-07-29 10:48:51
    Od: "OlO" <O...@c...pl>

    Użytkownik "iwona" <i...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firmy Bona... Co robić,,, Ryzykować?
    > Te firmowe podkłady pod Bonę są ponoć bardzo drogie...

    bona - wodny
    capon - rozpuszczalnikowy

  • 5. Data: 2009-07-29 10:56:12
    Od: "lukasz" <g...@o...pl>

    > bona - wodny
    > capon - rozpuszczalnikowy

    mi parkieciarz mowil
    ze wodny na rozpuszczalnikowy ok

    odwrotnie nie

  • 6. Data: 2009-07-29 12:27:14
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

    Użytkownik "lukasz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > mi parkieciarz mowil
    > ze wodny na rozpuszczalnikowy ok
    >
    > odwrotnie nie
    No ten "mój" parkieciarz też tak mówi, ale czy on się nie myli?...
    Może już u kogoś jest tak zrobione i może ma jakies opinie...

    Wciąż zaniepokojona Blondynka

  • 7. Data: 2009-07-29 12:56:48
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Te firmowe podkłady pod Bonę są ponoć bardzo drogie...
    Są tańsze od nawierzchniowych i dużo ich nie trzeba. Daj BONA Prime jak
    należy.
    Zaoszczędzisz 100zł by potem stracić wielokroć więcej ?

    Pzdr.
    Adam

  • 8. Data: 2009-07-29 13:00:50
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

    Użytkownik "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > należy.
    > Zaoszczędzisz 100zł by potem stracić wielokroć więcej ?

    No ale ona ponoć przyciemnia drewno...

  • 9. Data: 2009-07-29 18:32:49
    Od: Stormy <s...@i...net.pl>

    iwona pisze:
> [...]
    > firmy Bona...
    > Co robić,,, Ryzykować?
    > Te firmowe podkłady pod Bonę są ponoć bardzo drogie...

    Miałem tak zrobione w poprzednim mieszkaniu (mozaika dębowa) i mam tak
    zrobione w obecnym domu (teak oraz parkiet dębowy).
    Problemów brak, wszystko trzyma się pięknie.
    O ile Bona Traffic jest na prawdę świetnym lakierem (nie mylić z
    większością innych wodnych lakierów. To jest normalny dwuskładnikowy
    poliuretan, woda jest tylko jako rozpuszczalnik) o tyle o podkładach
    bony parkieciarze (2 niezależnie) wypowiadali się bardzo negatywnie.
    Podobno zwłaszcza na dębie potrafi dać nieprzywidywalne efekty
    kolorystyczne a Capon ładnie zachowuje jasny kolor.

    Stormy,

  • 10. Data: 2009-07-30 06:54:01
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Stormy" <s...@i...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > parkieciarze (2 niezależnie) wypowiadali się bardzo negatywnie. Podobno
    > zwłaszcza na dębie potrafi dać nieprzywidywalne efekty kolorystyczne a

    No to kamień spadł mi z serca!
    Bardzo dziękuję, za słowa otuchy.
    Nareszcie wiem czego się trzymać.
    Robię caponem i już!